نمایش پست تنها
  #1  
قدیمی 09-03-2010
shabhaye_mahtabi آواتار ها
shabhaye_mahtabi shabhaye_mahtabi آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Oct 2007
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 1,411
سپاسها: : 8

68 سپاس در 39 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض ايران در دوازدهمين نمايشگاه بين‌المللي معماري ونيز



دوازدهمين نمايشگاه بين المللي معماري ونيز با موضوع هنر باغ ايراني

فرهنگخانه: استقبال گرم هنردوستان خارجي، پ‍‍ژوهشگران و هنرمندان در دوازدهمين نمايشگاه بين المللي معماري ونيز با موضوع "هنر باغ ايراني" روزهاي اوج خود را سپري مي كند.

به فرهنگخانه، اين نمايشگاه كه با موضوع "طراحي باغ‌هاي ايراني و فضاي محتوايي و ماورايي" برگزار شده است به شدت مورد استقبال هنرمندان و دوستداران خارجي هنر "معماري ايراني" و شاخص‌ها و مضامين ديداري و ماورايي آن قرار گرفته است.
اين نمايشگاه كه از ۴ شهريور ماه و در شهر ونيز كشور ايتاليا برگزار شده است در روزهاي گذشته پذيراي هنرمندان بزرگي چون "پروفسور زيبولي" هنرمند سرشناس ايتاليايي، جمعي از نمايندگان پيشين مجلس ايتاليا، بسياري از تجار و بازرگانان ايتاليايي، دانشجويان و هنرمندان جوان خارجي قرار گرفته است.
گفقتني است در اين نمايشگاه حضور چشمگير دانشجويان و مخاطبان رشته هاي مختلف هنري و برگزاري نشست هاي متعددي با موضوعات "تاثيرپذيري معماري باغ‌هاي ايتاليايي و ايراني از يكديگر" برگزار شده است.
بررسي نظام هندسي باغ ايراني، نظام آبياري"، نظام معماري، نظام منظري، اضلاع حصاري، عصاره و تبلور انديشه ايراني در مواجهه با فضاي زيست خود، توجه به زيرساخت هندسي در تركيب بندي باغ هاي ايراني، توجه به پشتوانه هاي تاريخي و اعتقادي در ساخت باغ‌هاي ايراني، توجه به سايه‌گستري درختان در باغ ايراني و... از جمله مضامين پيدا و پنهان معماري باغ هاي ايراني است كه در دوازدهمين نمايشگاه بين المللي معماري ونيز مورد بررسي قرار گرفته است.
بنابراين گزارش، اين نخستين حضور بين المللي ايران با موضوع معماري و باغ‌هاي ايراني در يك رويداد جهاني است. دوازدهمين دو سالانه جهاني معماري ونيز از ۴ شهريور تا ۲۹ آبان ماه در كشور ايتاليا برگزار مي شود.

زمان ارسال خبر: جمعه ، 12 شهریور 1389
منبع: سایت فرهنگخانه
با تشکر فریبا
__________________
من هنوز ایمان دارم مادرم را خواهم دید
وقتی تمام دیوار بیمارستان تیتر زده اند : آی ... سی .... یو
این فشار ها که به خونت می آیند ،
تمام رگ هایم از بهشت متنفر می شوند
که زیر پایت را خالی می کنند ...
" هومن شریفی "

پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید