نمایش پست تنها
  #18  
قدیمی 07-17-2012
GolBarg GolBarg آنلاین نیست.
مدیر روانشناسی

 
تاریخ عضویت: Sep 2007
نوشته ها: 2,834
سپاسها: : 1,221

2,009 سپاس در 660 نوشته ایشان در یکماه اخیر
Smile کتاب قصه عشق

کتاب قصه عشق: نگرشی تازه به روابط زن و مرد



من خودم این کتاب در حال مطالعه ش هستم..کتاب ارزشمندی هست
مطالعه ش را به دوستان خوبم توصیه می کنم...

-------------
به گزارش خبرنگار فارس، در ابتداي اين نشست سپيده باطبي در مورد كتاب استرنبرگ گفت: رابرت استرنبرگ در اواخر دهه 1980 نظريه سه وجهي عشق را بيان كرد و بر اساس اين نظريه عشق سالم و كامل بر 3 مولفه صميميت، شور شهوت و تعهدات قرار دارد كه در عشق سالم تمامي اين اجزاء به ميزان بالايي وجود دارد.

باطبي تصريح كرد: آنگاه او به اين نتيجه دست يافت كه آدميان گرايش دارند به كساني عاشق شوند كه داستان‌هاي عشق آنها با هم مشابه و يا داراي بخش‌هاي مكمل باشد.

به گفته وي، رابرت استرنبرگ بر اساس شواهد موجود از مراجعان و دانشجويان شروع به طبقه‌بندي داستان‌هاي عشق كرد كه پنج جزء كلي قصه‌هاي نامتقارن، قصه‌هاي شيء، مشاركتي و روايي هستند.

وي افزود: استرنبرگ در اين كتاب مي‌گويد كه قصه جفت‌ها بيانگر جهان‌بيني‌هاي مشترك و فرض‌هايي مشترك در باب روابطشان است و نشان از تفسير مشترك پديده‌ها دارد كه تمام اينها زيربناي ساختن روابط مناسب و ارتباط متقابل درست است.

باطبي خاطرنشان كرد: به همين جهت مطالعه و بررسي اين موضوع اهميت دارد، گذشته از اينكه هر كس قصه عشق مربوط به خودش را داشته باشد از قصه عشق زوجش هم برداشتي دارد كه ممكن است با برداشت او از قصه عشق خودش همخواني داشته يا نداشته باشد.

وي ادامه داد: اغلب مي‌گويند كه زوج‌ها شبيه هم مي‌‌شوند شايد به اين خاطر باشد كه قصه عشقشان در طول زندگي تغيير مي‌كند. باطبي تاكيد كرد: در اين كتاب با بيان ويژگي‌هايي هر كدام از داستان‌هاي عشق و آوردن مثال و پرداختن به نقاط قوت و ضعف اين داستانها در عرصه‌هاي ارتباطي به فهم بيشتر و بهتر افراد از داستانهاي خودشان از عشق كمك مي‌كند.

وي گفت: نمونه‌هايي از قصه‌هاي ارايه شده در كتاب قصه معلم شاگردي، قصه ايثار، قصه حكومت، قصه خانه و خانواده، قصه هنر، قصه سفر، تجارت خيال، علم، جنگ و طنز است.

منبع: خبرگزاری فارس (البته بصورت خلاصه)

__________________

پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید