نمایش پست تنها
  #368  
قدیمی 05-16-2012
رزیتا آواتار ها
رزیتا رزیتا آنلاین نیست.
مسئول و ناظر ارشد-مدیر بخش خانه داری



 
تاریخ عضویت: Aug 2009
نوشته ها: 16,247
سپاسها: : 9,677

9,666 سپاس در 4,139 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض ایران 26 نوع داروی بیوتكنولوژی تولید می كند

ایران 26 نوع داروی بیوتكنولوژی تولید می كند


سمنان - معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با تاكید بر رشد و توسعه فناوری تولید دارو در ایران گفت: ایران هم اكنون 26 نوع داروی بیوتكنولوژی تولید و عرضه می كند.





'مصطفی قانعی' روز چهارشنبه در سمنان به خبرنگاران گفت: ایران در زمینه تولید این نوع داروها حرف اول را می زند به گونه ای كه از روس ها كه آموزش آن را از آن ها فراگرفته نیز پیشی گرفته است.

وی ارزش 95 قلم از داروهای با فناوری بالای مورد نیاز كشور را دو هزار میلیارد تومان بیان كرد و گفت: ارزش پنج درصد بقیه داروها كه از نوع بیوتكنولوژی هستند یك هزار میلیارد تومان است و این مقایسه، اهمیت تولید این نوع داروها را در كشور نشان می دهد.

وی این داروها را شامل داروهایی بیوتكنولوژی و پروتئین های نوتركیب خواند و گفت: ایران از این نظر در آسیا رتبه چهارم را دارد و در منطقه بی رقیب است.

قانعی به رشد علمی و پژوهشی ایران در سال های اخیر اشاره كرد و گفت: در سال 2011 پنج نفر از دانشمندان پزشكی ایران جزو یك درصد دانشمندان دنیا بودند و این رقم در سال 2012 به 9 نفر افزایش یافته است.

وی گفت: وجود این تعداد دانشمند پزشكی در محدوده یك درصد دانشمندان دنیا شاخص بسیار مناسبی برای نشان دادن رشد تحقیقات و مباحث علمی پزشكی ایران در این عرصه است.

وی با تاكید بر اینكه رشد علمی ایران كیفی بوده است، اظهار داشت: استناد به مقالات علمی توسط مراجع علمی دنیا، شاخص مناسبی در این زمینه است بطوری كه تعداد مقالاتی كه مورد استناد قرار گرفته از 20 مورد در سال 2011 به 51 مورد در سال 2012 افزایش یافته است.

قانعی رشد دو برابری استناد به مقالات علمی ایران را نشانگر كیفی بودن رشد علمی ایران خواند و گفت: در كنار رشد كیفی، از لحاظ رشد كمی مقالات علمی ایران نیز بالا بوده است.
وی رشد ایران در بخش كلینیكی را نیز در زمینه درمان و كنترل بیماری ها خواند و گفت: در برنامه پنجم توسعه دانشگاه های علوم پزشكی می بایست به رتبه دوم منطقه ارتقا یابند كه این مهم در سال اول این برنامه تحقق یافته و در چهار سال آینده تلاش بر این است كه به رتبه اول و در 10 سال آینده به رتبه اول آسیا برسیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بیان اینكه اعتبارات در مباحث دانش پزشكی بین پنج تا 10 درصد رشد داشته است، افزود: در تحقیقات پزشكی، تولید دارو و تجهیزات رشد اعتبارات بیش از 50 درصد بوده است.

وی با تاكید بر این كه دولت به پژوهشگران در عرصه تولید دارو و درمان كمك می كند، گفت: دولت در این عرصه به شرط اینكه تحقیقات جنبه علمی بالا داشته و كپی برداری نباشد تا 300 میلیارد ریال در قالب فعالیت های دارویی و تجهیزاتی كمك می كند.

__________________
زمستان نیز رفت اما بهارانی نمی بینم
بر این تکرارِ در تکرار پایانی نمی بینم

به دنبال خودم چون گردبادی خسته می گردم
ولی از خویش جز گَردی به دامانی نمی بینم

چه بر ما رفته است ای عمر؟ ای یاقوت بی قیمت!
که غیر از مرگ، گردن بند ارزانی نمی بینم

زمین از دلبران خالی است یا من چشم ودل سیرم؟
که می گردم ولی زلف پریشانی نمی بینم

خدایا عشق درمانی به غیر از مرگ می خواهد
که من می میرم از این درد و درمانی نمی بینم

استاد فاضل نظری
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید