نمایش پست تنها
  #39  
قدیمی 01-19-2011
MAHDI_TONDAR آواتار ها
MAHDI_TONDAR MAHDI_TONDAR آنلاین نیست.
کاربر عادی
 
تاریخ عضویت: Jan 2011
محل سکونت: قائم شهر
نوشته ها: 96
سپاسها: : 24

54 سپاس در 30 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض خودروسازان عذرخواهی را بیاموزند!

خودروسازان عذرخواهی را بیاموزند!

شکی نیست که کیفیت خودرو داخلی نسبت به 20 سال یا 10 سال قبل بسیار بالاتر رفته است اما اگر معیار ما سال‌های گذشته باشد، باید دست روی دست گذاشته و قدمی‌دیگر به سوی ارائه محصول باکیفیتی بهتر برنداریم ولی اگر معیارهای استاندارد‌های روز را معیار سنجش قرار دهیم راه نرفته، زیاد پیش‌رو داریم. راه‌هایی که از دل رضایت مشتری داخلی می‌گذرد، حتی اگر سود صنایع را قدری پایین بیاورد.
در چنین شرایطی خودرو‌سازان داخلی که کیفیت و ابزار کارشان از رقیبان ژاپنی، آمریکایی و کره‌ای‌شان کمتر است نیز مصون از خطا نیستند و باید بیاموزند که در کنار عذرخواهی از مردم و مشتریان به کیفیت و ایمنی اندیشیده و آن را به کار ببندند.
در همین راستا رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: گاه می‌شنویم خودروهای صادراتی باکیفیت‌تر یا ارزان‌تر از داخل در خارج کشور عرضه می‌شود که این توهین مستقیم به مصرف‌کننده ایرانی است.
سیدحسین‌هاشمی ‌افزود: کسانی که مسوولیت خطوط تولید خودروسازان را به عهده‌ دارند باید با تمام توان از ورود قطعات بی‌کیفیت به این خطوط جلوگیری کنند. ما اعتقاد داریم در این بخش بی‌دقتی می‌شود.
او با بیان اینکه مشتری ایرانی به عنوان حامی‌همیشگی تولیدکننده داخلی حق دارد خودرویی باکیفیت و قیمت مطلوب دریافت کند، افزود: وقتی تویوتا 5/8 میلیون خودرو خود را فراخوان می‌کند یا مدیرعاملش در برابر خبرنگاران گریه می‌کند، نشان می‌دهد آنها برای کیفیت محصولات و میزان رضایت‌مندی مشتریان‌شان ارزش قائل هستند. ما نیز باید اگر جایی خطا کردیم باید از مردم عذرخواهی کنیم. این موضوع از نظر اسلامی هم پسندیده است و اشکالی ندارد.
هاشمی‌ گفت: نمایندگان در مجلس هفتم قانون حمایت از مصرف‌کننده خودرو را تصویب کردند. این قانون جامع هست و هم برای واردات خودرو و هم برای تولید داخل وضعیت شفاف و قابل‌قبولی را ترسیم کرده است. متاسفانه با وجود پیگیری‌هایی که از سوی مجلس صورت گرفته است، این قانون اجرا نمی‌شود.
دیگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز درخصوص افزایش کیفیت خودروهای ساخت داخل با بیان اینکه حمایت از مصرف‌کننده باید در کنار حمایت از تولیدکننده صورت گیرد، افزود: برای افزایش کیفیت محصولات خودروسازان داخلی لازم است تا بهره‌وری را در خطوط تولید ارتقا دهیم و در کنار آن بحث‌هایی مانند آموزش، دستیابی به دانش فنی بالاتر و بویژه نظارت و ارتقای استانداردها را دنبال کنیم.
شهریار طاهرپور افزود: از پنج سال پیش باید به استانداردهای یورو3 می‌رسیدیم در حالی که هم‌اکنون استانداردهای یورو2 کار می‌کنیم. این شرایط شایسته مردم ما نیست. باید وزارت صنایع و معادن و خودرو‌سازان این امور را به شکل جدی پیگیری کنند.
در کنار اظهارنظرهای نمایندگان مجلس، سیدمجید هدایت، رئیس هیات‌عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: اعتقاد داریم با وجود همه کاستی‌ها خودروسازان باید رضایت مصرف‌کنندگان و مشتریان را جلب کنند.
وی افزود: آنچه وزارت صنایع و معادن به آن توجه دارد و شرکت‌های خودروساز نیز پیگیری می‌کنند این است که حرکتی وسیع در قالب چند هزار مرکز خدمات پس از فروش با دقت و سرعت دنبال شود تا شاهد رشد و افزایش رضایتمندی مشتریان باشیم.
معاون وزیر صنایع و معادن با طرح این پرسش که «چه اتفاقی می‌افتد که آمارها رو به بهبودی می‌رود؟» افزود: در سال گذشته تنها در یکی از شرکت‌های خودروساز 115پروژه بهبود اجرا شده است یا در شاخص رضایت مشتری که یک استاندارد بین‌المللی است تقریبا 215هزار نفر در دو دوره شش‌ماه مورد سوال قرار گرفتند که نتایج به‌دست آمده از افزایش میزان رضایتمندی حکایت می‌کند.
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید