بازگشت   پی سی سیتی > هنر > عکس ها و تصاویر گوناگون Pictures > عکسهای جالب و دیدنی

عکسهای جالب و دیدنی در این بخش فقط عکس های جالب و دیدنی قرار خواهند گرفت و لزوما عکسهای خنده داری نیستند

پاسخ
 
ابزارهای موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 11-15-2007
SonBol آواتار ها
SonBol SonBol آنلاین نیست.
معاونت

 
تاریخ عضویت: Aug 2007
محل سکونت: یه غربت پر خاطره
نوشته ها: 11,791
سپاسها: : 521

1,640 سپاس در 663 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض عكس هاي بسيار جالب و ديدني از حوادث هواپيما


قديم ها وقتي اتوبوس هاي مسافربري چپ مي كردند، اولين كار پاك كردن آرم آن بود . اين بوئينگ هم بعد از فرود اضطراري در بيابون ، آرم آن را پاك نمودند !!

فرود أر آب يا ( ديچ اينگ ) سخت ترين نوع فرود است كه اين هواپيما جامبو جت به راحتي از پس اين عمل بر آمده است .

تصوير همان هواپيما كه در آب شناور است . اكثر هواپيما ها بر روي بال خود قايق هاي كوچكي دارند كه بعد از فرود در آب با كشيدن دستگيره مخصوص آن ها اتوماتيك وار باد شده و هر يك تقريبآ ۲۰ نفر را حمل مي كنند . ( در اين باره توضيح خواهم داد )

مسافران اين هواپيما خيلي شانس آوردند كه گروه هاي نجات به موقع رسيده اند . معمولآ دستگيره پرش قايق ها در سه نقطه سقف هواپيما ( يكي كابين ، وسط و قسمت دم ) كه اگر با هر طرف فرود آيد امكان دسترسي به قايق هاي نجات وجود داشته باشد .

اين تصوير يكي از زيبا ترين فرودگاه هاي بين المللي جهان در مالديو است. همان طور كه مي بينيد داراي چشم انداز هاي زيبايي است . حتمآ يك سري آن جا بزنيد .

اين هواپيما خمان طور كه از زير نويس اش پيداست ، ايرباس ۳۲۰ آ متعلق به خطوط هوايي فليپين است كه به دليل عمل نكردن ترمز از باند خارج گشته و با بشگه هاي روغن كه براي حمل به جايي ديگر در آن جا قرار داشت برخورد مي نمايد .
__________________
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید




  #2  
قدیمی 11-15-2007
SonBol آواتار ها
SonBol SonBol آنلاین نیست.
معاونت

 
تاریخ عضویت: Aug 2007
محل سکونت: یه غربت پر خاطره
نوشته ها: 11,791
سپاسها: : 521

1,640 سپاس در 663 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض


اين جت مسافربري متعلق به خطوط هوايي ( ك . ال . ام ) به دليل عمل نكردن ( آنتي اسكيپ ) ترمز هاي آن ، بعد از فرود از باند خارج گشته و نزديك كانال آب متوقف گرديده است . بازديد ترمز ها قبل از پرواز و كفشك هاي نگهدارنده آن محفظه از وظايف اصلي خدمه است . كه احتمالآ كروي پروازي سهل انگاري نموده بودند .

لحظه جدا شدن بال هواپيما به خوبي مشخص است . احتمال انفجار باك هواپيما در اثر آتش سوزي يا برخورد با موشك قطعي است .


لغزندگي باند پرواز و طوفان خيلي شديد در لحظه بر خاستن سبب حادثه خارج شدن از مسير اصلي اين هواپيماي جت مسافر بري شده است . تمام مسافران سالم خارج شدند.

نشت بنزين از زير باك اين هواپيما و سرايت به اگزوز داغ آن سبب آتش گرفتن گرديد كه متآسفانه خلبان با تمام تلاشي كه به كار برد موفق نگرديد به موقع خود را به فرودگاه برساند . و لحظاتي بعد جز تلي آهن سوخته به جاي نماند .

اين هواپيما با افزودن منبع دود به سر بال هاي خود ، سعي در شركت در مانوري را دارد . معمولآ چتر باز ها و هواپيماهاي اكروجت هم از اين ابزار استفاده مي نمايند .

گويا ترين صحنه از شليك هدف هاي اغفال كننده دشمن توسط جت جنگنده شكاري است . در اين صحنه هواپيما بعد از رها كردن اين اشيا كه رادار دشمن را به اشتباه مي اندازد ، با استفاده از نيروي كششي پس سوز ( آفتر برنر ) به سرعت در حال ترك منطقه است .

راستش رو بخواهيد من هم متوجه نشدم كه اين همان منبع دود مصنوعي است ( كه بسيار بعيد است اين نوع هواپيماها نصب كنند ) يا صحنه بعد از خاموش نمودن آتش است ؟ دوستاني كه مي دانند بنده رو راهنمايي فرمايند . شايد هم توربالانس باشد !!

اين صحنه نياز به توضيح ندارد . احتملآ عده اي براي تماشا بر روي ناو هواپيما بر رفته اند و خلبان هم براي نشان دادن مهارت خويش به نامزد يا مادر خانم خود تا سانتي متر هاي آخر ( يوك ) يا فرمان هواپيما رو بالا نمي كشد . حسن نكن خطر ناكه حسن !!
__________________
پاسخ با نقل قول
  #3  
قدیمی 11-15-2007
SonBol آواتار ها
SonBol SonBol آنلاین نیست.
معاونت

 
تاریخ عضویت: Aug 2007
محل سکونت: یه غربت پر خاطره
نوشته ها: 11,791
سپاسها: : 521

1,640 سپاس در 663 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض


حرارت اگزوز و دود در ارتفاع پائين و در ابتداي باند تصوير زيبايي را به وجود آورده است . به عبارت صحيح تر خلبان اين هواپيما ۵ هزار متر اول باند را تحويل نگرفته است !!

گاهي اوقات خلبانان با فشار دادن به دسته گاز و مانع شدن از برخاستن طبيعي و در حالي كه هواپيما به بالاي سرعت اوليه برخواستن رسيده است ، با كشيدن ناگهاني فرامين به سمت عقب ، هواپيما به شكل خطرناك فوق از زمين كنده مي شود . اصطلاح آن شورت تيك آف است .

اين تصوير زيبا نشان دهنده پرتاپ شاتل فضايي از ايستگاه ميامي است . عكاس با ذوق از پنجره هواپيما به شكار اين صحنه تاريخي پرداخته است .

اغلب ما بار ها در آسمان شاهد دود سفيد رنگي كه از هواپيماهاي در حال عبور بر جاي مي ماند هستيم . ذليل آن ( مانند اين تصوير ) سرد و زير صفر بودن هوا در آن ارتفاع ، حتي در تابستان ! كه به آن اصطلاحآ (آيس كانديشن ) مي گويند با برخورد با اگزوز هاي سوزان هواپيما سبب ايجاد بخار سفيد رنگي مي شويم .

اين تصوير متعلق به فرود يك فروند هواپيما به شهر ساحلي كن فرانسه است باند درست در وسط آب قرار گرفته است . يكي از جاذبه هاي توريستي اين شهر زيبا شنا كردن در ساحلي است كه هواپيما از روي سر مردم عبور مي كند . بيچاره هواپيما نديده ها !!

اين صحنه نشستن اضطراري يك فروند هواپيماي خطوط هوايي " جت بلو " در فرودگاه لس آنجلس است كه به دليل مشكل در فرامين چرخ جلو سبب آتش سوزي گرديد . گفتني است ده ها شبكه تلويزيوني از لحظه نشستن اين هواپيما عكس و فيلم مخابره نمودند .
__________________
پاسخ با نقل قول
  #4  
قدیمی 11-15-2007
SonBol آواتار ها
SonBol SonBol آنلاین نیست.
معاونت

 
تاریخ عضویت: Aug 2007
محل سکونت: یه غربت پر خاطره
نوشته ها: 11,791
سپاسها: : 521

1,640 سپاس در 663 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض


تصوير زيبا از لحظه شليگ گلوله از توپ يك شناور دريايي . قشنگه نه ؟!!

دوستان .. اين يك هدف ثابت زميني براي تمرين خلبان هاي شكاري در شليك است . همان طور كه ملاحظه مي فرماييد اين ساختمان فاقد در وپنجره است و از جنسي مخصوص تهيه شده است . و خلبان بايد دقيق آن را مورد هدف قرار دهد .

صحبت از شليك گلوله شد . نيرو دريايي و هوايي رو گفتيم . اگه نيرو زميني رو نگيم ، مي گويند پارتي بازي كرده است . پس ما اين رو هم نشون مي ديم .

براي اين كه بگم ما قدر دان رزمنده هاي شجاع نيروي زميني هستيم ، يكي ديگه از شليك هاي زيباي آن ها رو نشون مي دهم .

اما حسن ختام تمام اين تصاوير ، عكسي زيبا از صحنه شليك انواع اشياي اغفال كننده رادار توسط گروهي از جنگنده هاي شكاري كه به صورت ( فورميشن ) دسته جمعي در حال پرواز هستند را نشان مي دهد .
__________________
پاسخ با نقل قول
  #5  
قدیمی 11-15-2007
SonBol آواتار ها
SonBol SonBol آنلاین نیست.
معاونت

 
تاریخ عضویت: Aug 2007
محل سکونت: یه غربت پر خاطره
نوشته ها: 11,791
سپاسها: : 521

1,640 سپاس در 663 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض

اين تصوير مربوط به زماني است كه هواپيما ها به صورت ( formation ) يا دسته جمعي پرواز مي نمايند و بر اثر اشتباه در محاسبه فاصله برخورد صورت مي گيرد .
اين تصوير مربوط به زماني است كه احتمالآ خلبان در يك پرواز نمايشي تعادل هواپيما رو از دست داده و اصطلاحآ وزن بر هوا غلبه نموده است ( استال ) و در آخرين لحظه خلبان با چتر نجات قصد پريدن به بيرون را دارد . البته ايشان ريسك نموده چون چتر در ارتفاع پائين هميشه رو به بالا نمي رود !!
يكي از روش هاي خيلي سختي كه خلبان بايد بياموزد نشست در آب ( ديچ اينگ ) است . بر خلاف تصور همگان فرود در آب خطرناك تر از نشستن و بر خورد با زمين است ! احتمالآ خلبان اين جت بزرگ مهارت فراواني در نشستن در آب داشته است .
يكي از مشكلات و آفت هاي بزرگ براي هواپيماهاي كوچك يا هلي كوپتر ها وجود كابل هاي برق است كه به چشم خلبانان ديده نمي شود . و برخورد با آن سبب سقوط مي گردد . به همين منظور توپ هاي قرمز رنگي بر روي كابل هاي فشار قوي قرار مي دهند . خلبان اين هواپيما تا اين جا خوب شانس آورده است .
اين حالت در هواپيما به ( تل اسكيت ) معروف است و آن زماني اتفاق مي افتد كه در هنگام بار گيري مركز ثقل هواپيما به هم بخورد . و در اين تصوير هم احتمالآ بار زيادي در قسمت عقب هواپيما قرار داده اند . و جلوي هواپيما بلند شده است .
سيستم هواپيما طوري است كه از نظر علمي درهاي آن در آسمان باز نمي شود . چون فشار ( پرشرايز ) مانع از باز شدن مي شود . اما اين هواپيما چون براي فرود فشار را خالي نموده است احتمالآ به خاطر لقي قلاب در باز شده است !!
اين جامبو جت خطوط هوايي عربستان احتمالآ از باند خارج گرديده است اما به دليل وزن سنگين چرخ جلو از بالاي كانال آب رد شده و به لبه سازه گير كرده است . و گرنه اگر به داخل نهر مي افتاد حتمآ آتش مي گرفت . احتمالآ در يك كشور اروپايي است .
من اول قكر كردم ماشين به دليل سرعت زياد رفته زير هواپيماي اف - ۱۴ ولي وقتي دقت كردم ديدم قسمت عقب و بالاي سواري صدمه ديده است . پس شكاري روي خودرو در ابتداي باند نشسته است .چون از كف زمين معلوم است باند نيست .
__________________
پاسخ با نقل قول
  #6  
قدیمی 11-15-2007
SonBol آواتار ها
SonBol SonBol آنلاین نیست.
معاونت

 
تاریخ عضویت: Aug 2007
محل سکونت: یه غربت پر خاطره
نوشته ها: 11,791
سپاسها: : 521

1,640 سپاس در 663 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض

شل بستن پين و قلاب راكت سبب گرديده است در حركت و لرزش هاي اول بلند شدن از زير بدنه وبال هواپيما كنده شود و چون هواپيما رو به جلو در حركت و شتاب اوليه بوده است ، بعد از رها شدن رو به جلو با سرعت در حر كت است .
همانند اين اتفاق فرداي روز اول جنگ ، كه ۱۴۰ سورتي شكاري به عراق حمله كردند ، در فرودگاه مهرآباد اتقاق افتاد و صداي انفجار آن همه را به وحشت انداخت !!
اين جالب ترين عكس از يك فروند شكاري اف -۱۴ است كه در حال بلند شدن از روي عرشه يك فروند ناو هواپيما بر را نشان مي دهد . و به دليل پر بودن مخازن سوخت آن ، تا آخر باند هواپيما را دوانده و درست انتهاي عرشه دماغ هواپيما را بالا كشيده است .
فيلم اين تصوير را من ديده ام . در يك نمايشگاه فضايي اين شكاري بعد از بلند شدن و لوپ زدن استال نموده و بال راست آن با زمين برخورد نموده و منفجر مي گردد .
فكر مي كنم در يكي از پايگاه هاي هوايي افغانستان است كه اين هواپيماي غول پيكر در حال فرود به باند است اما از قبل فرودگاه را با وسائط نقليه سنگين مسدود نموده اند . معمولآ هواپيماهايي كه ربوده شده باشند براي جلوگيري از فرود اين گونه باند را مي بندند .
__________________
پاسخ با نقل قول
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال فعال می باشد



اکنون ساعت 04:08 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices مدیریت توسط کورش نعلینی
استفاده از مطالب پی سی سیتی بدون ذکر منبع هم پیگرد قانونی ندارد!! (این دیگه به انصاف خودتونه !!)
(اگر مطلبی از شما در سایت ما بدون ذکر نامتان استفاده شده مارا خبر کنید تا آنرا اصلاح کنیم)


لینک فروشگاه سایت: صد تومن !




  پیدا کردن مطالب قبلی سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری آنها