نمایش پست تنها
  #2  
قدیمی 09-23-2009
رزیتا آواتار ها
رزیتا رزیتا آنلاین نیست.
مسئول و ناظر ارشد-مدیر بخش خانه داری



 
تاریخ عضویت: Aug 2009
نوشته ها: 16,247
سپاسها: : 9,677

9,666 سپاس در 4,139 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض شناخت و كنترل Spyware

نشانه های Spyware

اگر هر یك از موارد زیر را در كامپیوتر مشاهده كردید احتمال وجود Spyware یا دیگر برنامه های ناخواسته ُنصب شده وجود دارد.
▪ مشاهده آگهی های تبلیغاتی در تمام مدت
بعضی از برنامه هاشما را با آگهی های تبلیغاتی بمباران می كنند كه اصلا" ربطی به سایت هائی كه شما در حال مشاهده آن هستید ندارد و بصورت POPUP دائما" روی صفحه مونیتور باز می شوند اگر به محض متصل شدن به اینترنت POPUP های متعدد می بینید به احتمال بسیار زیاد آلوده به Spyware هستید.
تنظیمات كامپیوتر شما تغییر كرده و نمی توانید آن را به حالت اولیه برگردانید.
بعضی از برنامه های ناخواسته قابلیت تغییر پارامترهای كامپیوتر شما را دارند به این معنی كه می توانند صفحه home page شما را به صورت پیش فرض روی لینك خاصی قرار داده اید تغییر دهد و یا اگر بخواهید Search انجام دهید صفحه ای را مشاهده می كنید كه قبلا" ندیده بودید و گاهی ممكن است متوجه شوید كه تغییراتی كه در كامپیوتر داده اید ثبت نشده و مجددا" با شرایط قبلی كار می كند.
مرورگر اینترنت شما حاوی ابزارهایی است كه شما هیچ گاه نصب نكرده اید.
Spyware می تواند در مرورگر اینترنت شما Tool bar های مختلفی ایجاد كند حتی اگر بخواهید این Tool bar را حذف كنید ممكن است موفق نشوید.
بعضی از Spyware ها در ظاهر كار بخصوصی انجام نمی دهند ولی تمام فعالیت های خود را پنهانی انجام می دهند و تنها چیزی كه شما را مشكوك می كند كندی بیش ازحد معمول، مشغول بودن CPU، مراجعه بی دلیل به دیسك سخت، و یا خرابی در اجرای یك برنامه خاص كه قبلا" بدون اشكال انجام می شد است كه حاكی از وجود Spyware و فعالیت آن در پشت صحنه ُفعالیتهای كامپیوتر شماست.
▪ چگونه از شر Spyware خلاص شوید:

http://www.sgnec.net/admin/images/arts/gator.gif
بسیاری از برنامه های نا خواسته مثل Spyware ها به گونه ای طراحی شده اند كه به آسانی پاك نشود. اگر بخواهید آنها را مثل برنامه های دیگر پاك كنید بعد از روشن شدن مجدد كامپیوتر برنامه دوباره ظاهر می شود. اگر برای پاك كردن نرم افزارهای نا خواسته دچار مشكل هستید ممكن است نیاز به ابزاری داشته باشید كه باید از اینترنت دریافت كنید. بسیاری از شركت های كامپیوتری برنامه های مجانی و یا بسیار ارزان پیشنهاد می دهند كه كامپیوتر شما را چك می كنند و برنامه های خراب یا Spyware را پاك می كند.
بعضی از ISP ها نرم افزارهای ضد Spyware در بسته بندی های نرم افزاری خود ارائه می كنند. اگر ISP شما ابزار خاصی ارائه نمی كند برنامه های مختلف را بررسی كنید و یا از دوستان و آشنایان مورد اعتماد در خصوص برنامه هایی كه آنها استفاده می كنند سوال كنید. البته بعد از نصب ضد Spyware اغلب نرم افزار های بدون پول دریافت شده از اینترنت شما كار نخواهد كرد.
__________________
زمستان نیز رفت اما بهارانی نمی بینم
بر این تکرارِ در تکرار پایانی نمی بینم

به دنبال خودم چون گردبادی خسته می گردم
ولی از خویش جز گَردی به دامانی نمی بینم

چه بر ما رفته است ای عمر؟ ای یاقوت بی قیمت!
که غیر از مرگ، گردن بند ارزانی نمی بینم

زمین از دلبران خالی است یا من چشم ودل سیرم؟
که می گردم ولی زلف پریشانی نمی بینم

خدایا عشق درمانی به غیر از مرگ می خواهد
که من می میرم از این درد و درمانی نمی بینم

استاد فاضل نظری
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید