نمایش پست تنها
  #4  
قدیمی 09-27-2009
رزیتا آواتار ها
رزیتا رزیتا آنلاین نیست.
مسئول و ناظر ارشد-مدیر بخش خانه داری



 
تاریخ عضویت: Aug 2009
نوشته ها: 16,247
سپاسها: : 9,677

9,666 سپاس در 4,139 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض تولید کنندگان کوتاه نمی آیند

توليد کنندگان کوتاه نمي‌آيند

در مقابل، گروه‌هاي صنفي توليدكننده و فروشنده لوازم آرايشي نيز در پاسخ به اين ادعاها و با هدف حمايت از شرکت‌هاي بزرگ توليد کننده لوازم آرايشي، بيانيه‌اي صادر کرده‌اند.

در اين بيانيه آمده است: «با وجود اهانت‌هاي پيوسته مدعيان در سال‌هاي اخير، حقيقت اين است كه سرب، ماده‌اي نيست که به شکل عمدي در محصولات آرايشي مورد استفاده قرار گرفته باشد و از ترکيبات آن به شمار آيد، بلکه ماده‌اي است که به شکل طبيعي در تمام محيط‌ها وجود دارد و همه افراد خواسته يا ناخواسته به شکل روزانه با خوردن، آشاميدن و حتي تنفس کردن، در معرض آن قراردارند.

از سويي ديگر، ميزان سربي که از طريق استفاده از رژ لب، وارد بدن خانم‌هاي مصرف کننده مي‌شود، هزار بار کمتر از ميزان سربي است که ممکن است از راه خوردن، نفس کشيدن و نوشيدن آب به بدن آنها وارد شود.»

در ادامه اين بيانيه تأكيد شده كه نه تنها سازمان غذا و داروي آمريکا (FDA)، ميزان معيني از سرب را براي بزرگسالان، کودکان و زنان باردار خطرناک اعلام کرده، بلکه انجمن عطر و لوازم آرايشي آمريكا نيز قوانين محدود کننده ديگري بر آن افزوده که به ميزان سرب موجود در رنگ‌هاي مصرفي براي رژ لب‌ها مربوط مي‌شود.

اين انجمن همچنين اعلام كرده كه بررسي‌هاي مداومي را براي کسب اطمينان از عدم ميزان خطرناک سرب در لوازم آرايشي در برنامه‌هاي معمول خود دارد که تمام محصولات ياد شده در گزارش طرفداران سلامت محصولات آرايشي، از آن سربلند بيرون آمده‌اند. با تمام اين اوصاف، کارخانه‌هاي لوازم آرايشي مدعي‌اند در تلاشند که ميزان سرب در محصولات خود را رفته رفته کاهش دهند و مي‌گويند در 10 سال گذشته نيز آلودگي‌ها و ناخالصي‌هاي موجود در اين محصولات از جمله سرب كاهش يافته است.

با اين‌ حال، تحقيقات محققان نشان داده است هنوز هم نمي‌توان از سلامت كامل اين محصولات اطمينان حاصل كرد.
__________________
زمستان نیز رفت اما بهارانی نمی بینم
بر این تکرارِ در تکرار پایانی نمی بینم

به دنبال خودم چون گردبادی خسته می گردم
ولی از خویش جز گَردی به دامانی نمی بینم

چه بر ما رفته است ای عمر؟ ای یاقوت بی قیمت!
که غیر از مرگ، گردن بند ارزانی نمی بینم

زمین از دلبران خالی است یا من چشم ودل سیرم؟
که می گردم ولی زلف پریشانی نمی بینم

خدایا عشق درمانی به غیر از مرگ می خواهد
که من می میرم از این درد و درمانی نمی بینم

استاد فاضل نظری
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید