نمایش پست تنها
  #39  
قدیمی 05-11-2010
Omid7 آواتار ها
Omid7 Omid7 آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
محل سکونت: نصف جهان
نوشته ها: 9,286
سپاسها: : 14

95 سپاس در 74 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض

نکته از فينال جام حذفي


سايت گل- در آستانه بازي رفت فينال جام حذفي، مرور اعداد و ارقام مربوط به فينال 22 دوره گذشته براي دوستداران فوتبال مي تواند جالب توجه باشد:

1 امير قلعه نوعي تنها کسي است که هم به عنوان بازيکن و هم به عنوان مربي قهرمان جام حذفي شده است. قلعه نوعي در سال 74 به عنوان بازيکن و در سالهاي 80 و 86 به عنوان مربي همراه با استقلال جام حذفي را بدست آورده است.

2 مهرزاد معدنچي و امير وزيري هر کدام با زدن 3 گل بهترين گلزنان ديدار فينال جام حذفي بوده اند. معدنچي هر 3 گل خود را براي تيم سپاسي زده، اما وزير دو گل براي ذوب آهن و يک گل براي سپاسي به ثمر رسانده است.


3 در 5 دوره جام حذفي ، قهرمان در ضربات پنالتي تعيين شده است. استقلال ، بهمن ، سپاسي ، ابومسلم و پرسپوليس تيمهاي ناکام در ضربات پنالتي بوده اند.

4 در 8 دوره جام حذفي ، ديدار فينال به صورت تک بازي برگزار شده است و در 14 دوره ديگر ديدارهاي رفت و برگشت قهرمان را مشخص کرده است. بطور کلي برگزاري ديدار فينال جام حذفي تابع قانون خاصي نبوده است، در حالي که در اکثر کشورهاي دنيا فينال جام حذفي به صورت تک بازي و در ورزشگاه ملي پايتخت برگزار مي شود.

5 سايپا تنها تيمي است که با استفاده از قانون گل زده در خانه حريف (جنوب اهواز )موفق به کسب عنوان قهرماني در سال 72 شد. ديدار دو تيم در تهران بدون گل به پايان رسيد و در اهواز سايپا با تساوي 1-1 قهرمان شد.

6 18 تيم حضور در فينال جام حذفي را تجربه کرده اند که در بين آنها تيمهايي مثل خيبر خرم آباد ، جنوب اهواز ، بهمن و پگاه گيلان امروز وجود خارجي ندارند. فولادگستر نوزدهمين تيمي است که فينال جام حذفي را تجربه مي کند.

7 از بين تيمهايي که به فينال رسيده اند ، تيمهاي تراکتورسازي ، هما ، خيبر ، جنوب ، ابومسلم، پگاه و راه آهن موفق به کسب عنوان قهرماني نشده اند. تراکتور سازي دو بار و بقيه تيمها يک بار فيناليست شده اند.

8 بهمن تنها تيم غير ليگي است که در سال 73 موفق به قهرماني شد. تراکتور سازي نيز در سال 55 به عنوان يک تيم دسته دومي به فينال رسيد.

9 در مجموع تاکنون 90 گل در فينال به ثمر رسيده است. فينالهاي سال 67 و 81 با 8 گل پرگل ترين فينالهاي جام حذفي بوده اند.

10 فقط در فينال فصل 69 گلي به ثمر نرسيد و استقلال و ملوان به تساوي بدون گل رسيدند. در ضربات پنالتي نيز ملوان به برتري رسيد.
__________________
مدت ها بود سه چیز را ترک کرده بودم
شعر را... ماه را.... و تو را ...
امروز که به اجبار قلبم را ورق زدم
هنوز اولین سطر را نخوانده
تو را به خاطر آوردم و شب هاي مهتاب را...
ولی نه...!! باید ترک کنم
هم تو را....هم شعر را .... و هم‌‌‌٬ همه ی شب هایی را که به ماه نگاه می کردم...

======================================

مسابقه پیش بینی نتایج لیگ برتر ( اگه دوست داشتی یه سر بزن دوست من )
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید