بازگشت   پی سی سیتی > موبایل Mobiles > گوشی های موبایل MObile phones > گوشی های نوکیا Nokia

گوشی های نوکیا Nokia بحث در مورد گوشی های نوکیا در این قسمت

پاسخ
 
ابزارهای موضوع نحوه نمایش
  #11  
قدیمی 04-02-2011
امیر عباس انصاری آواتار ها
امیر عباس انصاری امیر عباس انصاری آنلاین نیست.
مسئول ارشد سایت ناظر و مدیر بخش موبایل

 
تاریخ عضویت: Sep 2007
محل سکونت: تهرانپارس
نوشته ها: 8,211
سپاسها: : 8,720

6,357 سپاس در 1,362 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض

دوربین هشت مگاپیکسلی
Nokia E7 به یک دوربین هشت مگاپیکسلی مجهز است که قادر است عکس هایی با حداکثر رزولوشن 2448*3264 پیکسل ثبت نماید. متاسفانه این دوربین فاقد قابلیت فوکوس خودکار است. حداقل یک فلاش دوگانه LED در اختیار شما قرار می گیرد تا بتوانید در فضاهای کم نور عکس های بهتری ثبت کرده و به ضبط ویدیوهای بهتری هم بپردازید.
رابط دوربین چندان کاربرپسند نیست ،تنها سه میانبر در کناره منظره یاب دیده می شوند . این میانبرها اجازه سوییچ بین دوربین عکاسی و فیلمبرداری ، روشن و خاموش کردن فلاش و به نمایش در آمدن دیگر گزینه های در دسترس را فراهم می کنند.
به دلیل اینکه منظره یاب تنها بخش مرکزی صفحه نمایش را اشغال می کند ، امکان این که برخی از میانبرها را در دو نوار سیاه رنگ اطراف منظره یاب قرار داد ، وجود داشت اما مهندسین نوکیا تصمیم گرفته اند همچنان به زیر منوها اتکا کنند.

گزینه های دیگر در منوی مجزایی جای داده شده اند. اگر تصور می کنید که رفتن به منوی دیگری برای تغییر حالت صحنه چندان خوب نیست بهتر است فعلا به همان تغییر دادند تراز سفیدی ،ISO و چند تنظیم ساده دیگر اکتفا کنید.
اما از سوی دیگر ، Nokia E7 اجازه تنظیم تراز سفیدی ، تن رنگی ، نوردهی ، ISO ، کنتراست و وضوح را برای شما به ارمغان می آورد. میتوانید از حالت های پیش فرض صحنه ها هم استفاده کنید و از گزینه ای هم که برای ساخت یک حالت صحنه سفارشی سازی شده در نظر گرفته شده است ، بهره بگیرید.
تشخیص چهره هم در Nokia E7 در دسترس است برچسب گذاری جغرافیایی به شما امکان می دهد که بااستفاده از گیرنده GPS داخلی ، اطلاعات مکان ثبت عکس را در داخل اطلاعات EXIF آن جای دهید.
به دلیل اینکه تجربه ناخوشایندی از کار با دوربین C7 داشتیم که از وضوح سازی بیش از حدی استفاده می کرد و تقریبا سبب خراب شدن همه عکس ها می شد ، عکس هایی را که با E7 ثبت کردیم با دو تنظیم متفاوت وضوح ثبت شدند.
شدت زیاد الگوریتم کاهش نویزها سبب می شود که جزئیات از میان برود. گام بعدی یعنی وضوح سازی هم با اینکه کمی از جزئیات از دست رفته را به عکس باز می گرداند اما با این حال سبب ایجاد جلوه های مصنوعی در عکس می شود.
به شما توصیه می کنیم وضوح عکس ها را در حد پایین ترین قرار دهید تا نتایج رضایت بخش تری به دست آورید. این تنظیمات با هر بار بسته شدن دوربین از میان می روند و باید به خاطر داشته باشید که برای هر بار ثبت عکس آن ها را مجددا تنظیم نمایید.
با اینکه گوشی از استانداردهای هشت مگاپیکسلی ها فاصله می گیرد اما رنگ ها و نوردهی عکس های ثبت شده خوب است .
همانطور که اشاره شد در ثبت عکس از فواصل نزدیک نبود قابلیت فوکوس خودکار بیش از هر زمان دیگری به چشم می آید. نمی توانید عکس های خوبی از فواصل نزدیک تر از پنجاه سانتی متری ثبت کنید.

ضبط ویدیویی خوب
با اینکه عکاسی را نمی توان یکی از نقاط E7 به شمار آورد اما این گوشی عملکرد خوبی در ضبط ویدیویی تصاویر دارد. این گوشی می تواند ویدیوهایی با رزولوشن 720*1280 پیکسل و نرخ 25 فریم ضبط نماید و در حین فیلمبرداری امکان استفاده از لرزش گیر دیجیتال را هم در اختیار شما قرار دهد. کلیپ ها در فرمت MP4 ضبط می شوند.
Nokia E7 در بخش ضبط ویدیویی توانست ما را تحت تاثیر قرار دهد. میزان جزئیات به اندازه کافی خوب است ، رنگ ها به خوبی ثبت می شوند و سطح نویزها هم پایین نگاه داشته می شود. نرخ فریم اغلب ویدیوها نزدیک به همان 25 فریم بر ثانیه نگاه داشته می شوند و بسیار هم روان هستند. گرچه معدودی از این ویدیوها هم به نظر کند می آمدند.
فشرده سازی کمتر به بزرگ تر شدن اندازه فایل ها می انجامد و هر ده ثانیه از ویدیوها به فضایی حدود 20 مگابایت نیاز دارد.
قابلیت های خوب ضبط ویدیویی E7 ، تا حدی قابلیت عکاسی ضعیف آن را جبران می کند. این بار خبری از بزرگنمایی دیجیتال N8 نیست اما شاید آن را بتوان تنها نقصی دانست که می توان در دوربین E7 یافت.

پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید




  #12  
قدیمی 04-02-2011
امیر عباس انصاری آواتار ها
امیر عباس انصاری امیر عباس انصاری آنلاین نیست.
مسئول ارشد سایت ناظر و مدیر بخش موبایل

 
تاریخ عضویت: Sep 2007
محل سکونت: تهرانپارس
نوشته ها: 8,211
سپاسها: : 8,720

6,357 سپاس در 1,362 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض

امکانات ارتباطی
وقتی سخن از امکانات ارتباطی به میان می آید ، نوکیا در ارائه هیچ قابلیتی دریغ نمی کند.
این گوشی از تمامی امکانات ارتباطی شبکه ای چون GPRS ، EDGE و 3G با HSDPA با سرعت 10.2 مگابیت بر ثانیه و HSUPA با سرعت 2 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند. پشتیبانی از GPRS/EDGE چهاربانده است و در پشتیبانی از 3G گوشی به سه نسخه اروپایی ، آسیایی و آمریکایی تقسیم می شود.Nokia C6-01 اروپایی با پشتیبانی چهار بانده (900/1700/1900/2100 مگاهرتزی) و نسخه های آسیایی و آمریکایی با پشتیبانی پنج بانده که شامل تمامی باندهای پشتیبانی شده در سطح دنیا می شود یعنی باندهای 850/900/1700/1900/2100 مگاهرتزی عرضه می شوند.
از بلوتوث نسخه 3.0 در این گوشی پشتیبانی می شود و طبیعتا بلوتوث استریو با A2DP هم جزو موارد پشتیبانی شده است. آنتن Wi-Fi توانایی پشتیبانی از WirelessN را هم دارد.
از USB 2.0 هم به همراه پورت استاندارد microUSB پشتیبانی شده و علاوه بر انتقال داده از این طریق می توانید به شارژ گوشی هم بپردازید.
پیش از این به قابلیت USB On-The-Go اشاره شد ، این قابلیت نسبت به Nokia N8 بسیار بهتر کار می کند و می تواند ابزارهای بیشتری را هم تحت پوشش قرار دهد.
و در آخر ، Nokia E7 از پورت MiniHDMI هم بهره می برد . یک کابل miniHDMI به HDMI هم در کنار گوشی عرضه شده است.

مرورگر وب
متاسفانه ، Symbian^3 تحول بنیادینی را که مرورگر وب پلت فرم نیازمند آن بود ، به ارمغان نیاورده است. علیرغم افزوده شدن قابلیت هایی چون مالتی تاچ و پشتیبانی از Flash Lite 4.0 ، Nokia E7 تنها با چهره ای درمانده تماشاگر سرعت بی نظیر آندروید در بهبود دادن مرورگر وب است.


برای اینکه وخامت اوضاع را درک کنید باید بگویم تنها در صورتی می توانید لبه جدیدی ایجاد کنید که بر روی یک لینک Pop Up کلیک کرده باشید. درج آدرس هم بسیار آزار دهنده است اما وجود صفحه کلید سخت افزاری سبب می شود تا حدی از آن چشم بپوشیم.
مرورگر وب Nokia E7 الگوریتم رندر خوبی دارد و قابلیت های خوبی چون اندازه قلم های متفاوت (در پنج اندازه) ، تکمیل خودکار فرم های وب و یک مدیر کلمه عبور را در خود دارد. با ضربات دوگانه بر روی هر قسمت از متن ، روی آن زوم می شود اما به دلیل عدم امکان چینش خودکار متن، برای خواندن آن باید به طرفین پیمایش کنید.
قابلیت Find On Page به شما اجازه می دهد که در درون محتویات یک صفحه به دنبال کلمه یا عبارت مورد نظرتان بگردید. تاریخچه تصویری هم قابلیتی است که به شما در یافتن آنچه که قبلا مشاهده کرده اید ، کمک شایان توجهی می کند. یک Pop Up Blocker هم در این مرورگر تعبیه شده است.


با اینکه پشتیبانی از Flash Lite 4.0 برای پخش ویدیوهای فلش با رزولوشن 240p کافیست اما نمی توان آن را با Adobe Flash 10.1 که در Froyo به کار گرفته شده است ، قابل مقایسه دانست. با این احوال نمی توانید انتظار پشتیبانی از ویدیوهای فلش را هم داشته باشد.همچنین امکان غیرفعال نمودن نمایش فایل های فلش برای کاهش هزینه مصرفی هم در نظر گرفته شده است.


ویرایشگر اسناد آفیس
Nokia E7 به همراه نرم افزار Quick Office به عنوان ویرایشگر اسناد آفیس عرضه می شود. این نرم افزار قابلیت های زیادی دارد و می توان از آن به عنوان یک File Manager هم استفاده کرد. گزینه Recent Files سریع روش دستیابی به فایل هایی است که برای آخرین بار بر روی آن ها کار می کرده اید.


Quick Office امکان نمایش و ویرایش فایل های Word ، Excel و PowerPoint را دارد. مرورگر بسیار خوب و سریع کار می کند و از Pinch Zooming هم پشتیبانی می کند.


ویرایشگرها قابلیت های بسیاری دارند.از جمله آن ها می توان به قالب بندی پیشرفته متون ، عملکردهای کامل Excel و ... اشاره کرد اما رابط منو/زیرمنویی آن ها اصلا کاربر پسند نیست و با کاهش سهولت استفاده سبب می شود تا از ارزش این نرم افزار هم کاسته شود.


ویرایشگر PowerPoint بیشترین آسیب را از این مشکل می بیند، با زوم کردن دیگر امکان ویرایش نخواهید داشت و برای ویرایش یک متن هم باید چندین بار بر روی آن کلیک کنید.
ویرایش اسناد به غیر از مواردی که با فایل های 2007 کار می کنید بسیار سریع است ، در هنگام کار با این فایل ها سرعت تا حد غیرقابل تحملی کاهش پیدا می کند.
از نظر قابلیت های این نرم افزار به عنوان یک File Manager هم باید گفت که نمی توان آن را به خوبی نرم افزار اصلی گوشی که به این منظور در نظر گرفته شده است ، دانست . در هنگام پیمایش ها هم کندی جزئی اما آزاردهنده ملاحظه می شود.
برای مشاهده فایل های PDF هم می توانید از نرم افزار استاندارد Adobe بهره بگیرید که بسیار کند است و از Pinch Zooming هم پشتیبانی نمی کند.

پاسخ با نقل قول
  #13  
قدیمی 04-02-2011
امیر عباس انصاری آواتار ها
امیر عباس انصاری امیر عباس انصاری آنلاین نیست.
مسئول ارشد سایت ناظر و مدیر بخش موبایل

 
تاریخ عضویت: Sep 2007
محل سکونت: تهرانپارس
نوشته ها: 8,211
سپاسها: : 8,720

6,357 سپاس در 1,362 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض

سازمان دهنده
E7 بهترین گوشی تجاری نوکیاست و به همین دلیل هم آن ها سعی کرده اند از عرضه امکانات مدیریت زمان خوب به همراه این گوشی اطمینان حاصل کنند.
Symbian^1 از سازمان دهنده بسیار خوبی استفاده می کرد و بنابراین تمام کاری که نوکیا در این قسمت می بایست انجام می داده ؛ تقویت این بخش و ایجاد برخی تغییرات بصری برای سازگاری بهتر با صفحه نمایش لمسی بوده است و این دقیقا همان کاری است که فنلاندی ها انجام داده اند . آن ها رابط این بخش را هم همانند سایر بخش های رابط کاربری تا حد امکان ساده تر کرده اند.
در نرم افزار تقویم یا calendar از چهارحالت مختلف نمایش هفتگی ، ماهانه ، سالانه و to do که فهرست درج شده در لیست To-DO را بدون توجه به تاریخ آن ها نمایش می دهد ،می توان استفاده نمود. و سه نوع حالت در آن برای ثبت رویدادها در نظر گرفته شده اند که عبارتند از قرار ملاقات (meeting )، سالگردها (Anniversary) و کارهای که باید انجام بدهم (To do) .هر رویداد فیلدهای مخصوص به خود را دارد و برخی از آنها امکان تنظیم زنگ هشدار برای یاددآوری را هم می دهند.


ZIP Manager اجازه مدیریت فایل های فشرده را برای کاربران مهیا می سازد.آنتی ویروس F-Secure هم بر روی گوشی نصب شده است.


.نرم افزار ماشین حساب بسیار آشناست اما از نظر عملکردها نمی تواند با برخی از رقبا رقابت کند. جذر گرفتن پیچیده ترین عملی است که این ماشین حساب قادر به انجام آن است و این را دیگر نمی توان یک موفقیت دانست. اگر تمامی کاری که می خواهید با آن انجام دهید ، محاسبه صورت حساب تان باشد ، می توانید جمله آخرم را نادیده بگیرید.
سازمان دهنده به یک دیکشنری ، ضبط کننده صدا و نرم افزار Notes مجهز است.اثری از مبدل خوبی که در Symbian^1 شاهد آن بودیم دیده نمی شود اما می توانید از نرم افزارهای موجود در Ovi Store به این منظور بهره بگیرید.


نرم افزار Alarm به شما اجازه تنظیم تعداد زیادی زنگ هشدار با نام ، زمان و الگوی تکرار مخصوص به خودشان را می دهد . می توانید با استفاده از شتاب سنج و با چرخاندن گوشی صدای آن را در هنگام به صدا در آمدن زنگ بیدارباش قطع نمایید.


Ovi Store
سیمبین در شرایط جالبی قرار ندارد ، با اعلام همکاری مایکروسافت و نوکیا ، نارضایتی توسعه دهندگان نرم افزاری سیمبین هم بیش از پیش شده است. به نظر می رسد که Ovi Store حداقل در بخش سیمبین هیچگاه نتواند حتی به Android Market و AppStore نردیک شود.
در حال حاضر چند هزار نرم افزار در این قسمت در دسترس هستند و خوشبختانه نام اکثر نرم افزارهای رایج در درون آن ها به چشم می خورد. رقابت با سایر رقبا ، حتی اگر نرخ رشد آن ها کندتر شده باشد و هیچ نشانه ای هم از تهدیدهای مشابه به چشم نخورد ، باز هم آسان نخواهد بود.

اما نشانه هایی دیده می شود که گواه این نکته است که نوکیا به اهمیت نرم افزارها برای کاربران گوشی های هوشمند پیشرفته پی برده است. شرکت رابط Ovi Store را تغییر داده و آن را کاربرپسند تر کرده است می توانید نرم افزارهای موجود در Ovi Store را با دسته بندی هایی چون نرم افزارها ، بازی ها ، محتویات صوتی و تصویری و یا شخصی سازی مشاهده نمایید . روش دیگر برای انجام این کار استفاده از مجموعه هایی چون Go Green ، Tools For Professional ، Home screen Apps ، Highly Addictive Games و Web TV است.

پروفایل حساب کاربری شما در بخش My Stuff ردی از تمامی نرم افزارهایی که نصب کرده اید را نگاهداری می کند. همین طور می توانید جای نصب نرم افزارها و بازی ها و جای قرارگیری محتویات صوتی و تصویری را هم تعیین کنید. این امکان بسیار خوب است و آرزو داشتیم آندروید هم از روز نخست چنین امکانی داشت.
پاسخ با نقل قول
  #14  
قدیمی 04-02-2011
امیر عباس انصاری آواتار ها
امیر عباس انصاری امیر عباس انصاری آنلاین نیست.
مسئول ارشد سایت ناظر و مدیر بخش موبایل

 
تاریخ عضویت: Sep 2007
محل سکونت: تهرانپارس
نوشته ها: 8,211
سپاسها: : 8,720

6,357 سپاس در 1,362 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض

مسیریابی ماهواره ای رایگان با Ovi Maps
Nokia E7 به یک گیرنده GPS مجهز است که با غیرفعال بودن AGPS به زمانی طولانی و حدودا دو دقیقه ای برای قفل شدن بر روی ماهواره ها نیازمند است. بعد از قفل شدن بر روی ماهواره ها ، حتی در خیابان های شلوغ هم مشکلی نخواهید داشت و گوشی ماهواره ها را گم نخواهد کرد.اگر به دقت زیادی برای تعیین مکان نیاز ندارید می توانید از Cell ID هم استفاده نمایید.
به همراه صفحه نمایش 4 اینچی خوب گوشی و همین طور خوانایی عالی صفحه نمایش در برابر تابش نور آفتاب ، Nokia E7 را می توان جایگزین مناسبی برای ابزارهای اختصاصی مقصدیابی محسوب کرد.
همانطور که احتمالا می دانید نوکیا از ابتدای سال پیش میلادی مسیریابی با استفاده از Ovi maps را برای تمامی گوشی های هوشمندش که طبیعتا E7 را می توان یکی از برترین های آن ها دانست ، رایگان اعلام کرد. راهنمای صوتی در حال حاضر در بیش از هفتاد کشور و در بیش از 40 زبان متفاوت در دسترس است و حتی در ده کشور اطلاعات ترافیکی هم در اختیار کاربران قرار داده می شود.
علاوه بر این نوکیا کاری تحسین برانگیز در مورد نرم افزار Ovi Maps به انجام رسانده و با بخشیدن ظاهری جدید و سازگار با رابط لمسی ، قابلیت هایی نظیر راهنمای شهرهای Lonely Planet ، هتل های HRS و راهنمای رستوران های Michelin را به آن اضافه کرده است. یک راهنمای رخداد هم در این نرم افزار تعبیه شده است که تمامی رویدادهایی را که تا شعاع سه کیلومتری از محل در حال به وقوع پیوستن است ، با جزئیات شان به اطلاع شما می رساند.
با استفاده از Ovi Maps 3.04 به نماهای متفاوتی چون نمای ماهواره ای و زمینی دست می یابید. گرچه این نماها به اتصال اینترنتی نیازمند هستند. نماهای عادی تر دو و سه بعدی هم در دسترس هستند و می توانید با استفاده از نقشه های پیش فرض از آن ها بهره بگیرید.
الگوریتم مسیریابی هم برای تطابق یافتن با نیازهای شما ، به آسانی قابل سفارشی سازی است. می توان آن را طوری تنظیم نمود که از نمایش دادن جاده های مسدود یا یک طرفه ، و همین طور تونل ها و جاده های دارای عوارضی اجتناب نماید.
Ovi Maps برای راهنمایی در حین پیاده روی هم مفید است . همین طور این امکان را دارید که با خاموش کردن گیرنده GPS از آن بعنوان یک نقشه الکترونیکی بهره بگیرید.

سخن پایانی
Nokia E7 را می توان بهترین یا دومین گوشی خوب مبتنی بر Symbian^3 و موجود در بازار دانست. چه از کاربران وفادار نوکیا باشید و چه به دنبال یک گوشی هوشمند خوب برای خرید بگردید، این اصلا خبر بدی نیست .
سیمبین هم مورد تردید و هم مورد پرسش قرار گرفته است اما نوکیا سعی می کند کاربران را راضی و امیدوار نگاه دارد.Nokia E7 از جدیدترین و پیشرفته ترین قابلیت ها چون صفحه نمایش ClearBlack AMOLED ، قابلیت USB On-The-Go ، پورت HDMI ، پشتیبانی پنج بانده از 3G ، ضبط ویدیویی HD ، بدنه آلومینیومی و مسیریابی ماهواره ای رایگان مادام العمر برخوردار است.
اما نباید از حقیقتی گریز ناپذیر هم فرار کرد، حتی بهترین گوشی های مبتنی بر Symbian^3 نمی توانند دوام چندانی در این رقابت از خود نشان دهند. این موضوع به مشخصات ،سرعت پردازشی و نحوه عملکرد آن ها باز نمی گردد. این موضوع به جادوی صفحه نمایش های لمسی مربوط است که نوکیا و سیمبین روز به روز بیشتر از آن عقب می مانند. نوکیا می خواهد امید از دست رفته اش را با Windows Phone 7 بازجوید.
مسلما این مشکل Nokia E7 نیست اما این گوشی هم بدون تردید از این موضوع آسیب خواهد دید. E7 به غیر از سیاست های شرکت باید نگران چیزهای دیگری هم باشد ، قیمت گوشی در حال حاضر بسیار بالاست و ما می ترسیم که تا پایین آمدن قیمت ، سیمبین به نقطه گریز ناپذیر خود نزدیک تر شده باشد.
دو رقیب اصلی آندرویدی که مدت زیادی از عرضه آن ها نمی گذرد ، قیمت کمتری از Nokia E7 دارند.
HTC Desire Z از صفحه نمایشی با رزولوشن بالاتر غیر از کیفیت ساخت عالی خود برخوردار است. آندروید هم تجربه کاربری بهتری عرضه می کند و تعداد نرم افزارهای در دسترس آن هم بسیار زیاد هستند. با Desire Z شاید ، بدنه آلومینیومی را از دست بدهید اما حداقل می توانید از قابلیت فوکوس خودکار در دوربین تان بهره بگیرید.
Motorola MILESTONE 2 به صفحه نمایشی با رزولوشن FWVGA مجهز است ، با اینکه موتورولا اخیرا پشتیبانی ضعیفی از محصولاتش به عمل می آورد اما به احتمال بسیار زیاد MILESTONE 2 قابلیت ارتقا به Gingerbread را خواهد داشت.
می توانید نگاهی هم به گوشی های مبتنی بر Windows Phone 7 چون HTC 7 Pro یا LG Optimus 7Q بیاندازید. با نزدیک بودن به عرضه بسته به روز رسانی اولیه WP7 ، به نظر می رسد که این گوشی ها بهتر از پیش خواهند شد. اما همانطور که می دانید Windows Phone 7 به زودی از رقابت خارج خواهد شد و باید منتظر باشیم تا گوشی های مبتنی بر Windows Phone 7 نوکیا به بازار عرضه شوند.
این نفرینی است که Nokia E7 باید با آن کنار بیاید. پیش از این ما گوشی های سری E را به کسانی که به دنبال گوشی های تجاری پرقدرت و جذاب بودند ،حتی با اینکه از طرفداران پر و پا قرص سیمبین نبودند،پیشنهاد می کردیم .اما E7 اوضاع متفاوتی پیش رو دارد ، زمانی بدتر از این نمی شد برای عرضه این گوشی در نظر گرفت. شاید این پایان یک عصر نباشد اما Nokia E7 پایان اشتباهی برای ایجاد شکاف در این نسل به نظر می رسد!
پاسخ با نقل قول
  #15  
قدیمی 08-10-2011
مهدی آواتار ها
مهدی مهدی آنلاین نیست.
مسئول و ناظر ارشد - مدیر تالار موبایل و دوربین دیجیتال

 
تاریخ عضویت: Jul 2010
محل سکونت: هر کجا هستم باشم،آسمان مال من است!
نوشته ها: 7,439
سپاسها: : 4,552

4,939 سپاس در 1,683 نوشته ایشان در یکماه اخیر
Lightbulb فناوری ClearBlack نوکیا چیست؟ مقایسه نمایشگرهای Nokia E7 با iPhone 4

فناوری ClearBlack نوکیا چیست؟ مقایسه نمایشگرهای Nokia E7 با iPhone 4
برخی از تلفن های نوکیا با نمایشگر ClearBlack عرضه می شوند و این سئوال برای بسیاری مطرح شده است که این فناوری به چه معناست و تفاوت نمایشگرهای ClearBlack با نمایشگرهای دیگر در چیست. فناوری ClearBlack بازتاب نور را حذف می کند و به این ترتیب رنگ های سیاه و سفید واقعی ایجاد می کند. در ادامه توضیحات تکمیلی در مورد نمایشگرهای CBD را به همراه مقایسه آن با نمایشگر Retina بکار رفته iPhone مشاهده خواهید کرد.

نوکیا در مورد نمایشگرهای ClearBlack خود می گوید:

ClearBlack نوع جدیدی از نمایشگر نیست و در واقع فناوری است که باعث کاهش بازتاب نور شده و موجب بهبود کیفیت تصویر می شود. ClearBlack باعث می شود رنگ سیاه را بصورت واقعی مشاهده کنید و کنتراست تصویر را به میزان قابل ملاحظه ایی افزایش می دهد. این قابلیت در نرم افزارهای مانند Ovi Maps بسیار موثر است چون کاربر معمولا از این نرم افزار در محیط های پر نور استفاده می کند. ClearBlack باعث می شود حتی در نور شدید روز نیز به خوبی تصاویر قابل مشاهده باشند.

تاثیر فناوری ClearBlack در نمایشگرهای جدید نوکیا مانند تاثیر عینک های پلاراید است. اگر بدون عینک آفتابی در نور شدید خورشید به آب دریا نگاه کنید به سختی می توانید اجسام درون آب را مشاهده کنید اما زمانی که از عینک آفتابی پلاراید استفاده کنید انعکاس نور حذف می شود و می توانید درون آب را مشاهده کنید. در روش تقریبا یکسان، نمایشگرهای ClearBlack انعکاس نور را از صفحه تلفن حذف می کنند تا کاربر بتواند تصاویر را به خوبی مشاهده کند. اما نمایشگرهای ClearBlack برخلاف عینک های آفتابی تاثیر منفی در روشنایی رنگ ها ندارند و حتی رنگ ها را زنده تر و با کنتراست بالاتر نمایش می دهند.

نمایشگر 4 اینچی و ClearBlack تلفن Nokia E7 دارای وضوح تصویر 640x360 پیکسل و نمایشگر 3.5 اینچی و Retina تلفن iPhone 4 دارای وضوح تصویر بسیار بالاتر 970x640 پیکسل است. وقتی این دو نمایشگر را در کنار یکدیگر قرار می دهید متوجه رنگ آبی در نمایشگر iPhone 4 خواهید شد اما نمایشگر CBD یا ClearBlack Display رنگ های روشن را روشن تر و رنگ های تیره را تیره تر نمایش می دهد. نمایشگر CBD نوکیا کنتراست تصویر مشابه نمایشگرهای AMOLED سامسونگ دارد.

البته متون در نمایشگر Retina تلفن iPhone به دلیل رزولوشن فوق العاده بالای نمایشگر این تلفن بسیار واضح تر نمایش داده می شوند.
منبع: زومیت
__________________
تازه تر کن داغ ما را، طاقت دوری نمانده
شِکوه سر کن، در تن ما تاب مهجوری نمانده
پر گشاید شور و شیون از جگرها ای دریغ !
دل به زخمی شعله ور شد، جان به عشقی مبتلا
بر نتابد سینه ما داغ چندین ماجرا
تازه شد به هوای تو دل تنگ ما ای وای !

پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از مهدی به خاطر پست مفیدش تشکر کرده اند :
پاسخ

برچسب ها
nokia e7, nokia mobile, نوکیا


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد



اکنون ساعت 08:42 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices مدیریت توسط کورش نعلینی
استفاده از مطالب پی سی سیتی بدون ذکر منبع هم پیگرد قانونی ندارد!! (این دیگه به انصاف خودتونه !!)
(اگر مطلبی از شما در سایت ما بدون ذکر نامتان استفاده شده مارا خبر کنید تا آنرا اصلاح کنیم)


سایت دبیرستان وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه: کلیک کنید




  پیدا کردن مطالب قبلی سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری آنها