نمایش پست تنها
  #366  
قدیمی 05-16-2012
رزیتا آواتار ها
رزیتا رزیتا آنلاین نیست.
مسئول و ناظر ارشد-مدیر بخش خانه داری



 
تاریخ عضویت: Aug 2009
نوشته ها: 16,247
سپاسها: : 9,677

9,666 سپاس در 4,139 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض نظارت دقیق بر تجویز آنتی بیوتیك ها توسط پزشكان وجود ندارد

نظارت دقیق بر تجویز آنتی بیوتیك ها توسط پزشكان وجود ندارد


تهران - دبیر علمی سمینار عوامل ضد میكروبی ومقاومت هشدار داد:آنتی بیوتیك هایی نظیر آموكسی سیلین و سفالكسین كه بدون نیاز به نسخه پزشك در داروخانه ها عرضه می شود و نظارت دقیقی بر تجویز آنتی بیوتیك ها توسط پزشكان وجود ندارد.





به گزارش مركز تحقیقات عفونی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی ،دكتر شهناز آرمین افزود : هزینه و طول دوره درمان برای بیماری كه به علت مصرف بی رویه آنتی بیوتیك ها، با یك ارگانیسم مقاوم عفونت پیدا می كند تا چندین برابر افزایش پیدا خواهد كرد.

وی از برگزاری سمینار عوامل میكروبی و مقاومت به آن ها در دانشكده داروسازی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی طی روزهای چهارم و پنجم خردادماه خبرداد و گفت : هدف از برگزاری این سمینار را گردآوری اطلاعات مربوط به وضعیت مقاومت در برابر عوامل آنتی میكروبیال است .

آرمین با اشاره به این كه مصرف بی رویه آنتی بیوتیك ها در كشور بیش از سایر عوامل در ایجاد مقاومت های ضد میكروبی دخیل است گفت: علاوه بر آنتی بیوتیك هایی نظیرآموكسی سیلین و سفالكسین كه بدون نیاز به نسخه پزشك در داروخانه ها عرضه می شوند بر تجویز سایر آنتی بیوتیك ها توسط پزشكان نیز نظارت دقیقی وجود ندارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی افزود: طیف وسیعی از آنتی بیوتیك ها توسط پزشكان به راحتی تجویز می شود كه البته تجویز آنتی بیوتیك توسط متخصصان عفونی به این شدت نیست .

این فوق تخصص عفونی اطفال، از كوتاهی برخی بیماران نیز گلایه كرد و گفت: گاهی هم آنتی بیوتیك به درستی تجویز می شود، اما بیمار دوره مصرف را به اتمام نمی رساند.

دبیر علمی سمینار عوامل ضد میكروبی و مقاومت به آنها درباره عوارض ایجاد مقاومت آنتی بیوتیكی اظهار كرد: بیماری كه با یك ارگانیسم مقاوم عفونت پیدا می كند طبعا طول دوره درمان برای وی افزایش می یابد و هزینه ای كه باید بپردازد به این علت كه باید آنتی بیوتیك جدیدتری را مورد استفاده قرار دهد بیشتر می شود. در واقع می توان گفت یك سیكل معیوب درمانی ایجاد می شود كه تبعات مخصوص به خود را دارد.

وی با بیان این كه این سمینار 8 امتیاز بازآموزی برای شركت كنندگان به همراه خواهد داشت، عنوان كرد: گروه هدف این سمینار متخصصان عفونی، ریه، گوارش و جراحی اطفال، نوزادان، داخلی، عفونی، پزشكان عمومی، داروسازان، پرستاران، ماماها و آزمایشگاهیان هستند.

__________________
زمستان نیز رفت اما بهارانی نمی بینم
بر این تکرارِ در تکرار پایانی نمی بینم

به دنبال خودم چون گردبادی خسته می گردم
ولی از خویش جز گَردی به دامانی نمی بینم

چه بر ما رفته است ای عمر؟ ای یاقوت بی قیمت!
که غیر از مرگ، گردن بند ارزانی نمی بینم

زمین از دلبران خالی است یا من چشم ودل سیرم؟
که می گردم ولی زلف پریشانی نمی بینم

خدایا عشق درمانی به غیر از مرگ می خواهد
که من می میرم از این درد و درمانی نمی بینم

استاد فاضل نظری
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید