نمایش پست تنها
  #1  
قدیمی 05-23-2008
haj_amir haj_amir آنلاین نیست.
دوست و کاربر فعال سابق
 
تاریخ عضویت: May 2008
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 1,217
سپاسها: : 2

122 سپاس در 119 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض هیوندای توسان

هیوندای توسان که در بعضی از کشورها با نام Jm شناخته می شود ٬ از سال ۲۰۰۷ در کشور کره بوسیله هیوندای ساخته می شود .این اتومبیل از شاسی هیوندای النترا که برای استفاده در کیا اسپورتاج مورد بازنگری قرار کرفته بود استفاده می کند .

موتورهایی که برروی توسان عرضه می شود شامل دو موتور بنزینی و یک موتور دیزل می شود . اولین موتور یک موتور بنزینی ۴ سیلندر ۲ لیتری می باشد که توانایی تولید ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۸۴ نیوتن متر گشتاور را دارد .توسان با این موتور تنهابه صورت دیفرانسیل جلو عرضه می شود . گیربکس آنهم به صورت استاندارد گیزبکس پنج دنده دستی می باشد ولی امکان سفارش گیربکس ۴ دنده اتوماتیک نیز برای آن وجود دارد .

موتور دیگر موتور ۲.۷ لیتری V6 است . این موتور ۱۷۶ اسب بخار نیرو و ۲۴۱ نیوتن متر گشتاور تولید می کند .این موتور تنها با گیربکس۴ دنده اتو ماتیک عرضه می شود . سیستم چهار چرخ متحرک نیز برای موتور شش سیلندر قابل سفارش است . در بعضی از بازارها توسان با موتور ۲.۰ دیزل نیز عرضه می شود که موتور دیزل از سیستم کامون ریل استفاده می کند و توانایی ایجاد ۱۴۰ اسب بخار نیرو و ۳۰۵ نیوتن متر گشتاور را دارد .

در ایالات متحده توسان در سه مدل Gl و Gls و Lx لیمیتد عرضه می شود .تجهیزات استاندارد که در مدل Gl عرضه می شود شامل ایرکاندیشن ٬ کوروز کنترل ٬ شش ایربگ ٬ سیستم کنترل پایداری الکتریکی ٬ Cd پلیر ٬ سیستم ورود بدون کلید و صندلیها با پارچه مرغوب می شود . در مدل Gls کیت خاکستری دور بدنه ٬ فلز با کیفیت بالاتر برای داشبورد ٬ سیستم کاست و رادیو Am/fm به همراه Cd پلیر به همراه برف پاککن ضد یخ عرضه می شود . در مدل لیمیتد هم صندلیهای چرمی ٬ چنجر شش تایی ٬ کیت دور بدنه همرنگ بدنه ٬ سیستم کنترل اتوماتیک هوای داخل اتومبیل ٬ گرمکن صندلی به موارد بالا اضافه می شود .gls و لیمیتد تنها بر روی مدل ۲.۷ لیتری V6 عرضه می شود .

توسان فضای کمی در عقب اتومبیل برای حمل لوازم و اثاثیه در اختیار دارد ولی می توان خواباندن صندلیها که این موضوع شامل صندلی جلو هم می شود این فضا را به شدت افزایش داد .

مسئله ای که سبب بالا رفتن فروش توسان شده است رعایت خوب مسائل ایمنی در این اتومبیل می باشد . ایربگهای دو مرحله ای جلو ٬ ایربگهای جانبی که در جلوی صندلیها جاسازی شده اند و ایربگهای پرده ای وظیفه حفاظت از سرنشینان را دارند . ایربگ سر نشین جلو در صورت خالی بودن صندلی به صورت خودکار غیر فعال می شود و حتی در تصادفات شدید جلو این ایربگ باز نمی شود که این مسئله سبب کم شدن هزینه تعمیرات می شود .

توسان جایزه طراحی خوب را از ژاپن دریافت کرده است . همچنین توسان در سال ۲۰۰۵ به عنوان کراس اوور سال کانادا برگزیده شده است .

توسان برای سال ۲۰۰۶ تغییرات کمی داشته است . عرضه رنگ فلز در مدل لیمیتد و کنترل اتوماتیک دمای داخل ٬ سیستم صوتی پیشرفته و همچنین کیفیت بهتر برای صندلیهای پارچه ای در مدل Gls از جمله این تغییرات می باشد . ضمن آنکه امکان سفارش گرمکن صندلی هم برای Gls وجود دارد . هر دو مدل Gls و لیمیتد از رینگهای آلیاژی استفاده می کنند .
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید