نمایش پست تنها
  #7  
قدیمی 06-22-2008
k@vir آواتار ها
k@vir k@vir آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Jun 2008
نوشته ها: 426
سپاسها: : 0

37 سپاس در 28 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض كتاب تازه‌ای از داوود بختیاری دانشور به چاپ رسید

كتاب تازه‌ای از داوود بختیاری دانشور به چاپ رسید.
این كتاب با نام «ما همه سرباز بودیم»، خاطرات اسیر آزادشده، مهدی تجر، است.
این كتاب در ۳۸۸ و شمارگان ۲۲۰۰ نسخه از سوی دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه‌ی هنری از سوی انتشارات سوره‌ی مهر انتشار یافته است.
بختیاری دانشور در مقدمه‌ی كتاب در بهار ۸۶ نوشته است: «مهدی تجر دو پا ندارد؛ اما می‌داند چطور از دست‌هایش استفاده كند. مهدی دبیر است و روی صندلی چرخ‌دار پای تخته‌سیاه كلاس می‌ایستد و روی آن را سفید می‌كند.
از اولین گفت‌وگوی من با مهدی تجر تا این كتاب كه الآن در دست دارید، حدود دو سال ‌و نیم می‌گذرد. در این‌ سال‌ها و ماه‌ها حرف زدیم، نوشتم،‌ نوشتم، حرف زدیم و رسیدیم به این‌جا. رسیدیم به جایی‌كه مهدی دیگر برایم پسرك كوچه‌های شهر خان‌به‌بین گرگان نبود، گروهبان وظیفه نبود، سربازی در جنگ نبود، مجروحی تنها با دو پای آش و لاش‌شده در یك كانال نبود، او حتا با همان جراحت‌ها شب را تا صبح زیر باران آن بیابان‌های بی‌انتهای جنوب سر نكرده بود. او اسیری در دست عراقی‌ها نبود… .
رسیدیم به این‌جا كه مهدی تجر برایم راوی صاف و صادقی بود كه با خاطراتش گوشه‌ی كوچكی از رنج‌ها و امیدهای جوانان سرزمینم را در جنگی طولانی و هولناك بازگو كرد. مهدی تجر با گفتن خاطرات خود برای همیشه بیست‌ساله باقی خواهد ماند.»
داوود بختیاری دانشور ۲۹ اسفندماه ۸۶ درگذشت.
این نویسنده‌ی ادبیات انقلاب و دفاع مقدس پس از مدتی بیماری به‌دلیل ایست قلبی در سن ۴۰سالگی از دنیا رفت.
بختیاری دانشور متولد سال ۱۳۴۶، از سال ۱۳۷۵ به‌ عنوان نویسنده و کارشناس ادبی در دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه‌ی هنری مشغول فعالیت بود.
«من و عكس او» (داستان شهر جنگی)، «طعم زندگی» (رمان)، «پرواز سفید» (درباره‌ی شهید بابایی)، «پاوه‌ی سرخ» (ده داستان درباره‌ی شهید چمران)، «مسافر» (ده داستان درباره‌ی شهید باقری)، «غریبه» (ده داستان دربار‌ه‌ی شهید كلهر)، «فرمانده‌ی من» (ده داستان درباره‌ی شهید جهان‌آرا)، «می‌توان تنها رفت» (رمانی درباره‌ی شهید موسوی، فرمانده‌ی سپاه خرمشهر)، «سبزهای خاكی» (داستانی درباره‌ی شهید شیخ‌الاسلامی) و «مردی که خواب نمی‌دید»، از جمله آثار او هستند.

خبرگزاری ایسنا
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید