نمایش پست تنها
  #816  
قدیمی 05-16-2012
رزیتا آواتار ها
رزیتا رزیتا آنلاین نیست.
مسئول و ناظر ارشد-مدیر بخش خانه داری



 
تاریخ عضویت: Aug 2009
نوشته ها: 16,247
سپاسها: : 9,677

9,666 سپاس در 4,139 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض استان كرمانشاه درآینده نزدیك به قطب تولید گوشت و خاویار كشور تبدیل می شود

مدیركل شیلات استان كرمانشاه:

استان كرمانشاه درآینده نزدیك به قطب تولید گوشت و خاویار كشور تبدیل می شود


قصرشیرین - مدیركل شیلات استان كرمانشاه گفت: استان كرمانشاه در آینده ای نزدیك به قطب تولید گوشت و خاویار كشور تبدیل می شود.





' كیومرث شهبازی' روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) افزود: بطور كلی ماهیان خاویاری خاص نیمكره شمالی هستند كه بیش از 28 گونه آنها در جهان وجود دارد كه شش گونه آن در دریای خزر زیست می كند و یكی از مراكز مهم تولید ماهیان خاویاری جهان می باشد كه متاسفانه سال های اخیر میزان خاویار استحصالی از آن رو به كاهش نهاده است.

وی تصریح كرد: بنابر این یكی از سیاست های سازمان شیلات ایران مطالعه منابع آبی داخلی و پرورش آن در آبهای داخلی است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در مناطقی از استان كرمانشاه با توجه به مطالعات انجام گرفته كاملا مستعد پرورش ماهیان خاویاری است كه در این راستا چهار مزرعه كاملا فعال در شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب داریم كه در بهترین شرایط از لحاظ رشد و نمو قرار دارند.

وی گفت: با حمایت های استاندار و رییس سازمان جهاد كشاورزی اعتبارات خاصی برای مطالعه سایت های كاملا مستعد خاویاری از جمله رودخانه گلین، دیره، سراب گرم و پایاب سدهای استان و قصرشیرین در اختیار شیلات استان قرار گرفته است.

شهبازی اضافه كرد: بطور كلی استان كرمانشاه این توانمندی را دارد كه بیش از هفت هزار تن خاویار و گوشت سفید تولید نماید.

مدیركل شیلات استان كرمانشاه با بیان اینكه تولید سالیانه ماهی در این استان هم اكنون 10 هزار و 500 تن است، گفت: برنامه ریزی لازم برای افزایش تولید ماهی در استان انجام شده تا در پایان برنامه پنجم توسعه این میزان به 30 هزار تن برسد.

وی با اشاره به اینكه میزان تولید ماهی در سال قبل نسبت به سال 89، سه هزار تن افزایش داشته، افزود: این میزان ماهی در 409 مزرعه آبزی پروری كه در مناطق مختلف استان كرمانشاه ایجاد شده، تولید می شود.

وی تاكید كرد: هم اكنون 69 مزرعه تولید ماهیان گرم آبی و 340 مزرعه تولید ماهیان سرد آبی در سطح استان فعال هستند و به امر تولید گونه های مختلف ماهیان گرم آبی و سردآبی مشغول می باشند.

شهبازی اظهار داشت: با توجه به نامگذاری امسال بعنوان سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری، مسیر ما برای تحقق این شعار مشخص است براین اساس تلاش می كنیم امسال میزان تولید ماهی در استان كرمانشاه را به بیش از 15 هزار تن برسانیم.

__________________
زمستان نیز رفت اما بهارانی نمی بینم
بر این تکرارِ در تکرار پایانی نمی بینم

به دنبال خودم چون گردبادی خسته می گردم
ولی از خویش جز گَردی به دامانی نمی بینم

چه بر ما رفته است ای عمر؟ ای یاقوت بی قیمت!
که غیر از مرگ، گردن بند ارزانی نمی بینم

زمین از دلبران خالی است یا من چشم ودل سیرم؟
که می گردم ولی زلف پریشانی نمی بینم

خدایا عشق درمانی به غیر از مرگ می خواهد
که من می میرم از این درد و درمانی نمی بینم

استاد فاضل نظری
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید