نمایش پست تنها
  #9  
قدیمی 06-22-2008
k@vir آواتار ها
k@vir k@vir آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Jun 2008
نوشته ها: 426
سپاسها: : 0

37 سپاس در 28 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض «بهمنی» نقد شعر و ترانه جوان را منتشر می‌كند

«محمدعلی بهمنی» دو كتاب نگاه(۱) و نگاه(۲) را كه به نقد و بررسی شعر و ترانه جوان اختصاص دارد توسط نشر دارینوش منتشر می‌كند.
«محمدعلی بهمنی» شاعر و ترانه‌سرا ضمن بیان این مطلب گفت: در كتاب نگاه(۱) به خوانش و نقد و بررسی اشعار ۱۵شاعر جوان پرداخته‌ام كه ترجیح می‌دهم تا زمان چاپ اثر به اسم آن‌ها اشاره نكنم.
وی ادامه داد: كتاب نگاه(۲) هم به مساله ترانه‌سرایی امروز به‌خصوص در شهرستان‌ها اختصاص دارد. ما در شهرستان‌ها در حوزه شعر و ترانه علاوه بر پیشكسوتان، شاعران و ترانه‌سراهای جوان و بااستعدادی داریم كه باید به آن‌ها میدان داده شود تا مجال درخشش پیدا كنند.
«بهمنی» بیان داشت: در این كتاب من به خوانش و نقد ترانه‌های ۷۶ ترانه‌سرای جوان پرداختم كه اكثرا نیز شهرستانی هستند. در این كتاب تعدادی از ترانه‌های این جوانان به عنوان نمونه آورده شده تا همگان بخصوص اصحاب موسیقی با آن‌ها آشنا شوند و از این ترانه‌ها استفاده كنند.
«گزینه اشعار محمدعلی بهمنی» نیز به زودی توسط انتشارات مروارید به چاپ خواهد رسید.
«محمدعلی بهمنی» در فروردین سال ۱۳۲۱ در شهر دزفول به دنیا آمد. شعر بهمنی نیز البته شاید با خود او متولد شده باشد، گرچه بسیاری بر این عقیده‌اند كه غزل‌های او وام‌دار سبك و سیاق نیماست. نخستین شعر بهمنی در سال ۱۳۳۰، یعنی زمانی كه او تنها ۹سال داشت، به چاپ رسید.
از دفاتر شعر او می‌توان به «باغ لال»، «در بی‌وزنی»، «عامیانه‌ها»، «گیسو، كلاه، كفتر »، «گاهی دلم برای خودم تنگ می‌شود»، «شاعر شنیدنی است»،«این خانه واژه‌های نسوزی دارد»، «چتر برای چه؟ خیال كه خیس نمی‌شود!»، «جسمم غزل است اما روحم همه نیمایی است» اشاره كرد.

خبرگزاری فارس
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید