نمایش پست تنها
  #1  
قدیمی 05-25-2010
LP Girl آواتار ها
LP Girl LP Girl آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Sep 2009
محل سکونت: غرب تهران
نوشته ها: 1,075
سپاسها: : 0

20 سپاس در 19 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض جشنواره دفاع مقدس

جشنواره دفاع مقدس امسال بيدار مي‌شود




«از برگزاري جشنواره فيلم دفاع مقدس و تئاتر كودك در مهرماه نمي‌توانيم بگذريم.» 4 روز قبل «علي‌اكبر فاميل‌كريمي» معاون استاندار همدان در خبري كه به نقل از وي در خبرگزاري فارس منتشر شده بود، با اشاره به ممانعت وزارت ارشاد از برگزاري برنامه‌هاي ديگر به جز جشنواره فيلم كودك و نوجوان در مهر ماه و در استان همدان تاكيد كرده بود «از برگزاري جشنواره فيلم دفاع مقدس و تئاتر كودك در مهرماه نمي‌توانيم بگذريم.»

روز گذشته خبر رسيد كه جشنواره تئاتر مقاومت دفاع مقدس قرار است 30 شهريور ماه امسال در همدان برگزار شود. محمدرضا شرف‌الدين ديروز در گفتگو با ايسنا به اين خبر اشاره كرد و از محمد خزاعي به عنوان دبير جشنواره نام برد. يك ساعت بعد نيز خبرگزاري فارس خبر تكميلي را اعلام و با خزاعي در اين خصوص گفتگو كرد.


جشنواره‌اي كه تعطيل شد
سال 1384 بود كه مسوولان «بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس» براي ميزگردي خبري نمايندگان رسانه‌هاي گروهي را دعوت كردند تا در خصوص برگزاري جشنواره فيلم دفاع مقدس خبرهاي تكميلي را بيان كنند؛ اما در اين نشست به جاي توضيح در خصوص برگزاري اين جشنواره، خبر تعطيلي اين رويداد اعلام شد. حالا جشنواره‌اي كه در اين سال‌ها مسوولان مختلف سينمايي از برگزار نشدن آن انتقاد كرده‌اند، و يكديگر را در اين زمينه مقصر دانسته‌اند، قرار است 4 ماه ديگر برگزار شود.


شرف‌الدين در گفتگو با ايسنا با بيان اين مطلب كه «خوشبختانه اين جشنواره پس از چند سال وقفه، از 30 شهريور تا 2 مهر به ميزباني همدان برگزار خواهد شد» در خصوص وقفه در برگزاري اين جشنواره گفت: «نمي‌توان مشكلات مسووليتي را منكر شويم و بايد قبول كنيم متولي اين كارها بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس است و خود من چند بار خواستم نسبت به برپايي اين جشنواره اقدام كنم اما ورود به حيطه‌اي بود كه مسووليت و متولي‌اش نهاد ديگري بود.»

شرف‌الدين كه خود از مديران جلوه‌هاي ويژه سينماي ايران است و در اين راه آسيب‌هاي فراوان جسمي ديده در ادامه از ادغام جشنواره فيلم كوتاه جوانه‌هاي مقاومت (جم) كه قرار بود هر دوسال يكبار در سالروز آزاد‌سازي خرمشهر برگزار شود با جشنواره فيلم دفاع مقدس خبر داده است. اين جشنواره يكي از رويدادهايي بود كه در اين سال‌ها تلاش كرد تا با برگزاري خود به نوعي خلأ فيلم‌هاي دفاع مقدس را جبران كند.


بخش‌هاي جشنواره


خزاعي روز گذشته در گفتگو با فارس درباره جزئيات برگزاري اين رويداد گفت: «بخش‌هاي مختلفي را در جشنواره از جمله بخش آثار سينمايي، كوتاه، مستند، سينمايي ويدئويي و بخش فيلمنامه (قلم طلايي) خواهيم داشت.»

وي با اشاره به بين‌المللي بودن اين جشنواره افزود: «قصد ما اين است كه جشنواره به صورت بين‌المللي و در چند كشور اسلامي به‌طور همزمان برگزار شود.»

البته مشخص نيست اين جشنواره در چه سطح و با چه كيفيتي بين‌المللي خواهد بود؟ آيا معني اين سخن اين است كه فيلم‌هاي جنگي از كشورهاي ديگر نيز به جشنواره دعوت خواهند شد؟ آيا مدت زمان باقيمانده براي برگزاري اين رويداد كافي است؟ آيا سابقه همدان در برگزاري جشنواره‌هاي بين‌المللي قابل قبول است؟ آيا كشورهاي اسلامي به لحاظ موضع‌گيري سياسي و مليتي حاضر به شركت در جشنواره‌اي با اين محتوا خواهند بود؟

اينها سوال‌هايي است كه دبير جشنواره بزودي در جلسه‌اي مطبوعاتي به آن پاسخ خواهد داد.
__________________
http://irupload.ir/images/6dzyzrzy0mmq77104rb.jpg

ژست بي خوابي و منگي واسه من نگير دوباره! كسي كه جلوت نشسته عصبي و لت و پاره!
توي پائيز مجاور، وسطاي ماه آذر، شد قرارمون كه باهم بزنيم به سيم آخر!


Babak Rahnama (New Song) :: Khodaye Man
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید