نمایش پست تنها
  #33  
قدیمی 01-31-2010
deltang deltang آنلاین نیست.
کاربر عالی
 
تاریخ عضویت: Mar 2009
محل سکونت: TehrAn
نوشته ها: 6,896
سپاسها: : 0

200 سپاس در 186 نوشته ایشان در یکماه اخیر
deltang به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

خطر ديگر سزارين
در حالي كه آمارها در كشورهاي گوناگون، و از جمله در كشور خودمان، نشان مي‌دهد كه تعداد زايمان‌هايي كه به روش سزارين انجام مي‌شود، به شكل كاملا غيرطبيعي زياد مي‌شود
محققان دانشگاه آروس، در خبري در بي‌بي‌سي اعلام كردند كه زايمان سزارين مي‌تواند احتمال مشكلات تنفسي را در نوزادان بالا ببرد. بنابراين خانم‌هايي كه به سلامت فرزندشان علاقه دارند، بد نيست به اين نكته هم در انتخاب روش زايمان‌شان توجه كنند.
گزارش‌ها نشان مي‌دهد هم‌اكنون چيزي حدود يك‌چهارم از زايمان‌ها، به طريقه سزارين انجام مي‌شود كه با آمار استاندارد سازمان جهاني بهداشت فاصله دارد؛ استانداردي كه حداكثر نياز به زايمان سزارين را در يك جامعه عمومي، 10 تا 20 درصد تعيين كرده است.
وضيح اين كه زايمان سزارين، گاهي وقت‌ها از روي ضرورت انجام مي‌شود، گاهي اوقات هم تنها به انتخاب مادر و بيشتر به خاطر ترسي كه آنها از دردهاي زايماني و عوارض آن دارند، انجام مي‌شود.
آمارها مي‌گويد حداقل در نيمي از موارد سزارين به دليل ترس از درد زايمان طبيعي انجام مي‌شود، يعني هيچ ضرورت پزشكي، براي سلامت مادر يا جنينش، جهت انجام اين عمل جراحي وجود ندارد.
اين مطالعه جديد، نشان داده است كه نوزادان ماحصل زايمان سزارين، تا 4 برابر بيشتر از ساير نوزادان در معرض خطر نارس بودن ريه هستند و به همين علت بيشتر امكان دارد كه پايشان به بخش مراقبت‌هاي ويژه نوزادان باز شود.
به گفته متخصصان نوزادان، دردهاي زايماني، مي‌تواند باعث ترشح بيشتر هورمون كورنيزول در مادر شود، هورموني كه دقيقا نوزاد براي بالغ شدن ريه‌هايش، و كسب آمادگي براي تنفس در هواي آزاد، به آن نياز دارد. اما وقتي مادري قبل از شروع دردهايش، به اتاق عمل برود و نوزادش را با برشي در شكم، به دنيا بياورد، ديگر فرصتي براي بلوغ ريه‌هاي نوزاد باقي نمي‌ماند.
در مطالعه اخير، تأثير ساير عوامل مؤثر شناخته شده بر مشكلات تنفسي نوزادان، حذف شده است؛ عواملي مانند سن مادر، وزن او و مصرف سيگار يا الكل. البته خطر مشكلات تنفسي در نوزاد با سنين جنيني متفاوت، فرق مي‌كند.
در 37 هفتگي، احتمال آن 4 برابر و در 38 هفتگي 3 برابر است در حالي كه در سن 39 هفتگي جنين، احتمال بروز مشكلات تنفسي، 2 برابر نوزاداني است كه در همين سن به روش طبيعي و از راه واژن به دنيا آمده‌اند. توضيح اين كه هرچه سن جنين بيشتر شود و نوزاد به اصطلاح رسيده‌تر باشد، احتمال اين كه ريه‌هايش بلوغ كافي پيدا كرده باشد، بيشتر خواهد بود.
اما مشكلات زايمان سزارين به همين جا محدود نمي‌شود. يك مطالعه كه آن هم به تازگي منتشر شده بود، نشان مي‌داد احتمال مرگ مادران در زمان زايمان، وقتي كه به روش سزارين باشد، خيلي بيشتر از ساير مادران است.
در مطالعه محققان دانشگاه آكسفورد مشخص شده زايمان به روش سزارين مي‌تواند تا 4 برابر خطر مرگ مادر را بالا ببرد. اين مرگ زياده از حد طبيعي علل گوناگوني مي‌تواند داشته باشد، اما شايد عجيب بودن اين خبرها براي ما به اين دليل باشد كه وضعيت فيزيولوژيكي مثل زايمان را تبديل كرده‌ايم به يك وضعيت بيمارگونه كه بايد براي آن اقدامات درماني انجام شود. اما د رعين حال، لوازم و اقتضائات آن را كه شامل عوارض گوناگوني است كه اصولا همه اعمال جراحي دارند، از ياد برده‌ايم.
اما علت ديگر شايد اين است كه خانم‌ها به اندازه كافي در مورد زايمان طبيعي و مراحل آن و همچنين عوارض احتمالي زايمان سزارين آموزش و آگاهي ندارند.
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید