نمایش پست تنها
  #1  
قدیمی 11-29-2009
SHeRvin آواتار ها
SHeRvin SHeRvin آنلاین نیست.
ناظر و مدیر بخش موسیقی و سینما

 
تاریخ عضویت: Sep 2009
محل سکونت: Tehran
نوشته ها: 4,838
سپاسها: : 1,717

2,520 سپاس در 663 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض pagani zonda (پاگانی زوندا) خودرویی زیبا و سرکش


اين خودروي زيبا وسرکش مسابقه اي که رکوردهاي بسياري از خود به جاي گذاشته سوپر خودرويي است که بيش از آن که محصول تکولوژي باشد ، ثمره هنر است .
این مدل جدید سینک نام دارد و همان طور که می دانید ساخت مفهومی سازان ایتالیا یعنی پاگانی زوندا است. موتور این خودروی سوپر اسپرت ساخت مرسدس بنز است و با شش دنده دستی و 678 اسب بخار کار می کند . سرعت این توسن سرکش 347 کیلومتر در ساعت و قیمت رسمی آن حدود 6/1 میلیون دلار است . از این خودرو سالی پنج دستگاه ساخته می شود که سهمیه 2008 همه از قبل پیش فروش شده اند . مدل سینک حتی از مدل قبلی پاگانی زودا – اف حدود 22کیلو سبک تر است .وزن آن تنها 1334 کیلو است و این مرهون ترکیب فلز گران قیمت تیتانیيوم با آلیاژ کربن است . در کلیه ساختمان و بدنه این خودرو از فلز تیتانیيوم استفاده شده است .
ترمزهای ساخت شرکت معروف " برمبو " در ظرف 1/2 ثانیه این خودرو را از سرعت 100 کیلومتر به صفر و توقف کامل می رساند . قطعات اتاق دو نفره آن تمامی از الیاف کربن ساخته شده که در کنار تحمل و دوام بی اندازه سبک است و وزن زیادی به خودرو تحمیل نمی کند . بر خلاف بعضی سوپر خودرو ها فعلا رنگ خاصی ندارد و با رنگ های سفید و نقره ای به مشتریان مخفی خود تحویل شده است البته می توان حدس زد غالب این مشتری ها ، بچه شیخ های عرب خلیج فارس باشند که گاهی برای ارضای حس خود برتر بینی و تفاخر تا سه برابر پول این خودرو ها را به کارخانه می دهند تا زودتر از بقیه مدل سال بعد را به دست آورند . این خودرو ها با مصرف سوخت و آلایندگی بالا این روزها بعید است که بتوانند مجوز رانندگی در خیابان ها و حتی جاده های ارو پا را بگیرند لذا استفاده از آن ها منحصر به پیست های مسابقه می شود . در امریکا مشکل مذکور وجود ندارد و صاحبا ن چنین خودرو هایی نیز کم نیستند .
مدیر شرکت پاگانی زوندا در مراسم رونمایی مدل سینک گفت : این خودرو سریع ، سبک و... است ولی متاسفانه شما نمی توانید آن را داشته باشید . «شاید حرف درستی باشد اما همه چیز های خوب را که نباید تملک کرد!» بله؟


منبع:sapco

__________________

and the roads becomes my bride


ویرایش توسط رزیتا : 11-30-2009 در ساعت 11:39 PM
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید