نمایش پست تنها
  #353  
قدیمی 01-27-2012
رزیتا آواتار ها
رزیتا رزیتا آنلاین نیست.
مسئول و ناظر ارشد-مدیر بخش خانه داری



 
تاریخ عضویت: Aug 2009
نوشته ها: 16,247
سپاسها: : 9,677

9,666 سپاس در 4,139 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض هوای بازار صاف و آفتابی است، ابری هم نمی شود! زیاد و گران نخرید

هوای بازار صاف و آفتابی است، ابری هم نمی شود!

توصیه مسوولان بازرگانی كرمانشاه به مردم: زیاد و گران نخرید

كرمانشاه - در پی نوسانات اخیر بازار طلا و ارز، در چند روز اخیر بازار مواد غذایی و سایر كالاهای پرمصرف، در گوشه و كنار كرمانشاه حسابی داغ است.





به گزارش خبرنگار ایرنا، از سویی مردم، با نگرانی از كمبود كالا در آینده، به سمت بازار هجوم آورده و اقدام به خرید اقلام مختلف و بیش از نیاز همیشگی خود كرده و از سوی دیگر گروهی از افراد سودجو با بالا بردن قیمت كالاها و احتكار كالاهای پر مصرف، قصد جولان دادن در این بازار مكاره را دارند.

این در حالی است كه مسوولان مربوط ، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، نگرانی مردم از حیث كمبود مواد غذایی و سایر كالاها را بر مبنای شایعات بی پایه و اساس عنوان كرده و ضمن اطمینان دادن به مردم از حیث اینكه هیچ گونه كمبودی از نظر مواد غذایی و سایر كالاها وجود ندارد، هرگونه افزایش قیمت از سوی توزیع كنندگان كالا را تخلف، عنوان كردند.

معاون بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی استان كرمانشاه در این خصوص گفت: به مردم اطمینان می دهیم كه مشكلی از حیث كمبود مواد غذایی و سایر كالاها وجود ندارد و به صورت عادی می توانند مایحتاج خود را خریداری و مصرف كنند .

'علی اسماعیلی ' روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، ضمن اینكه به مردم توصیه كرد بیشتر از نیاز خریداری نكنند، افزود: امروز در این راستا جلسه ای با حضور اصناف و بازاریان استان برگزار شد و این نوید را دادیم كه مشكلی از حیث تامین مواد غذایی در استان نداریم.

وی تصریح كرد: ذخیره سازی مرغ در هیچ سالی به اندازه امسال صورت نگرفته است و در حال تامین گوشت قرمز، برنج و روغن برای ایام عید نوروز هستیم كه در اختیار مردم بگذاریم.

اسماعیلی افزود: در راستای برنامه اصلی هم كه از سوی وزیر بازرگانی اعلام شده، برنامه هایی در استان ، در دست اقدام است كه از مهمترین آنها می توان به برگزاری نمایشگاه بهاره در 14 شهرستان استان اشاره كرد كه در جهت امنیت خرید مردم در اسفند ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: امسال برای نخستین بار در بخش كوزران نیز نمایشگاه بهاره برگزار می شود.

وی همچنین فروش فوق العاده در سطح همه واحدهای صنفی خرده فروشی و فروشگاههای بزرگ زنجیره ای را از دیگر اقدامات در دست اجرا عنوان كرد.

اسماعیلی در ادامه تاكید كرد: عده ای سودجو از این چند روزه تعطیلات استفاده كردند كه در بازار مشكل ایجاد كنند كه با هوشیاری دولت خنثی شد.

وی با اشاره به تشدید بازرسی ها تصریح كرد: طی این مدت بازرسیها با شدت بیشتری از سوی بازرسان مجمع امور صنفی، مدیریت بازرسی اصناف و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت به صورت ویژه در اكیپهای متحد همراه همكاران در تعزیرات حكومتی در حال انجام است و در صورت نیاز برخورد قضایی نیز با متخلفان صورت خواهد گرفت.

معاون بازرگانی داخلی استان، حضور ناظران افتخاری را نیز در راستای برخورد با احتكار كنندگان و گران فروشان بسیار مثمر عنوان و تصریح كرد: ناظران افتخاری هم كه محیط را برای متخلفان ناامن می كنند، حضور دارند.

وی در پایان از مردم خواست: هر گونه تخلف در زمینه توزیع كالا را از طریق تماس با شماره تلفن 124 كه به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شكایات مردمی است اطلاع دهند.

مدیركل تعزیرات حكومتی استان كرمانشاه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این خصوص گفت: هیچ واحد عمده فروشی و یا متصدیان و مسوولان نگهداری كالا و یا واحدهای خرده فروشی با بهانه ها و توجیهات غیرقانونی و واهی نظیر تعیین نرخ دلار و ارز و غیره حق ندارند كالای در اختیار خود را حبس نموده و از عرضه آن خودداری كنند.

'بهرام براری ' افزود: بدیهی است در این راستا دستگاههای نظارتی و حتی بعضا واحدهای انتظامی بر فعالیت صحیح این واحدها و مراكز نظارت خواهند كرد و در صورت كشف تخلف، بدون تردید و بدون هیچگونه مماشاتی با متخلفان برخورد قانونی ،ضابطه مند و قاطع به عمل خواهد آمد.

وی به مردم توصیه كرد: از عموم شهروندان تقاضا داریم كه فریب شیطنت و غوغا سالاری بعضی از دلالان و واسطه ها كه به نحوی نقش مخرب در عرضه توزیع كالا دارند را نخورند و در خصوص تهیه و توزیع مورد نیازشان به قدر كافی و بدون هیچگونه اسراف و تبذیر اقدام كنند.

براری خاطر نشان كرد: تامین و توزیع كالا طبق روال معمول بازار صورت می گیرد و هیچگونه كمبود كالا از نظر دستگاههای ذی ربط احساس نمی شود مگر عده ای بخواهند با شایعه سازی و هدف سود بیشتر به این اخبار و اطلاعات بی اساس دامن بزنند.

وی در عین حال گفت: در هفته اخیر گزارش رسمی و قابل توجهی از تخلفات در این زمینه دریافت نكرده ایم.
__________________
زمستان نیز رفت اما بهارانی نمی بینم
بر این تکرارِ در تکرار پایانی نمی بینم

به دنبال خودم چون گردبادی خسته می گردم
ولی از خویش جز گَردی به دامانی نمی بینم

چه بر ما رفته است ای عمر؟ ای یاقوت بی قیمت!
که غیر از مرگ، گردن بند ارزانی نمی بینم

زمین از دلبران خالی است یا من چشم ودل سیرم؟
که می گردم ولی زلف پریشانی نمی بینم

خدایا عشق درمانی به غیر از مرگ می خواهد
که من می میرم از این درد و درمانی نمی بینم

استاد فاضل نظری
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید