بازگشت   پی سی سیتی > هنر > عکس ها و تصاویر گوناگون Pictures > عکسهای جالب و دیدنی

عکسهای جالب و دیدنی در این بخش فقط عکس های جالب و دیدنی قرار خواهند گرفت و لزوما عکسهای خنده داری نیستند

پاسخ
 
ابزارهای موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 07-08-2010
ابریشم آواتار ها
ابریشم ابریشم آنلاین نیست.
کاربر فعال

 
تاریخ عضویت: Sep 2009
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 7,323
سپاسها: : 9

155 سپاس در 150 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض خانواده سلطنتي سوئد


  1. زير آسمان سوئد: دركشور سوئد، پادشاه يك مقام تشريفاتي است و پارلمان ملي سوئد Riksdagen وظيفه اصلي طرح و تصويب قوانين كشور كه توسط نمايندگان پارلمان ارائه مي شود را برعهده دارد.نمايندگان پارلمان هر چهار سال يكبار توسط مردم سوئد گزيده مي شوند.پارلمان نخست وزير را برمي گزيند(statsminister) و نخست وزير نيز اعضاي هيئت دولت را منصوب مي كند.پارلمان قوانين را وضع مي كند و در مورد درآمدها( ماليات) و هزينه هاي كشور تصميم گيري مي كند. پارلمان همچنين بر كار دولت و اداره هاي دولتي نظارت مي كند و در مورد سياست خارجي موضع گيري مي كند.همه جلسه هاي پارلمان علني است. مردم ميتوانند از جايگاه حضار ناظر بحث و گفتگو در پارلمان باشند. نتيجه راي گيري ها نيز علني است. به بياني ديگر چگونگي راي دادن هر نماينده را مي توان ديد.در ادامه اشاره كوتاهي به زندگينامه اعضاي اصلي خانواده سلطنتي سوئد مي كنيم.

    اعضاي اصلي خانواده سلطنتي سوئد عبارتند از :


    ۱- پادشاه كارل گوستاو شانزدهم Carl XVI Gustaf


    كارل گوستاو شانزدهم از سال ۱۹۷۳ ميلادي،پادشاه سوئد بوده است. او متولد سي ام آوريل سال ۱۹۴۶ ميلادي در شهر Solna در استان Uppland سوئد مي باشد. وي قبل از آنكه پادشاه سوئد شود،در جريان مسابقات المپيك مونيخ در سال ۱۹۷۲ ميلادي با ملكه "سيلويا"( Silvia Sommerlath) كه يك مفسر ميزبان در مسابقات بود آشنا شد و پس از چهار سال در نوزدهم جون ۱۹۷۶ ميلادي، آنها در شهر استكهلم جشن ازدواج خود را برگزار كردند و از سال ۱۹۸۰ ميلادي در قصر سلطنتي كه خارج از شهر قرار دارد سكونت گزيدند.



    قصر سلطنتي در استكهلم

    پادشاه كارل و ملكه سيلويا داراي سه فرزند،دو دختر و يك پسر هستند كه به ترتيب سن، پرنسس ويكتوريا(متولد۱۹۷۷)،پرنس كارل فيليپ(متولد۱۹۷۹) و پرنسس مادلين(متولد۱۹۸۲) نام دارند.


    ۲- ملكه سيلويا Silvia Sommerlath


    ملكه سيلويا (Queen Silvia) متولد ۱۹۴۳ ميلادي در شهر Heidelberg آلمان مي باشد و به يك خانواده دورگه تعلق دارد كه پدرش آلماني و مادرش برزيلي است.او سه سال از شوهرش يعني پادشاه سوئد بزرگتر است. ملكه سيلويا در زمان جنگ جهاني دوم متولد شد و پس از پايان جنگ، خانواده او به شهر سائوپائولو در برزيل كوچ كردند و او ده سال مابين سالهاي ۱۹۴۷ تا ۱۹۵۷ ميلادي در آنجا زندگي كرد و بعد به همراه خانواده اش مجددا به آلمان بازگشتند. ملكه سوئد در واقع سه مليت دارد.آلماني،برزيلي و سوئدي!
    او قبل از ازدواج با پادشاه، در كنسولگري آرژانتين در شهر مونيخ كار مي كرد و بعدها يك مفسر تحصيلكرده مسابقات ورزشي شد.او به شش زبان زنده دنيا تسلط دارد:
    سوئدي(كه آن را با لهجه خفيف آلماني صحبت مي كند)،آلماني(زبان مادري اش)،پرتغالي،فرانسوي،اسپانيايي و انگليسي.همچنين، او تسلط كاملي به زبان علامت(Sign Language)براي ناشنوايان دارد.

    ۳- پرنسس ويكتوريا


    پرنسس ويكتوريا فرزند ارشد خانواده سلطنتي سوئد در سال ۱۹۷۷ ميلادي در شهر استكهلم متولد شد و طي يك تحول ساختاري سلطنتي كه در سوئد در سال ۱۹۷۹ بوجود آمد، او جدا از اينكه زن است، وارث تاج و تخت سوئد محسوب مي شود.اين تحول ساختاري در نظام سلطنتي، پرنسس ويكتوريا را به نخستين زن وارث تاج و تخت در سوئد مبدل نمود.

    ويكتوريا يكسال در دانشگاهي در فرانسه تحصيل كرد ولي در پائيز سال ۱۹۹۷ ميلادي، تحصيل در رشته خاصي را براي كار در پارلمان سوئد دنبال كرد. بين سالهاي ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ ميلادي مدتي را در آمريكا اقامت نمود و در دانشگاه Yale در نيويورك درس خواند.او در علوم سياسي هم درسهايي را گذراند و در دانشگاه استكهلم نيز مطالعاتي در زمينه علوم اجتماعي داشت.او در جون سال ۲۰۰۹ ميلادي از دانشگاه اوپسالا در رشته ليسانس هنر فارغ التحصيل شد. ويكتوريا در ۱۹ جون سال ۲۰۱۰ ميلادي با مردي به نام دانيل Daniel Westling در روزي كه سي و چهارمين سالگرد ازدواج پادشاه و ملكه سوئد نيز مي باشد، جشن ازدواجش را برپا كرد. دانيل كه چهارسال از ويكتوريا بزرگتر است متولد شهر Örebro سوئد است و يك مربي خصوصي ورزش مي باشد.او صاحب يك شركت ورزشي به نام Balance Training است كه سه سالن ورزشي در استكهلم دارد. او مربي خصوصي ورزش پرنسس ويكتوريا بود و به همين خاطر با او آشنا شد.نامزدي او با دانيل در سطح رسانه هاي سوئدي سروصداي زيادي برپا كرد.مهمترين علت هم اين بود كه دانيل از خاندان سلطنتي نبود و بواسطه ازدواجش با ويكتوريا، او با ارتقاي سطح لقب "پرنس دانيل "را تصاحب مي كند نه بواسطه تعلقش به خاندان سلطنتي كه در واقع اتفاقي غيرمعمول در سوئد بشمار مي رود.


    ويكتوريا در كنار نامزدش دانيل در جشن نامزدي

    ۴- پرنس كارل فيليپ Prince Carl Philip


    پرنس كارل فيليپ تنها فرزند پسر خانواده سلطنتي سوئد در سال ۱۹۷۹ ميلادي در شهر استكهلم متولد شد و به مدت هفت ماه جانشين و وليعهد رسمي تاج و تخت بود ولي پس از اول ژانويه سال ۱۹۸۰ ميلادي،بواسطه تحول ساختاري سلطنتي در سوئد،خواهر بزرگترش، ويكتوريا، اين عنوان را تصاحب نمود.
    فيليپ به تازگي تحصيل خود را در رشته گرافيك در آمريكا آغاز نموده است. او قبلا هم در سال ۲۰۰۳ميلادي در همين رشته در استكهلم مشغول به تحصيل بود. وي علاقه و تسلط خاصي هم به مسابقات اتومبيلراني دارد.
    از سال ۱۹۹۹ ميلادي، فيليپ با دختري به نام Emma Pernald آشنا بود ولي در مارس سال ۲۰۰۰ ميلادي، طبق گفته دوست دخترش، آنها بطور توافقي رابطه خودشان را قطع كردند.


    ۵- پرنسس مادلين Princess Madeleine



    پرنسس مادلين متولد سال ۱۹۸۲ ميلادي سومين و آخرين فرزند خانواده سلطنتي سوئد است. او پس از پايان تحصيلات در سطح دبيرستان، در سال ۲۰۰۳ ميلادي در دانشگاه استكهلم در رشته تاريخ هنر آغاز به تحصيل نمود.مادلين به زبانهاي سوئدي،انگليسي،آلماني تسلط كامل دارد و فرانسوي را هم در سطح متوسط مي داند.
    اسب سواري،اسكي،تئاتر و رقص از مهمترين علاقه مندي هاي او هستند.همچنين او يكي از حاميان سازمان خيريه Min Stora Dag (به معني روز بزرگ من) در سوئد مي باشد.
    در يازدهم آگوست سال ۲۰۰۹ ميلادي، پرنسس مادلين پس از هفت سال دوستي با "يوناس برگستروم Jonas Bergström "كه يك حقوقدان و وكيل مي باشد، نامزدي اش را با وي رسما اعلام نمود.آنها در تابستان ۲۰۰۹، در جزيره اولند Öland سوئد مراسم نامزدي خود را جشن گرفتند و قرار است مراسم ازدواج آنها در پاييز يا زمستان سال ۲۰۱۰ ميلادي برگزار شود.

پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید




پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال فعال می باشد



اکنون ساعت 05:07 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices مدیریت توسط کورش نعلینی
استفاده از مطالب پی سی سیتی بدون ذکر منبع هم پیگرد قانونی ندارد!! (این دیگه به انصاف خودتونه !!)
(اگر مطلبی از شما در سایت ما بدون ذکر نامتان استفاده شده مارا خبر کنید تا آنرا اصلاح کنیم)


سایت دبیرستان وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه: کلیک کنید




  پیدا کردن مطالب قبلی سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری آنها