بازگشت   پی سی سیتی > خودرو > خودروهای داخلی > ایران خودرو

پاسخ
 
ابزارهای موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 04-18-2009
دانه کولانه آواتار ها
دانه کولانه دانه کولانه آنلاین نیست.
    مدیر کل سایت
        
کوروش نعلینی
 
تاریخ عضویت: Jun 2007
محل سکونت: کرمانشاه
نوشته ها: 12,659
سپاسها: : 1,358

7,297 سپاس در 1,853 نوشته ایشان در یکماه اخیر
دانه کولانه به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض رانا دومین خودروی ملی ایران خودرو - رانا X12 سومین خودرو ملی ایران - رانا رونمایی شد

رانا دومین خودروی ملی ایران خودرو - رانا X12 سومین خودرو ملی ایران - رانا رونمایی شد

رانا دومین خودروی ملی ایران خودرو - رانا X12 دومين خودرو با برند ملي ايران خودرو
رانا دومین خودروی ملی ایران خودرو - رانا X12 سومین خودرو ملی ایران - رانا رونمایی شد




جام جم آنلاين: دومين خودروي با برند ملي ايران خودرو به نام «رانا» با حضور مقامات بلند پايه کشوري و مديران ارشد صنعت خودرو امروز شنبه رونمايي شد. خودروي ملي قبلي ايران خودرو، "سمند" نام دارد و سايپا نيز "مينياتور" را سال گذشته به عنوان خودروي ملي خود معرفي ساخت.


به گزارش خبرگزاري مهر ، خودرو ايکس دوازده در راستاي توسعه برند ملي ايران خودرو با طراحي و استانداردهاي روز، مناسب براي خانواده، ارزان قيمت و درکلاس C خودرو صندوقدار تعريف شده است.
توليد و عرضه همزمان خودرو ايکس دوازده درايران و در چهار قاره جهان از ويژگي هاي دومين خودرو با برند ملي ايران خودرو است.
اين خودرو اولين خودرو ايراني در تطابق با الزامات استاندارد محافظت ازعابر پياده (Pedestrian impact) درهنگام تصادف است و همچنين اولين خودرويي است که استانداردهاي آلايندگي يورو 4 و 5 را اخذ مي کند.
در راستاي کسب مزيت رقابتي در بازار هاي خارجي، خودرو ايکس دوازده علاوه بر استانداردهاي روز اروپا جايگاه بسيار مطلوبي در رده بندي ايمني در ميان خودروهاي همکلاس برمبناي معيار EUroNCAP 3 ستاره بر اساس سطح ايمني تعريف شده براي سرنشينان و عابر پياده دارد.
با طراحي و توسعه بخش عمده اي از زير مجموعه هاي پلتفرمي، خودرو ايکس دوازده برروي پلتفرمي با مالکيت معنوي شرکت ايران خودرو به بازار عرضه خواهد شد.
دومين خودرو با برند ملي ايران خودرو با تنوع گسترده در موتورهاي 1.6 ليتري بنزيني و 1.7 ليتري (موتور ملي پايه گازسوز ) و تجهيزات جانبي ارائه مي شود؛ به نحوي که مشتريان، امکان انتخاب مدلهاي متنوعي از اين خودرو را دارند، اين محصول در انتهاي سال 88 روانه بازارهاي داخلي و خارجي خواهد شد.
ايران خودرو با اشاره به اينکه تيراژ نهايي توليد خودرو ايکس دوازده سالانه 150 هزار دستگاه است، اعلام کرده است: در بازار داخلي اين محصول بدون محدوديت عرضه خواهد شد، ضمن اينکه طبق برنامه ريزي هاي انجام شده، 25 درصد تيراژ توليد اين خودرو روانه بازارهاي خارجي خواهد شد.

موارد مشابه :
__________________
مرا سر نهان گر شود زير سنگ -- از آن به كه نامم بر آيد به ننگ
به نام نكو گر بميــرم رواست -- مرا نام بايد كه تن مرگ راست





تا پایان امتحانات کمتر در خدمتتون هستم

ویرایش توسط دانه کولانه : 04-18-2009 در ساعت 09:02 PM
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید




  #2  
قدیمی 04-18-2009
دانه کولانه آواتار ها
دانه کولانه دانه کولانه آنلاین نیست.
    مدیر کل سایت
        
کوروش نعلینی
 
تاریخ عضویت: Jun 2007
محل سکونت: کرمانشاه
نوشته ها: 12,659
سپاسها: : 1,358

7,297 سپاس در 1,853 نوشته ایشان در یکماه اخیر
دانه کولانه به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض عکس رانا دومين خودرو با برند ملي ایران خودرو - ایکس 12 با نام تجاری رانا رونمایی شد

عکس رانا دومين خودرو با برند ملي ایران خودرو - ایکس 12 با نام تجاری رانا رونمایی شد

عکسهای رانا خودروی ملی



"رانا " با طراحى و استاندارد هاى روز ، مناسب براى خانواده ، ارزان قیمت و درکلاس c و صندوق دار تعریف شده است .






عکس رانا
__________________
مرا سر نهان گر شود زير سنگ -- از آن به كه نامم بر آيد به ننگ
به نام نكو گر بميــرم رواست -- مرا نام بايد كه تن مرگ راست





تا پایان امتحانات کمتر در خدمتتون هستم
پاسخ با نقل قول
  #3  
قدیمی 04-18-2009
دانه کولانه آواتار ها
دانه کولانه دانه کولانه آنلاین نیست.
    مدیر کل سایت
        
کوروش نعلینی
 
تاریخ عضویت: Jun 2007
محل سکونت: کرمانشاه
نوشته ها: 12,659
سپاسها: : 1,358

7,297 سپاس در 1,853 نوشته ایشان در یکماه اخیر
دانه کولانه به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض قیمت رانا 10.5 میلیون تومان - قیمت رانا سومین خودرو ملی و دومین خودرو ملی ایران خودرو

قیمت رانا 10.5 میلیون تومان - قیمت رانا سومین خودرو ملی و دومین خودرو ملی ایران خودرو
رانا به قيمت پايه 5/10 ميليون تومان عرضه مي شود (ده و نیم میلیون تومان)

خبرگزاري موج - گروه صنعت
خودرو «رانا» دومين خودرو با برند ملي اواخر سالجاري با قيمت پايه 105 ميليون ريال و در سطوح استاندارد آلايندگي Euro 3، Euro 4 و Euro 5 از سوي گروه صنعتي ايران خودرو عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار موج، عليرضا محمدي مدير پروژه خودرو ايكس 12 (رانا)، در مراسم رونمايي از دومين خودرو با برند ملي در گروه صنعتي ايران خودرو گفت: بخش عمده اي از زير مجموعه هاي پلت فرم متعلق به ايران خودرو كه خودرو "رانا" بر روي آن ارايه شده، موتور و گيربكس، سيستم تعليق، كفي خودرو، صندلي ها، سيستم هاي خنك كاري، ترمز و الكتريكال و مجموعه اگزوز را در بر دارد.
وي با بيان اينكه در اين خودرو از قواي محركه متنوعي استفاده شده است، اظهار داشت: موتور اين خودرو در سيكل تركيبي 6/6 ليتر و در جاده 4/5 ليتر در هر 100 كيلومتر سوخت مصرف مي كند.
مهندس محمدي در خصوص مدل هاي مختلف خودرو رانا، تصريح كرد: اين خودرو در دو گونه اصلي ارايه مي شود. در نوع اول كه دو حالت شامل گيربكس دستي/بنزين سوز و گيربكس دستي/دو گانه سوز را در بر دارد، تجهيزاتي از قبيل ايربگ راننده، كولر، فرمان هيدروليك و پخش MP3 با ورودي USB ديده شده است.
به گفته مدير پروژه ايكس12، گونه دوم اين محصول، گيربكس دستي/ بنزين سوز، گيربكس اتوماتيك/ بنزين سوز و گيربكس دستي/دو گانه سوز را در بر دارد و تجهيزات آن شامل ايربگ راننده و سرنشين، ترمزهاي ضد قفلABS ، شيشه بالابرهاي برقي، تنظيم برقي آينه ها، فرمان هيدروليك، كولر و پخش CD/MP3 با ورودي
USB
است.
وي خودرو رانا تنها خودروي توليد داخل دانست كه با آخرين استانداردهاي اروپايي مربوط به عابر پياده موسوم به Pedestrian Impact تطابق دارد. در اين محصول، استاندارد كنترل آلايندگي بر بالاترين استاندارد اروپايي(EU V) منطبق است.
محمدي در پايان و در زمينه تيراژ توليد و بازار هاي صادراتي خودرو رانا، متذكر شد: حداقل تيراژ سالانه براي اين خودرو 150 هزار دستگاه پيش بيني شده است و اين خودرو به بيش از 30 كشور جهان صادر خواهد شد.
يادآور مي شود شركت ايران خودرو، به منظور توسعه برند ملي و پلت فرم خود، با حضور نائب رئيس و روساي كميسيون هاي صنايع و معادن و انرژي مجلس شوراي اسلامي، وزراي صنايع و معادن، و رفاه و تامين اجتماعي، مديرعامل سابق و جديد ايران خودرو به همراه اعضاي هيات مديره و مديران شركت هاي تابعه اين گروه، مديرعامل سايپا و برخي مديران شركت هاي تابعه اين گروه خودروسازي، برخي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و مديران صنعت كشور دومين خودرو با برند ملي ايران با عنوان پروژه ايكس12 (رانا) را به بازار ايران و جهان معرفي كرد.
__________________
مرا سر نهان گر شود زير سنگ -- از آن به كه نامم بر آيد به ننگ
به نام نكو گر بميــرم رواست -- مرا نام بايد كه تن مرگ راست





تا پایان امتحانات کمتر در خدمتتون هستم
پاسخ با نقل قول
  #4  
قدیمی 04-19-2009
Knazari آواتار ها
Knazari Knazari آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Dec 2007
محل سکونت: پایتخت پارس!
نوشته ها: 232
سپاسها: : 0

2 سپاس در 2 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض

باید اعتراف کنم که در مورد طراحی قسمت عقب و پستی که در تاپیک دیگه داده بودم دچار اشتباه شدم البته در اون پست هم ذکر کرده بودم که نمای عقب پیدا نیست و به نظر می آد که شبیه سوناتا باشه اما خوشبختانه نمای عقب از طرحی قابل قبولی برخوردار هست و شباهتی هم به سوناتا نداره البته قسمت انتهای سپر دقیقا کپی برداری از هیوندای سوناتا هست....
نمای جلو ترکیبی ساده و قابل قبول رو نشون می ده که نسبت به خودروی ملی رقیب ( مینیاتور ) بسیار ارزشمندتره و خصوصا طراحی چراغ ها و کاسه چراغ ها زیبا به نظر می آن.....اما نمای جانبی با درب های 206 شاید یک نقطه منفی در این خودرو به حساب بیاد... 
قضاوت زود هنگام در مورد طراحی البته بسیار زوده و در مورد عملکرد خودرو هم اصلا نباید قضاوت کرد....
اما به طور کلی و با همین تعداد عکس های منتشر شده به نظر طرح خوب و قابل قبولی می آد و امیدوارم شاهد پیشرفت های بیشتری هم از این کمپانی باشیم ( که با توجه به مدیریت جدید بعید به نظر می رسه )
__________________
!!Come to me and see troubles
پاسخ با نقل قول
  #5  
قدیمی 04-19-2009
دانه کولانه آواتار ها
دانه کولانه دانه کولانه آنلاین نیست.
    مدیر کل سایت
        
کوروش نعلینی
 
تاریخ عضویت: Jun 2007
محل سکونت: کرمانشاه
نوشته ها: 12,659
سپاسها: : 1,358

7,297 سپاس در 1,853 نوشته ایشان در یکماه اخیر
دانه کولانه به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض مشخصات فني رانا - رانا سومین خودروی ایرانی با مشخصات فنی مناسب است : وزیر صنایع و معادن

مشخصات فني رانا - رانا سومین خودروی ایرانی با مشخصات فنی مناسب است : وزیر صنایع و معادن

وزیر صنایع و معادن: '
رانا سومین خودروی ایرانی با مشخصات فنی مناسب است



اکونیوز: وزیر صنایع و معادن گفت : " رانا " سومین خودرو ایرانی با نشان ملی است که علاوه بر مشخصات مناسب فنی ، زیبا هم است.


به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ( econews.ir )، "علی اکبر محرابیان" در مراسم رونمایی از دومین خودروی ملی با نشان ملی ایران خودرو که با حضور وزیر رفاه و تامین اجتماعی و نایب رئیس مجلس برگزار شد افزود : با طراحی و تولید "رانا" ، در کنار سایر خودروهای با نشان ملی ایران ، شاهد جهش صادراتی خواهیم بود.
وی گفت : با وجود رکود اقتصاد جهانی و رقابت ناسالم شرکت های معتبر جهانی برای ورود به بازارها ، سال گذشته صادرات خودرو ایران با واردات این محصول به کشور برابر بوده است.
وزیر صنایع و معادن تصریح کرد : با تجاری سازی خودرو "مینیاتور" و "رانا " جهش معناداری در صادرات خواهیم داشت .
محرابیان همچنین با اشاره به تغییر مدیریت گروه صنعتی ایران خودرو گفت : منوچهر منطقی همچنان رئیس هیات مدیره این گروه صنعتی است.
وی با اشاره به راهبرد وزارت صنایع و معادن برای ورود به طراحی و ساخت هواپیما گفت : 15 سال قبل نیز شاید کمتر کسی باور داشت ایران به این سطح از دانش صنعت خودروسازی برسد و اکنون نیز بومی سازی صنعت هواپیمایی دور از دسترس نیست.
وزیر صنایع و معادن خاطر نشان کرد : اقای منطقی با تجربه ای ارزشمند در علم ، فناوری و صنعت کشور مسئولیت پیگیری طراحی و ساخت هواپیما را در کشور عهده دار شده است .
محرابیان در ادامه با قدر دانی از خدمات منوچهر منطقی در دوره 7 ساله مدیریت ایران خودرو گفت : اقای نجم الدین مدیریت جدید ایران خودرو نیز از مدیران توانمند صنعت خودروسازی کشور است.
وزیر صنایع و معادن گفت : در سال 88 باید شاهد جهش جدی در خدمات پس از فروش در شرکت های خودروساز از جمله ایران خودرو باشیم.
محرابیان تصریح کرد : رضایت نموداری در خدمات مشتری مد نظر نیست بلکه رضایت باید در عمق مشتریان احساس شود.
در این مراسم از خدمات منطقی مدیرعامل سابق ایران خودرو قدردانی شد.
در مراسم رونمایی دومین نشان ملی ایرن خودرو که با جلسه تودیع منطقی مدیر عامل سابق این شرکت همزمان شده بود ابوترابی نائب رئیس مجلس، کاتوزیان و اکبری روسای کمیسیون های انرژی و صنایع مجلس، بذرپاش مدیر عامل سایپا، منطقی و نجم الدین مدیران عامل سابق و فعلی ایران خودرو ، رویانیان رئیس پلیس راهور ناجا و اعضای کمیسیون صنایع و معادن و انرژی مجلس حضور داشتند.
"رانا " با طراحی و استاندارد های روز ، مناسب برای خانواده ، ارزان قیمت و درکلاس c و صندوق دار تعریف شده است .
تولید و عرضه همزمان خودرو رانا درایران و درچهار قاره جهان از ویژگیهای دومین خودرو با برند ملی ایران خودرو بعد از سمند است .
دومین خودرو با برند ملی ایران خودروبا تنوع گسترده در موتورهای 6/1 لیتری بنزینی و 7/1 لیتری (موتور ملی پایه گازسوز )و تجهیزات جانبی ارائه می شود و
مشتریان ، امکان انتخاب مدل های متنوعی از این خودرو را دارند.
قرار است این محصول در پایان سال 1388 روانه بازار های داخلی وخارجی شود.
__________________
مرا سر نهان گر شود زير سنگ -- از آن به كه نامم بر آيد به ننگ
به نام نكو گر بميــرم رواست -- مرا نام بايد كه تن مرگ راست





تا پایان امتحانات کمتر در خدمتتون هستم
پاسخ با نقل قول
  #6  
قدیمی 04-19-2009
دانه کولانه آواتار ها
دانه کولانه دانه کولانه آنلاین نیست.
    مدیر کل سایت
        
کوروش نعلینی
 
تاریخ عضویت: Jun 2007
محل سکونت: کرمانشاه
نوشته ها: 12,659
سپاسها: : 1,358

7,297 سپاس در 1,853 نوشته ایشان در یکماه اخیر
دانه کولانه به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض خودروی رانا - مشخصات فنی رانا

خودروی رانا - مشخصات فنی رانا

مشخصات فنی خودروی رانا

مهندس علير ضا محمدي ،مدير پروژه خودروي رانا درزمينه اهداف توليد محصول جديد ايران خودرو گفت : توليد محصولی جديد با ظاهر منحصر به فرد، قیمت پایین تر از خودروهای هم خانواده و برخوردار از آخرین استانداردهای روز براي ترويج و توسعه برند ايران خودرو، از جمله اهداف شركت ايران خودرو از عرضه اين محصول است.
وي افزود : اين گروه صنعتي در اين حركت خود، تامین بازار خودروهایی در حاشیه قیمتی متوسط به پایین و توسعه پلاتفرم مختص ایران خودرو در کنار توسعه محصول جدید را نيز در نظر داشته تا از اين راه، توسعه سهم صادرات و تضمین تداوم تولید در سایت های خارج از کشور در آینده را نيز محقق سازد.
مشخصات فني

محمدي درباره مشخصات دومين خودرو با برند ملي ايران خودرو خاطر نشان ساخت : از جنبه هاي گوناگون مانند در موتور، گلگیرها، چراغ ها، سپر ها و صندوق عقب، از طراحی کاملا جدیدي برخوردار است.
وي تاكيد كرد :در اين خودرو ساير بخش ها از قبيل داشبورد، صندلی های جلو و عقب، رودری های جلو و عقب، قاب ستون ها و غربیلک فرمان نيز كاملا جديد و ابتكاري است. سیستم تعلیق عقب اين خودرو از نوع Twist Beam بوده و از كيسه هواي راننده و سرنشین برخوردار است.
مدير پروژه خودروي رانا تصريح كرد : در طراحي اين محصول، سيستم هاي تعلیق جلو، اگزوز، هیدرولیک فرمان و فریم صندلی ها با اعمال اصلاحات لازم و به منظور استفاده بهینه از سرمایه گذاری های موجود، از سبد محصولات ایران خودرو به كار گرفته شده است.از جمله اهداف مهمي كه ايران خودرو در طراحي و عرضه اين محصول دنبال كرده، مي توان به مصرف سوخت و آلایندگی، ایمنی، قیمت، عملکرد مناسب موتور و قوای محرکه، خدمات پس از فروش، فرمان پذيري و امکانات رفاهی، ارزاني تعميرات و نگهداري و دوام و کیفیت بالاي قطعات اشاره كرد.

توسعه پلاتفرم جدید با مالکیت ایران خودرو

وي درزمينه توسعه پلاتفرم خودروي رانا خاطر نشان ساخت : بخش عمده ای از زیر مجموعه های پلاتفرم متعلق به ایران خودرو كه خودروی ”رانا“ برروی آن ارايه شده، موتور و گیربکس، سیستم تعلیق، کفی خودرو، صندلی ها، سیستم هاي خنک کاری، ترمز و الکتریکال و مجموعه اگزوز را در بر دارد.

گزینه های قوای محرکه به عنوان یکی از اجزا اصلی پلاتفرم
محمدي با اشاره به اين كه در اين خودرو از قواي محركه متنوعي استفاده شده است ظخاطر نشان ساخت : موتور 1600 سي سي موجود براي بازار ایران و بازارهای صادراتي از جمله اين موارد است. اين موتور داراي
16 سوپاپ بوده و از 110 اسب توان در دور 5800 و
گشتاور 142 نيوتن متر در دور 4000 برخوردار است. اين موتور بنزین سوز بوده اما قابلیت ارايه به صورت دوگانه سوز را نيز دارا است. اين موتور در سیکل ترکیبی 6/6 ليتر و در جاده 5.4 ليتر در هر صد كيلومتر سوخت مصرف مي كند.
موتور ملی EF از ديگر گزينه هاي مورد نظر براي اين محصول است. اين موتور نيز داراي 16 سوپاپ و 125 اسب توان در دور 6000 در حالت بنزين و 103 اسب توان در دور 6000 در حالت گاز سوز است.
گشتاور 160 نيوتن متر در دور 4500 در حالت بنزین و 135 نيوتن متر در دور 4500 در حالت گاز سوز از ديگر ويژگي هاي اين موتور به شمار مي رود. موتور اي اف پایه گازسوز است اما قابلیت ارايه به صورت بنزین سوز را نيز دارد.
قابلیت نصب موتور دیزل نيز برروی این خودرو وجود دارد.


مالکیت گیربکس
مدير پروژه خودروي رانا تصريح كرد : ساخت کامل و مالكيت گيربكس توسط شرکت نیرو محرکه ایران خودرو، گامی بلند در ایجادپلاتفرم را فراهم و بهبود مستمر کیفیت گیربکس با انجام پروژه های مهندسی را ميسر كرده است.

طراحی اکسل و سیستم تعلیق

وي تاكيد كرد : طراحی و ساخت کامل و مالکیت اکسل به عنوان یکی دیگراز اجزاي اصلی پلاتفرم و مالكيت آن براي ايران خودرو، از ديگر نتايج طراحي و عرضه خودروي رانا است كه به منظور افزایش تیراژ و اقتصادی شدن تولید و با كسب اطمینان از عملکرد آن از راه محاسبات مهندسی و تست های جامع، به طور مشترک در ”رانا“ و ”سمند استفاده خواهد شد.

گونه ها و تجهیزات به کار رفته
اين مقام مسوول در زمينه مدل هاي مختلف خودروي رانا خاطر نشان ساخت : خودروي رانا در دو گونه اصلي ارايه مي شود. در گونه اول كه دو حالت شامل گیربکس دستی / بنزین سوز و گیربکس دستی / دو گانه سوز را در بر دارد، تجهیزاتي از قبيل ایربگ راننده، کولر، فرمان هیدرولیک و پخش MP3 با ورودی USB ديده شده است.

گونه دوم اين محصول، گیربکس دستی / بنزین سوز، گیربکس اتوماتیک / بنزین سوز و گیربکس دستی /دو گانه سوز را در بر دارد و تجهیزات آن شامل ایربگ راننده و سرنشین، ترمزهای ضد قفلABS ، شیشه بالابرهای برقی، تنظیم برقی آیينه ها، فرمان هیدرولیک، کولر و پخش CD/MP3 با ورودی USB است.


ویژگی های برجسته خودروی رانا
مهندس محمدي مهم ترين ويژگي هاي خودروي رانا را معرفی خودرويي تحت برند ایران خودرو با ظاهر جذاب تر ار خودروهای هم رده و بهره گیری از سرمایه گذاری های انجام شده در زمینه تولید و ساخت داخل قطعات و مجموعه هاكه از جمله تجربه هاي مهم طراحي و عرضه اين محصول به شمار مي رود،عنوان كرد و اظهارداشت :
گروه صنعتي ايران خودرو در اين راستا، سطح ایمنی خودرو در تصادف و به ويژه در برخورد با عابر پیاده را نيز ارتقا داده و X12 تنها خودروی تولید داخل است که با آخرین استانداردهای اروپایی مربوط به عابر پياده موسوم به Pedestrian Impact تطابق دارد.
دراين محصول، استاندارد کنترل آلایندگی بر بالاترین استاندارد اروپایی (EU V)
منطبق است.

سطح تجهيزات
وي درزمينه تجهزات خودروي رانا تصريح كرد : خودروي جديد ايران خودرو به
فرمان هيدروليك،
كولر،
ترمز ‌ABS ، شیشه بالابر جلو و عقب برقی،
آیينه های برقی،
قفل مرکزی،
ریموت و
ايربگ راننده و سرنشين مجهز است و با توجه به عرضه آن در انتهاي سال 1388 و هدف گذاري ايران خودرو، این محصول در سطوح استاندارد آلایندگی Euro 3 ، Euro 4 و Euro 5 قابل عرضه است.

نخستين خودروي ايراني با استاندارد ايمني عابر پياده
محمدي در مورد استاندارد هاي روزاروپايي اين خودرو خاطر نشان ساخت : علاوه بر تامين الزامات استانداردهای 55 گانه بازار ایران و استانداردهاي روز اروپا ، شاخص هاي ايمني براي راننده و سرنشين بزرگسال
و كودكان
و برخورد با عابر پياده بر اساس معیار EuroNCAP نيز در این محصول هدف گذاری شده و به تمامي سيستم هاي ايمني براي برخورد با عابر پياده موسوم به استاندارد Pedestrian Impact مجهز است. خودروي رانا، اولین خودروی ایرانی است كه در طراحي آن دستیابی به ملزومات استانداردهای Euro IV و Euro V ، تطابق با كليه ملزومات استانداردهاي اتحاديه اروپا ( EEC/ECE) و تمامي استانداردهاي جاري در ايران و ساير مناطق صادراتي گنجانده شده است.


منبع .بلاگ سایپا
__________________
مرا سر نهان گر شود زير سنگ -- از آن به كه نامم بر آيد به ننگ
به نام نكو گر بميــرم رواست -- مرا نام بايد كه تن مرگ راست





تا پایان امتحانات کمتر در خدمتتون هستم
پاسخ با نقل قول
  #7  
قدیمی 04-19-2009
دانه کولانه آواتار ها
دانه کولانه دانه کولانه آنلاین نیست.
    مدیر کل سایت
        
کوروش نعلینی
 
تاریخ عضویت: Jun 2007
محل سکونت: کرمانشاه
نوشته ها: 12,659
سپاسها: : 1,358

7,297 سپاس در 1,853 نوشته ایشان در یکماه اخیر
دانه کولانه به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض رانا Runna - ويژگي هاي نام "رانا " : (runna)

رانا RUNNA - ويژگي هاي نام "رانا " : (RUNNA)
ملی ایران خودرو - رانا X12 سومین خودرو ملی ایران - رانا رونمایی شد

http://www.runna.ir/fa/about.htm
تركيب دستوري و معنايي
- رانا؛ نوواژه ای پارسی است مرکب از بن مضارع "راندن" (که ويژگی خودرو است) و پسوند صفت فاعلی ساز (ران+ا)
- رانا؛ به قياس با " خوانا "، " توانا " و " شنوا " كه از بن مضارع و مصوت " آ " تشكيل شده است، " داراي توانايي راندن " و " قابل راندن " تفسير مي شود.
- رانا؛ ريخت ديگري است از "رانه" كه در زبان فارسي و برخي از فرهنگ هاي لغت فارسي براي خودرو پيشنهاد شده است.

ويژگي هاي مثبت
- رانا ؛ واژه ای است خوش آوا با دو مصوت کشيده " آ " (a) كه در نامگذاري خودروهاي بين المللي امروزي نيز شايع است ( زانتيا ، ماكسيما، ويتارا، آزرا )
- از حيث آوايی و نگارشی ، اصوات و حروف مشترکی با نام کشور عزيزمان ( ايران ) دارد.
- اين واژه تركيبي نوساخته است و واژه اي در زبان فارسي به اين نام وجود ندارد. ويژگي "نوجلوه بودن" تاثير به سزايي در توفيق طرح هاي بازاريابي و تبليغاتي براي جا انداختن يك نام دارد.
- اين واژه به دليل دارا بودن شباهت از نظر ساختار و مولفه هاي دلنشين آوايي با واژه هاي غير ايراني، امكان پذيرش بيشتري در ميان فارسي زبان ها را نسبت به ساير واژه ها كه از اين ويژگي برخودار نيستند، دارد.
- تركيب "رانا" به دليل دوهجايي بودن و خوش آهنگي، نامي است كه از نظر ساختار زبانشناسي "به هنجار‬" بوده و بدين ترتيب كمتر زمينه خرده گيري زبانشناسان را فراهم خواهد آورد.
- در زبان انگليسي نيز مي توان با ترفند تغيير نگارشي به صورت (RUNNA)، همان مفهوم "راندن و دويدن " مشخصاً واژه دونده " Runner" را كه در گونه محاوره اي به صورت " Runna " خوانده و نگاشته مي شود ، به اذهان متبادر ساخت با شعاري همچون " wanna Runna".
- در زبان عربي، ( رنا) به مفهوم نگاه كردن به دور دست ( نيز همسوئي با ويژگي خودرو ) است
- در زبان ترکی، لفظی است هم آوا با " رعنا" که زيبايی و بالا بلندی را تداعی می کند و هاله معنائي مثبت دارد. در فارسي نيز اين هاله معنايي مثبت وجود دارد.
- در زبان اسپانيولي، صورت آوائي آن كه به صورت " rana" نوشته مي شود به معناي " قورباغه " است كه در مفهوم و جايگاه جهاني هاله معناي بدي ندارد و جهش و پريدن را نيز در خود دارد.
- جفت های کمينه اين نام محدود و جملگی مثبت اند ( مانند : دانا ، مانا ، رادا ، خوانا و...)
- مي توان از ويژگي درهم ريختگي حرفي (anagram) رانا، استفاده كرد ( در اين صورت رانا مي تواند انار شود ) در فعاليت هاي تبليغاتي نيز از اين ويژگي مي توان به گونه خلاقانه اي بهره برد به عنوان مثال" انار " را كه در آئينه بگذاري " رانا " است.
__________________
مرا سر نهان گر شود زير سنگ -- از آن به كه نامم بر آيد به ننگ
به نام نكو گر بميــرم رواست -- مرا نام بايد كه تن مرگ راست





تا پایان امتحانات کمتر در خدمتتون هستم
پاسخ با نقل قول
  #8  
قدیمی 04-19-2009
دانه کولانه آواتار ها
دانه کولانه دانه کولانه آنلاین نیست.
    مدیر کل سایت
        
کوروش نعلینی
 
تاریخ عضویت: Jun 2007
محل سکونت: کرمانشاه
نوشته ها: 12,659
سپاسها: : 1,358

7,297 سپاس در 1,853 نوشته ایشان در یکماه اخیر
دانه کولانه به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض مشخصات فنی رانا - جدول مشخصات فنی رانا

مشخصات فنی رانا - جدول مشخصات فنی رانا

تامين نيازمنديهاي مشتري سرلوحه تمامي برنامه ريزي هاي ايران خودرو در ارائه طرحهاي جديد است.
تامين نيازمنديهاي مشتري سرلوحه مشتريان در محدوده مناسبي از قيمت ها مي توانند به تنوعي از امکانات دست يافته و از تيپ مورد نظر متناسب با قيمت انتخابي راضي و خرسند باشند.
تامين نيازمنديهاي مشتري سرلوحه رانا نيز با ارائه سه تيپ متفاوت مجهز به موتور پر بازده 1600 سي سي در زمان ارائه محصول و سه محصول ديگر با موتور ملي (خانواده EF) به عنوان موتوري پايه گاز سوز برخوردار از تکنولوژي روز در راستاي همين سياست طراحي شده است. رانا در ارزان ترين تيپ خود نيز مشتري را از برخورداري از خودرويي مدرن مطابق با استانداردهاي روز دنيا نااميد نمي کند.
کيسه هوا و سيستم ترمز ضد قفل، فرمان هيدروليک، تهويه مطبوع، آيينه و شيشه هاي برقي امکاناتي هستند که به راحتي براي مشتريان ايران خودرو در محصول رانا قابل تامين است.


__________________
مرا سر نهان گر شود زير سنگ -- از آن به كه نامم بر آيد به ننگ
به نام نكو گر بميــرم رواست -- مرا نام بايد كه تن مرگ راست





تا پایان امتحانات کمتر در خدمتتون هستم
پاسخ با نقل قول
  #9  
قدیمی 04-29-2009
deltang deltang آنلاین نیست.
کاربر عالی
 
تاریخ عضویت: Mar 2009
محل سکونت: TehrAn
نوشته ها: 6,926
سپاسها: : 0

185 سپاس در 172 نوشته ایشان در یکماه اخیر
deltang به Yahoo ارسال پیام
جدید رو نمایی خودروي «رانا» دومين خودرو با برند ملي

شركت ايران خودرو، در راستاي توسعه برندملي و پلاتفرم خود ، با حضور وزيران صنايع ومعادن ورفاه و تامين اجتماعي ، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ،مديران صنعت و مديران گروه صنعتي ايران خودرو و خبرنگاران رسانه هاي داخلي و بين المللي، دومين خودرو با برند ملي ايران با نام رانا را به بازار ايران و جهان معرفي كرد.

مهندس علير ضا محمدي ،مدير پروژه خودروي رانا درزمينه اهداف توليد محصول جديد ايران خودرو گفت : توليد محصولی جديد با ظاهرمنحصر به فرد، قیمت پایین تر از خودروهای هم خانواده و برخوردار از آخرین استانداردهای روز براي ترويج و توسعه برند ايران خودرو، از جمله اهداف شركت ايران خودرو از عرضه اين محصول است.
وي افزود : اين گروه صنعتي در اين حركت خود، تامین بازار خودروهایی در حاشیه قیمتی متوسط به پایین و توسعه پلاتفرم مختص ایران خودرو در کنار توسعه محصول جدید را نيز در نظر داشته تا از اين راه، توسعه سهم صادرات و تضمین تداوم تولید در سایت های خارج از کشور در آینده را نيز محقق سازد.


مشخصات فني

محمدي درباره مشخصات دومين خودرو با برند ملي ايران خودرو خاطر نشان ساخت : از جنبه هاي گوناگون مانند در موتور، گلگیرها، چراغ ها، سپر ها و صندوق عقب، از طراحی کاملا جدیدي برخوردار است.
وي تاكيد كرد :در اين خودرو ساير بخش ها از قبيل داشبورد، صندلی های جلو و عقب، رودری های جلو و عقب، قاب ستون ها و غربیلک فرمان نيز كاملا جديد و ابتكاري است. سیستم تعلیق عقب اين خودرو از نوع Twist Beam بوده و از كيسه هواي راننده و سرنشین برخوردار است.


مدير پروژه خودروي رانا تصريح كرد : در طراحي اين محصول، سيستم هاي تعلیق جلو، اگزوز، هیدرولیک فرمان و فریم صندلی ها با اعمال اصلاحات لازم و به منظور استفاده بهینه از سرمایه گذاری های موجود، از سبد محصولات ایران خودرو به كار گرفته شده است.از جمله اهداف مهمي كه ايران خودرو در طراحي و عرضه اين محصول دنبال كرده، مي توان به مصرف سوخت و آلایندگی، ایمنی، قیمت، عملکرد مناسب موتور و قوای محرکه، خدماتپساز فروش، فرمان پذيري و امکاناترفاهی، ارزاني تعميراتو نگهداري و دوام و کیفیتبالاي قطعات اشاره كرد.


توسعه پلاتفرم جدید با مالکیت ایران خودرو

وي درزمينه توسعه پلاتفرم خودروي رانا خاطر نشان ساخت : بخش عمده ای از زیر مجموعه های پلاتفرم متعلق به ایران خودرو كه خودروی ”رانا“ برروی آن ارايه شده، موتور و گیربکس، سیستم تعلیق، کفی خودرو، صندلی ها، سیستم هاي خنک کاری، ترمز و الکتریکال و مجموعه اگزوز را در بر دارد.

گزینه های قوای محرکه به عنوان یکی از اجزا اصلی پلاتفرم
محمدي با اشاره به اين كه در اين خودرو از قواي محركه متنوعي استفاده شده است ظخاطر نشان ساخت : موتور 1600 سي سي موجود براي بازار ایران و بازارهای صادراتي از جمله اين موارد است. اين موتور داراي
16 سوپاپ بوده و از 110 اسب توان در دور 5800 و
گشتاور 142 نيوتن متر در دور 4000 برخوردار است. اين موتور بنزین سوز بوده اما قابلیت ارايه به صورت دوگانه سوز را نيز دارا است. اين موتور در سیکل ترکیبی 6/6 ليتر و درجاده5.4 ليتر در هر صد كيلومتر سوخت مصرف مي كند.



موتور ملی EF از ديگر گزينه هاي مورد نظر براي اين محصول است. اين موتور نيز داراي 16 سوپاپ و 125 اسب توان در دور 6000 در حالت بنزين و 103 اسب توان در دور 6000 در حالت گاز سوز است.
گشتاور 160 نيوتن متر در دور 4500 در حالت بنزین و 135 نيوتن متر در دور 4500 در حالت گاز سوز از ديگر ويژگي هاي اين موتور به شمار مي رود. موتور اي اف پایه گازسوز است اما قابلیت ارايه به صورت بنزین سوز را نيز دارد.
قابلیت نصب موتور دیزل نيز برروی این خودرو وجود دارد.

مالکیت گیربکس
مدير پروژه خودروي رانا تصريح كرد : ساخت کامل و مالكيت گيربكس توسط شرکت نیرو محرکه ایران خودرو، گامی بلند در ایجادپلاتفرم را فراهم و بهبود مستمر کیفیت گیربکس با انجام پروژه های مهندسی را ميسر كرده است.

طراحی اکسل و سیستم تعلیق

وي تاكيد كرد : طراحی و ساخت کامل و مالکیت اکسل به عنوان یکی دیگراز اجزاي اصلی پلاتفرم و مالكيت آن براي ايران خودرو، از ديگر نتايج طراحي و عرضه خودروي رانا است كه به منظور افزایش تیراژ و اقتصادی شدن تولید و با كسب اطمینان از عملکرد آن از راه محاسبات مهندسی و تست های جامع، به طور مشترک در ”رانا“ و ”سمند استفاده خواهد شد.

گونه ها و تجهیزات به کار رفته
اين مقام مسوول در زمينه مدل هاي مختلف خودروي رانا خاطر نشان ساخت : خودروي رانا در دو گونه اصلي ارايه مي شود. در گونه اول كه دو حالت شامل گیربکس دستی / بنزین سوز و گیربکس دستی / دو گانه سوز را در بر دارد، تجهیزاتي از قبيل ایربگ راننده، کولر، فرمان هیدرولیک و پخش MP3 با ورودی USB ديده شده است.

گونه دوم اين محصول، گیربکس دستی / بنزین سوز، گیربکس اتوماتیک / بنزین سوز و گیربکس دستی /دو گانه سوز را در بر دارد و تجهیزات آن شامل ایربگ راننده و سرنشین، ترمزهای ضد قفلABS ، شیشه بالابرهای برقی، تنظیم برقی آیينه ها، فرمان هیدرولیک، کولر و پخش CD/MP3 با ورودی USB است.


ویژگی های برجسته خودروی رانا
مهندس محمدي مهم ترين ويژگي هاي خودروي رانا را معرفی خودرويي تحت برند ایران خودرو با ظاهر جذاب تر ار خودروهای هم رده و بهره گیری از سرمایه گذاری های انجام شده در زمینه تولید و ساخت داخل قطعات و مجموعه هاكه از جمله تجربه هاي مهم طراحي و عرضه اين محصول به شمار مي رود،عنوان كرد و اظهارداشت :


گروه صنعتي ايران خودرو در اين راستا، سطح ایمنی خودرو در تصادف و به ويژه در برخورد با عابر پیاده را نيز ارتقا داده و X12 تنها خودروی تولید داخل است که با آخرین استانداردهای اروپایی مربوط به عابر پياده موسوم به Pedestrian Impact تطابق دارد.
دراين محصول، استاندارد کنترل آلایندگی بر بالاترین استاندارد اروپایی (EU V)
منطبق است.


سطح تجهيزات
وي درزمينه تجهزات خودروي رانا تصريح كرد : خودروي جديد ايران خودرو به
فرمان هيدروليك،
كولر،
ترمز ‌ABS ، شیشه بالابر جلو و عقب برقی،
آیينه های برقی،
قفل مرکزی،
ریموت و
ايربگ راننده و سرنشين مجهز است و با توجه به عرضه آن در انتهاي سال 1388 و هدف گذاري ايران خودرو، این محصول در سطوح استاندارد آلایندگیEuro 3 ، Euro 4 و Euro 5 قابل عرضه است.

نخستين خودروي ايراني با استاندارد ايمني عابر پياده
محمدي در مورد استاندارد هاي روزاروپايي اين خودرو خاطر نشان ساخت : علاوه بر تامين الزامات استانداردهای 55 گانه بازار ایران و استانداردهاي روز اروپا ، شاخص هاي ايمني براي راننده و سرنشين بزرگسال
و كودكان
و برخورد با عابر پياده بر اساس معیار EuroNCAP نيز در این محصول هدف گذاری شده و به تمامي سيستم هاي ايمني براي برخورد با عابر پياده موسوم به استاندارد Pedestrian Impact مجهز است. خودروي رانا، اولین خودروی ایرانی است كه در طراحي آن دستیابی به ملزومات استانداردهای Euro IV و Euro V ، تطابق با كليه ملزومات استانداردهاي اتحاديه اروپا ( EEC/ECE) و تمامي استانداردهاي جاري در ايران و ساير مناطق صادراتي گنجانده شده است.




150 هزار دستگاه پيش بيني توليد
محمدي در درزمينه تيراژ توليد و بازار هاي صادراتي خودروي رانا گفت :
با توجه به پتانسيل بازار در بخش های SM2 و SM3، حداقل تيراژ سالانه براي اين خودرو 150 هزار دستگاه پيش بينی شده است و اين خودرو به بيش از 30 كشور جهان صادر خواهد شد .
وي مهم ترين بازار هاي صادراتي اين خودرو را كشورهاي مختلف در آسياي ميانه، اروپا، آفريقا، امريكاي لاتين و خاورميانه از جمله بازارهاي مهم براي اين محصول خواهند بود. دراين ميان مي توان كشورهاي
قزاقستان، تركمنستان، تركيه، اوكراين، بلاروس، سوريه، لبنان، اردن، تونس، مراكش، سنگال، ونزوئلا، ليبي، الجزاير، مصر، سودان، عربستان، كويت ، عراق ، امارات، آذربايجان، چين و روسيه را نام برد.
پاسخ با نقل قول
  #10  
قدیمی 10-20-2009
تاري تاري آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Aug 2009
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 1,296
سپاسها: : 0

27 سپاس در 25 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض عکس رانا X12 دومین محصول ایرانخودرو

عکس رانا X12 دومین محصول ایرانخودرو

خودرو X12 (رانا) دومین محصول با نشان ایران خودرو

























__________________
ميدانستم ، ميدانستم روزي خورشيد نيز خاموش خواهد شد خدايا آيا او نيز فراموش خواهد شد ....

رويايم را ببين
خداوند در آن گوشه زيز سايه سار درخت لطف خويش
با لبخند
نفسهايت را سپاس ميگويد
پس بر تو چه گذشته كه اينچنين
آرزوي مرگ ميكني ......





ببين فرصت نيست
فرصت براي بودن نيست
پس سعي كن
تا درخت را احساس كني
سبزه رابشنوي
و بوسه دادن را از گل سرخ بياموزي
تا روزي
شايد
درخت را تا مرز انار
تعقيب كني
(تاري)



ویرایش توسط دانه کولانه : 10-20-2009 در ساعت 04:56 PM
پاسخ با نقل قول
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد



اکنون ساعت 04:09 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices مدیریت توسط کورش نعلینی
استفاده از مطالب پی سی سیتی بدون ذکر منبع هم پیگرد قانونی ندارد!! (این دیگه به انصاف خودتونه !!)
(اگر مطلبی از شما در سایت ما بدون ذکر نامتان استفاده شده مارا خبر کنید تا آنرا اصلاح کنیم)


لینک فروشگاه سایت: صد تومن !




  پیدا کردن مطالب قبلی سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری آنها