نمایش پست تنها
  #3  
قدیمی 01-25-2012
رزیتا آواتار ها
رزیتا رزیتا آنلاین نیست.
مسئول و ناظر ارشد-مدیر بخش خانه داری



 
تاریخ عضویت: Aug 2009
نوشته ها: 16,247
سپاسها: : 9,677

9,666 سپاس در 4,139 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض بیماری های لثه در كشور از شیوع بالایی برخوردار است

بیماری های لثه در كشور از شیوع بالایی برخوردار است

تهران - دبیر علمی یازدهمین همایش انجمن علمی پریودنتولوژی ایران هشدار داد با وجود افزایش دانش آموختگان رشته دندانپزشكی در كشور و افزایش تعداد دانشكده های دندانپزشكی ، بیماری های لثه ( پریودنتال ) در كشور هنوز از شیوع بالایی برخوردار است.





به گزارش ایرنا ، ' غلام عباس مرتضوی ' روز چهارشنبه در یازدهمین همایش انجمن علمی پریودنتولوژی ایران در هتل المپیك تهران افزود: بیماری های لثه بیشتر در كسانی مشاهده می شود كه بهداشت دهان را به طرز صحیح رعایت نمی كنند.

وی با ابراز تاسف از اینكه مسولان به مساله پیشگیری از بیماری های دهان و دندان و لثه كه در كشور بسیار شایع است توجه چندانی نمی كنند گفت: تجربه موفق بسیاری از كشورهای اروپایی نشان داده كه سرمایه گذاری در زمینه پیشگیری سبب شده تا از نیاز به دندانپزشك و به تبع آن دانشكده های دندانپزشكی كاسته شود و در برخی از این كشورها دانشكده های دندانپزشكی تعطیل شده اند.

وی اظهارداشت: این در حالی است كه در ایران به تعداد دانشكده های دندانپزشكی افزوده می شود و در حال حاضر حدود 40 دانشكده دندانپزشكی در كشور وجود دارد كه بیش از نیاز كشور است و افزایش تعداد دانش آموختگان به غیر از مشكلات اشتغال آنان توانسته است سهم موثری در كاهش بیماری های دهان و دندان در كشور داشته باشد.

مرتضوی با تاكید بر ضرورت انجام معاینه های دوره ای هر شش ماه یك بار از سوی دندانپزشك گفت: خونریزی از لثه به هنگام مسواك زدن یا خوردن غذاهای سفت از علائم بارز بیماری های لثه است ، همچنین تغییر رنگ لثه از صورتی به حالت كبود یا تیره ، ترشح چرك از لبه لثه ، احساس درد، خارش و سوزش و در موارد پیشرفته ، لق شدن دندان ها ، جابه جا شدن و نیز فاصله دار شدن آنها به همراه افزایش حجم لثه از جمله این علائم هستند ولی گاهی حتی درموارد پیشرفته ، خونریزی قابل ملاحظه ای وجود ندارد و ابتلا به بیماری را دندانپزشك تشخیص می دهد.

وی ادامه داد: در یازدهمین همایش انجمن علمی پریودنتولوژی ایران ، مباحث مربوط به پریودنتولوژی و ایمپلنتوژی مطرح می شود ، همچنین روش های جدید و پیشرفت هایی كه در سال های اخیر در این دو زمینه به دست آمده از سوی متخصصان و استادان داخلی و خارجی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

یازدهمین همایش انجمن علمی پریودنتولوژی ایران تا هشتم بهمن ماه در هتل المپیك ادامه دارد.

__________________
زمستان نیز رفت اما بهارانی نمی بینم
بر این تکرارِ در تکرار پایانی نمی بینم

به دنبال خودم چون گردبادی خسته می گردم
ولی از خویش جز گَردی به دامانی نمی بینم

چه بر ما رفته است ای عمر؟ ای یاقوت بی قیمت!
که غیر از مرگ، گردن بند ارزانی نمی بینم

زمین از دلبران خالی است یا من چشم ودل سیرم؟
که می گردم ولی زلف پریشانی نمی بینم

خدایا عشق درمانی به غیر از مرگ می خواهد
که من می میرم از این درد و درمانی نمی بینم

استاد فاضل نظری
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از رزیتا به خاطر پست مفیدش تشکر کرده اند :
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید