نمایش پست تنها
  #44  
قدیمی 01-19-2011
MAHDI_TONDAR آواتار ها
MAHDI_TONDAR MAHDI_TONDAR آنلاین نیست.
کاربر عادی
 
تاریخ عضویت: Jan 2011
محل سکونت: قائم شهر
نوشته ها: 96
سپاسها: : 24

54 سپاس در 30 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض تفاوت هاي يك تغيير؛ درس هايي كه از رنو بايد آموخت

تفاوت هاي يك تغيير؛ درس هايي كه از رنو بايد آموخت

اگر فقط كمي پيگير اخبار صنعت خودرو كشور باشيد قطعا مي دانيد مديرعامل سابق ايران خودرو چطور بركنار شد و مدير عامل جديد چطور به قدرت رسيد. از روابط مديران عامل جديد و قديم سايپا نيز اطلاع داريد. معني اين مدل تغييرات نيز مشخص است: با توجه به روابط سرد نفرات جديد و قديم هر كس كه با تيم جديد نباشد شايد حتي تا پايين ترين رده ها حذف و جابجا خواهد شد. اما با كمي فاصله از جاده مخصوص بزرگ، رنوپارس كوچك قرار دارد كه وظيفه تامين قطعات تندر90 را بر عهده گرفته و با مالكيت عمده رنو روش‌هاي متفاوت‌تري دارد كه مرور آن شايد براي صنعت سياست زده فعلي ما بد نباشد.

«كربل» براي ماموريتي سه ساله به تهران آمد و تا آخرين روز ماند، بازنشسته شد و با احترام رفت. در ماه‌هاي پاياني انتقادات از او افزايش يافت ولي هيچ اتفاقي نيفتاد تا او پس از برگزاري آخرين كنفرانس خبري و در آخرين روز ماموريت، از رنو خداحافظي كند. مديرعامل جديد نيز در اولين روزهاي برعهده گرفتن اين سمت با برگزاري نشستي خبري از برنامه‌هاي جديد گفت. ديروز هم توديع و معارفه مدير ارتباطات جديد و قديم رنوپارس برگزار شد كه با توديع و معارفه‌هاي معمولي تفاوت بسياري داشت. مراسم بيشتر يك ضيافت خداحافظي بود و بزرگداشت مدير ارتباطات سابق. روابط كاملا حرفه‌اي و برخوردها فراتر از آنچه در جاده مخصوص وجود دارد بود. دو مدير روبروي هم گويا در يك ميهماني حضور دارند و گرچه قطعا آمال شخصي برايشان مهم بود اما بيشتر در پي پياده كردن ارزش هاي رنو بودند و احترام متقابل، احترام به خود و احترام به برند رنوپارس كاملا آشكار بود.
حال نمود بيروني اين اتفاقات را اگر با حوادث و حاشيه‌هاي جاده مخصوص مقايسه كنيم تفاوتهاي آشكاري خواهيم ديد. در جاده مخصوص گويا افراد بيشتر از شركتها و برندها اهميت دارند و رقابت گاه به سطح نازلي مي رسد. اينكه چطور مي‌توان اين موضوع راشايد براي هميشه از صنايع خودروسازي كشور دور كرده و روابط حرفه اي جايگزين كنيم موضوع پيچيده اي است اما نشدني نيست. در اين بين شايد جدا از نقش پررنگ مديريت ارشد بنگاه ها در بوجود آوردن ارزش هاي جديد، برنامه هاي واحد ارتباطات خودروسازان باشد كه با تعريف فعاليتهاي جديد سعي در تغيير ارزش هاي سازمان خود كنند. آنها روابط بيروني و دروني سازمان خود را مي شناسند و همين كمك بزرگي است براي تعريف دوباره ارزش ها، فعاليتها و ارتباطات. در چند سال گذشته خوشبختانه فعاليت ‌هايي نيز ديده شده اما تا اجراي سيستمي آن فاصله بسياري است گرچه قطعا از توان شركت‌هاي خودروساز خارج نيست. شايد اتفاقات رنوپارس تلنگري باشد.
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید