نمایش پست تنها
  #35  
قدیمی 07-11-2010
آناهیتا الهه آبها آواتار ها
آناهیتا الهه آبها آناهیتا الهه آبها آنلاین نیست.
مدیر تالار کرمانشاه
 
تاریخ عضویت: Aug 2009
نوشته ها: 1,458
سپاسها: : 6,194

3,940 سپاس در 933 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض

ستاد حمل و نقل سوخت در ایران اعلام کرده که از نیمه دوم سال بنزین به جای دو قیمت سهمیه ای و آزاد به یک قیمت عرضه شده و سهمیه بندی بنزین حذف می شود.

محمد رویانیان، رئیس ستاد حمل و نقل سوخت به خبرنگاران گفته که در نیمه دوم سال یعنی از پائیز امسال، بنزین و گازوئیل به قیمت “نیمه یارانه ای” عرضه می شود.

دولت معتقد است که قیمت هر لیتر بنزین حدود ۸۰۰ تومان است و از پائیز امسال بخشی از یارانه بنزین حذف می شود و تا پنج سال دیگر بنزین به قیمت بازارهای بین المللی عرضه خواهد شد.

برنامه سهمیه بندی بنزین سه سال پیش آغاز شد و دولت بنزین را به دو قیمت دولتی (سهمیه ای) و آزاد در اختیار مصرف کنندگان قرار می داد اما اکنون تصمیم دارد با اجرای برنامه حذف یارانه ها، سهمیه بندی بنزین را حذف کند.

هدف از اجرای برنامه سهمیه بندی بنزین، کنترل مصرف و جلوگیری از قاچاق، اعلام شده بود و اجرای این برنامه با وجود مشکلاتی که داشت، تا حدودی موفقیت آمیز بود و ایران توانست مصرف بنزین را کنترل کند.

در مقابل دولت نتوانست میزان تولید بنزین را افزایش دهد و بر اساس آخرین گزارشها، تولید روزانه بنزین در حد همان ۴۳ میلیون لیتر سه سال پیش است.

البته اکنون وزارت نفت ایران می گوید که برنامه ای دو ساله برای افزایش تولید بنزین در دست دارد و در صورتی که فروش بنزین به ایران به طور کلی قطع شود، واحدهای پتروشیمی، قادر خواهند بود به سرعت، بنزین تولید کنند.

هنوز مشخص نیست که دولت چه قیمتی را برای بنزین در نظر گرفته است و آقای رویانیان می گوید که برخی قیمت هر لیتر بنزین را حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ تومان اعلام کرده اند “ولی قطعا قیمت بنزین در نیمه دوم سال از این میزان پائین تر خواهد بود.”

قیمت بنزین سهمیه ای در حال حاضر لیتری ۱۰۰ تومان و قیمت بنزین آزاد لیتری ۴۰۰ تومان است.



__________________


پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید