بازگشت   پی سی سیتی > خودرو > سایر مسائل خودرو

سایر مسائل خودرو مباحث متفرقه ی مرتبط با اتومبیل

پاسخ
 
ابزارهای موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 01-01-2010
fardin_fani آواتار ها
fardin_fani fardin_fani آنلاین نیست.
کاربر کارآمد
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
محل سکونت: کرمانشاه
نوشته ها: 700
سپاسها: : 0

11 سپاس در 8 نوشته ایشان در یکماه اخیر
fardin_fani به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض air Bag (كيسه هوا)


یکی از سیستمهای ایمنی در خودروها استفاده از کمربند ایمنی میباشد که تا حد قابل ملاحظه ای (36%)از پرتاب شدن سرنشین به سمت جلو و برخورد باقسمتهای مختلف خودرو از جمله داشبورد،غربیلک فرمان ، شیشه جلو و ... جلوگیری مینماید که در عین حال به تنهایی نمی تواند در همه ضربات ایمنی لازم را برای سرنشینانایجاد نماید .برای بهبود عملکرد سیستم کمربند ایمنی سیستم مکمل کیسههوا طراحی شدکه خطرات ناشی از تصادفات خطرناک را تا حدود 18% کاهش می دهد.
این سیستم در دونوع مکانیکی و الکترونیکی طراحی شده است که در یک خودرو می توانه از چندین ایربگاستفاده نمود : ایربگ سمت راننده (روی غربیلک فرمان) سرنشین جلو (رویداشبورد)ایربگهای جانبی که داخل صندلی راننده و سرنشین جلو قرار دارد و ایربگسرنشینان عقب که داخل پشت سری صندلیهای جاو قرار میگیرند.و حتي در ماشين هايي مانند بنز ايربگ هايي در سقف نيز تعبيه شده است كه در زمان چپ كردن ماشين مورد استفاده قرار مي گيرد.

*
قطعات اصلیسیستم ایربگ الکترونیکی:
1-crash Sensor (حسگر ضربه تصادف ) : محل قرار گیریاین سنسور بر روی واحد کنترل الکترونیکی ایربگ می باشد و چنانچه خودرو با تصادفشدید از سمت جلو مواجه گردد شدت ضربه توسط این سنسور اندازه گیری شده و به واحدکنترل ارسال می شود.
2- sas Unit (واحد کنترل الکترونیکی ایربگ ) : اطلاعاتارسالی از حسگر پردازش می شود و جریانی جهت عملکرد کیسه هوا به مدول ایربگ ارسال میشود.
3
- Clock Spring (فنر ساعتی ) : با توجه به قرار گیری مدول ایربگ بر رویغربیلک فرمان و گردش فرمان به چپ و راست بایستی اتصالی مطمئن بین غربیلک فرمان ودسته راهنما بوجود آید که این عمل با وجود این قطعه میسر می گردد.

4- airbag Module ( مدول ایربگ) : جریان ارسالی از Sas Unit به سمت پرایمر داخل مدول می رود وباعث ایجاد حرارت می شود گرمای حاصل موجب ایجاد جرقه و تولید آتش شده و آتش مزبوربه سرعت به درون مواد محترقه تولید کننده گاز انتشار می یابد گاز حاصل از میانصفحات *****ی که برای کاهش دما و صدا تعبیه شده عبور می کند و کبسه هوا کاور رویفرمان را پاره نموده و به سمت صورت سرنشین باز می شود با تخلیه گاز از سوراخهایایربگ کیسه خالی می شود تا از مقدار ضربه آن کاسته شده و فضای دید کافی برای رانندهتامین گردد.
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید




پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد



اکنون ساعت 06:32 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices مدیریت توسط کورش نعلینی
استفاده از مطالب پی سی سیتی بدون ذکر منبع هم پیگرد قانونی ندارد!! (این دیگه به انصاف خودتونه !!)
(اگر مطلبی از شما در سایت ما بدون ذکر نامتان استفاده شده مارا خبر کنید تا آنرا اصلاح کنیم)


سایت دبیرستان وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه: کلیک کنید




  پیدا کردن مطالب قبلی سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری آنها