نمایش پست تنها
  #364  
قدیمی 05-16-2012
رزیتا آواتار ها
رزیتا رزیتا آنلاین نیست.
مسئول و ناظر ارشد-مدیر بخش خانه داری



 
تاریخ عضویت: Aug 2009
نوشته ها: 16,247
سپاسها: : 9,677

9,666 سپاس در 4,139 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض پودرهای بدن سازی و داروهای هورمونی به كبد چرب منجر می شود

پودرهای بدن سازی و داروهای هورمونی به كبد چرب منجر می شود


تهران - رییس جامعه پزشكان متخصصین داخلی ایران گفت : خوردن پودرهای لاغری ، چاقی ، داروهای هورمونی و بدن سازی كه اخیرا در جوانان بسیار شایع شده است به بیماری كبد چرب منجر می شود .





دكتر ایرج خسرونیا در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود : همه ساله بیمارانی به متخصصان داخلی مراجعه می كنند كه با استفاده از پوردهای بدن سازی و پودرهای لاغری و چاقی دچار بیماری كبد چرب شده اند .

وی اظهار داشت : یكی از مباحث مهم كه در دانشگاه ها و بیمارستان ها پزشكان با آن مواجه اند كسانی است كه با استفاده از داروهای هورمونی و آمپول بدن سازی دچار بیمار های نارسایی كلیه و كبد چرب و یا بیماری سیستم عصبی شده اند.

وی با اشاره به اینكه تركیبات این داروهای هورمونی نامشخص است گفت : این داروها از پروتئین نامشخصی تهیه شده است و به شدت به سیستم دستگاه های داخلی بدن آسیب می رساند.

به گفته خسرونیا از مهمترین بیماری كه متخصصان داخلی با آن در گیر هستند مبتلا شدن افراد به سندرم متابولیك كه عبارت است بالا رفتن فشارخون ،‌چاقی ،‌دیابت ،‌انسداد عروق و كبد چرب است .

رییس جامعه پزشكان متخصصین داخلی ایران اظهار داشت : بسیاری از افراد پس از سونوگرافی و آزمایشات متوجه بیماری كبد چرب می شوند كه این بیماری هیچگونه علایمی ندارد و بیمار پس از سالها از بیماری خود مطلع می شود.

وی خاطر نشان كرد : كبد چرب به علت پرخوری ،‌رژیم غذایی غلط ، رژیم های غلط چاقی و لاغری ،‌خوردن داروهای بدون تجویز پزشك ،‌خوردن پودر و داروهای هورمونی فرد را مبتلا می سازد.

خسرونیا گفت :پس گذشت از 10 تا 15 سال به علت جمع شدن چربی در كبد سلول های كبد كارایی خود را از دست می دهند و فرد مبتلا به سیروز كبدی و در نهایت هپاتیت و سرطان های كبدی می شود .

وی یاد آور شد : پزشكان برای درمان كبد چرب استفاده از رژیم غذایی مناسب و داروهای تجویز شده از سوی پزشك را توصیه می كنند.

خسرونیا استفاده از فست فود و غذای آماده توسط خانواده ها را یكی از علل های ایجاد بیماری های داخلی دانست و گفت :خوردن سوسیس ،‌كالباس ،‌چیپس ،‌پفك و غذاهای آماده در خانواده ها باید محدود شود .

وی افزود: در 10 سال اخیر اعمال جراحی روی قلب و تنگی عروق ، بالارفتن فشار خون و دیابت در جوانان افزایش یافته است و پیش از اینگونه بیماری ها در افراد مسن جامعه بیشتر دیده می شود ولی متاسفانه این بیماری های در جوانان 20 ساله نیز مشاهده شده است .
__________________
زمستان نیز رفت اما بهارانی نمی بینم
بر این تکرارِ در تکرار پایانی نمی بینم

به دنبال خودم چون گردبادی خسته می گردم
ولی از خویش جز گَردی به دامانی نمی بینم

چه بر ما رفته است ای عمر؟ ای یاقوت بی قیمت!
که غیر از مرگ، گردن بند ارزانی نمی بینم

زمین از دلبران خالی است یا من چشم ودل سیرم؟
که می گردم ولی زلف پریشانی نمی بینم

خدایا عشق درمانی به غیر از مرگ می خواهد
که من می میرم از این درد و درمانی نمی بینم

استاد فاضل نظری
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از رزیتا به خاطر پست مفیدش تشکر کرده اند :
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید