نمایش پست تنها
  #718  
قدیمی 04-19-2012
رزیتا آواتار ها
رزیتا رزیتا آنلاین نیست.
مسئول و ناظر ارشد-مدیر بخش خانه داری



 
تاریخ عضویت: Aug 2009
نوشته ها: 16,247
سپاسها: : 9,677

9,666 سپاس در 4,139 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض سرانه مصرف ماهی در قصرشیرین از سرانه استانی بالاتر است

سرانه مصرف ماهی در قصرشیرین از سرانه استانی بالاتر است


قصرشیرین - مدیر كل شیلات استان كرمانشاه با بیان اینكه سرانه مصرف ماهی در شهرستان قصرشیرین از سرانه استان بالاتر است، گفت: هم اكنون میزان سرانه مصرف ماهی در این شهرستان شش كیلوگرم است كه معادل 500 گرم از سرانه استانی بیشتر می باشد.





'كیومرث شهبازی' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان مصرف سرانه ماهی در در قصرشیرین به بركت وجود طرح های پرورش ماهی از جمله طرح پرورش ماهی شهدا ی قصرشیرین است كه سالیانه دو هزار تن ماهی گرم آبی و بیش از 20 تن میگو تولید می كند.


وی تصریح كرد: میزان سرانه مصرف ماهی در كشور 6/8 كیلوگرم است كه این میزان مصرف در جهان 17 كیلوگرم می باشد بنابراین هنوز در استان كرمانشاه تا رسیدن به استاندارد كشوری سرانه مصرف ماهی، فاصله زیادی داریم.


شهبازی اظهار داشت: برای افزایش سرانه مصرف ماهی در استان كرمانشاه اقدامات خوبی از جمله آموزش مستقیم پخت و پز، برگزاری كلاس های آموزشی، توزیع نشریه، تراكت و سی دی های آموزشی در مناطق مختلف شهری و روستایی بخصوص در دبیرستان ها و مدارس راهنمایی دخترانه با حضور اساتید مجرب این فن صورت گرفته است.


وی با بیان اینكه تنها در سال گذشته 90 هزار نفر آموزش مستقیم دیدند، تاكید كرد: در چند سال گذشته با برگزاری دوره های آموزشی و كلاس های توجیهی توانستیم سرانه مصرف ماهی را در این استان از 250 گرم سال 75 را به 5/5 كیلوگرم در سال 90 افزایش دهیم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص طرح های جدید پرورش ماهی گفت: در صورت تامین آب اراضی باقی مانده فاز یك و 2 طرح شیلات شهدای قصرشیرین، نسبت به اجرای طرح های پرورش ماهی در این محل اقدام و آنها را به فارغ التحصیلان بخش كشاورزی با اولویت كارشناسان شیلات در قالب طرح توسعه كشاورزی واگذار می كنیم.


مدیر كل شیلات استان كرمانشاه گفت: در سال 90 نسبت به برق رسانی پروژه شهدای قصرشیرین به منظور افزایش تولید در واحد سطح از طریق استفاده از سیستم های مكانیزاسیون در داخل استخرها با اعتبار 14 میلیارد و 700 میلیون ریال و آبرسانی ( آب شرب ) طرح با اعتبار هفت میلیارد و 500 میلیون ریال و تامین بچه ماهی 50 درصد استخرها و تامین سایر نهاده ها از سوی شیلات استان انجام شد.


شهبازی اضافه كرد: در سال 91 پیگیری تامین اعتبارات تكمیلی طرح شیلات شهدای قصرشیرین، خرید ادوات مكانیزه با اعتبار چهار میلیارد ریال به منظور افزایش تولید در واحد سطح، رفع نواقص طرح و پیگیری بحث صادرات ماهی و همچنین راه اندازی مركز تكثیر ماهیان گرم آبی كه نیاز اساسی این طرح است را در دستور كار شیلات استان كرمانشاه داریم.


وی در پایان از حسن توجه استاندار كرمانشاه و رییس سازمان جهاد كشاورزی این استان به بخش شیلات و آبزیان و تخصیص اعتبار با این هدف كه آبزیان می توانند سلامت جامعه را تضمین كنند، قدردانی كرد.


قصرشیرین در غرب استان كرمانشاه با بیش از 24 هزار نفر جمعیت دارای بزرگترین طرح شیلات تولید ماهیان گرم آبی در بین استان های غیر ساحلی كشور است.
__________________
زمستان نیز رفت اما بهارانی نمی بینم
بر این تکرارِ در تکرار پایانی نمی بینم

به دنبال خودم چون گردبادی خسته می گردم
ولی از خویش جز گَردی به دامانی نمی بینم

چه بر ما رفته است ای عمر؟ ای یاقوت بی قیمت!
که غیر از مرگ، گردن بند ارزانی نمی بینم

زمین از دلبران خالی است یا من چشم ودل سیرم؟
که می گردم ولی زلف پریشانی نمی بینم

خدایا عشق درمانی به غیر از مرگ می خواهد
که من می میرم از این درد و درمانی نمی بینم

استاد فاضل نظری
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید