بازگشت   پی سی سیتی > هنر > موسيقی Music > اخبار موسیقی

اخبار موسیقی در این بخش تازه ترین اخبار موسیقی ایران و جهان گذاشته خواهند شد

پاسخ
 
ابزارهای موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 01-14-2008
shabhaye_mahtabi آواتار ها
shabhaye_mahtabi shabhaye_mahtabi آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Oct 2007
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 1,411
سپاسها: : 8

68 سپاس در 39 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض نقدی بر جشنواره موسیقی فجر

جشنواره موسیقی حرفی برای گفتن نداشت

گروه موسیقی: بیست و سومین جشنواره موسیقی فجر با انتقادها و بعضا دلخوری‌های بسیار هم از سوی مسئولان برپایی جشنواره و هم از سوی گروههای حاضر در این دوره به پایان رسید.
یکی از نکات جالب در طول ده روز برپایی جشنواره بیست و سوم وجود نظرات به شدت مثبت و یا به شدت منفی بود که عملا ارائه نظر میانه را از هنرمندان و اهالی موسیقی را سلب می کرد و در مجموع ازلابلای نظرات گوناگون نتیجه واحدی به دست نمی آمد و همین مسئله واکنش هنرمندان نسبت به چگونگی برپایی این جشنواره را برانگیخت و از سوی دیگر مسئولان را وادار کرد نسبت به این واکنش ها عکس العمل نشان دهند.گروه موسیقی مهر برآن شد تا در این زمینه نظرات برخی از کارشناسان و هنرمندان موسیقی را جویا شود که در ادامه می خوانیم:
جشنواره موسیقی حرفی برای گفتن نداشت
حسین علیزاده موسیقیدان معتقد است جشن سالانه موسیقی فجر با همه آمار و ارقام کمی که ارائه شد از لحاظ کیفی حرفی برای گفتن نداشت.
این نوازنده تار با بیان این مطلب در انتقاد از سیاستگذاری جشنواره موسیقی فجر گفت : وجود هنرمندان صاحب سبک و جریان ساز موسیقی ایران در جشنواره موسیقی فجر لازم و ضروری است در نتیجه برای اینکه این اتفاق بیفتد باید زیر ساخت های این جشنواره از اساس تغییر کند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد : متاسفانه عملکرد مسئولان در برگزاری این جشنواره در طول دو دهه گذشته به گونه ای بوده که میل و رغبت برای حضور در جشنواره را از هنرمندان صاحب نام گرفته است و اگر صاحبان جشنواره موسیقی فجر تمام بودجه ای را که برای راه اندازی جشن سالانه موسیقی که فقط جنبه آماری و کمی آن موردنظر مسئولان بوده است ، به بستر سازی و حمایت از فعالیت هنرمندان دلسوز در این عرصه می سپردند خیلی بهتر می توانستند در راه اعتلای هنر موسیقی گام بردارند.
این آهنگساز در انتقاد به حضور موسیقی پاپ در بیست و سومین جشنواره موسیقی فجر گفت : ماهیت موسیقی پاپ، روزمرگی ، عامه پسند بودن با محتوایی سبک تر است اما باید توجه داشت که ماهیت جشنواره های رسمی ،ارائه آثاری فرهنگی با رنگ مایه هویت ملی است و اصولا موسیقی پاپ در جشنواره هایی از این دست جایی نداردو در هیچ جای دنیا هم رسم نیست که موسیقی پاپ در جشنواره ای رسمی و ملی برگزار شود .
جای پیشکسوتان در جشنواره موسیقی خالی بود
هادی منتظری که درآغاز برگزاری بیست وسومین جشنواره موسیقی فجر به عنوان یکی از داوران بخش موسیقی سنتی و تلفیقی معرفی شد معتقد است که حضور چهره های برجسته و پیشکسوتان هنر موسیقی کم رنگ بوده است او در ادامه متذکر شد : حضور چهره های برجسته و پیشکسوتان هنر موجب اعتبار بخشیدن به ماهیت کلی جشنواره می شود که متاسفانه جای این اساتید در بیست و سومین جشنواره موسیقی فجر خالی بود.
داور بخش موسیقی سنتی تلفیقی بیست و سومین جشنواره موسیقی فجر با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار مهر گفت : بخش عمده موسیقی ردیف دستگاهی ایران متکی به ساز و آواز ،هنر بداهه نوازی و تکنوازی هنرمند است که متاسفانه در این دوره از جشنواره هیچ برنامه ای در بخش تکنوازی برای اساتید و هنرمندان صاحب نام موسیقی ردیف دستگاهی ایران از سوی مسئولان در نظر گرفته نشده بود ولی در عین حال به سایر گونه ها مانند موسیقی پاپ بیش از انتظار بها داده شده بود.
این نوازنده کمانچه در پایان گفت : در کنار تمام مسائل و مشکلات موجود سطح کیفی نوازندگی نسبت به سن و سال نوازنده ها خوب و دیدنی بود و خوشبختانه پیشرفت چشمگیری در شیوه نوازندگی و چگونگی ارائه آثار به وجود آمده بود.
رقابتی شدن جشنواره اتفاق خوبی بود
شاهین فرهت معتقد است رقابتی برگزار شدن بیست و سومین جشنواره موسیقی اتفاق خوبی در جهت ایجاد انگیزه در نیروهای جوان و مستعد هنر موسیقی در حوزه های مختلف بود.
داور بخش موسیقی کلاسیک جشنواره گفت : حضور گروه های موسیقی شهرستانی در بخش رقابتی باعث شد تا استعدادهای خوب در هر حوزه شناسایی شود ؛ کیفیت گروههای منتخب در بخش موسیقی کلاسیک بیست و سومین جشنواره موسیقی فجر آنقدر خوب بود که به جرات اعتراف می کنم اگر همین گروه ها بخواهند در بهترین سالن های برلین و لندن کنسرت دهند آمادگی لازم برای اجرا را دارند.
فرهت در پایان افزود : نارسایی هایی در برنامه ریزی و معرفی گروههای موسیقی در بخش اجرایی دیده می شد به این معنی که بروشور و یا کاتالوگی که معرف گروههای موسیقی و آثاری که می خواهند اجرا کنند وجود نداشت.
مسئولان در برنامه ریزی گروههای پاپ ذوق زده شده اند
برگزاری بخش ویژه موسیقی پاپ انتقادهای بسیاری را به همراه داشت داریوش پیرنیاکان گفت : اختصاص بهترین سالنها به گروههای موسیقی پاپ بیانگر ذوق زدگی مسئولان و مدیران جشنواره موسیقی فجر است که این مسئله موجب زیر سئوال رفتن موسیقی سنتی و کلاسیک در بخشهای مختلف جشنواره موسیقی فجر شده است .
داریوش پیرنیاکان نوازنده تار ضمن انتقاد از برنامه ریزی برای اجرای گروههای موسیقی پاپ در بیست و سومین جشنواره موسیقی فجرگفت : چیستی و ماهیت وجودی موسیقی پاپ برای دست اندکاران و کارشناسان جشنواره موسیقی فجر مشخص نیست ازهمین رو به نظر می رسد که شیوه برنامه ریزی مسئولان در اجرای گروههای موسیقی پاپ با شتابزدگی همراه بوده است، چرا که بهترین سالنها را با توجیه مخاطب پسند بودن این ژانر موسیقایی در اختیار مخاطب قرار داده اند و چنین برنامه ریزی ارزشگذاری غیر کارشناسی بر انواع موسیقی است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد : در نظر گرفتن جایگاه ویژه برای موسیقی پاپ در بخش رقابتی جشنواره موسیقی فجر در راستای الگو سازی شایسته از این نوع موسیقی اتفاق نیکویی است و این اقدام را باید به فال نیک گرفت چرا که علاوه برهویت دادن به موسیقی پاپ نوعی نظارت سازمان یافته بر این گونه موسیقایی صورت می گیرد ولی این نکته را نباید فراموش کرد که توجه بیش از اندازه به این بخش از موسیقی باعث ایجاد نوعی ابتذال در ذائقه مخاطب می شود و از سوی دیگر ممکن است با بی تدبیری برخی از مشاوران هنری مدیران و مسئولان در بخشهای مختلف راه را بر انواع دیگر از موسیقی ببندد.
جشنواره بستر حرفه ای شدن موسیقی پاپ را فراهم می کند
اما خشایار اعتمادی که یکی از برگزار کنندگان بخش ویژه موسیقی پاپ در این دوره از جشنواره موسیقی فجر بود معتقد است که قراردادن موسیقی پاپ از جمله ضروریات برگزاری جشنواره موسیقی فجر بود ؛ او در ادامه گفت : ایجاد فرصت مناسب برای اجرای صحنه ای گروه های موسیقی پاپ در بیست و سومین جشنواره موسیقی فجر موجب تثبیت حضور این گونه موسیقایی شده و از سوی دیگر قدم مثبتی برای حرفه ای شدن این گروه ها به شمار می رود.
وی در ادامه خاطر نشان کرد : عدم حضور موسیقی پاپ در طول تمام این سال ها تمام گروههای موسیقی پاپ و مخاطبین حرفه ای آنها را مایوس کرده بود اما خوشبختانه با آسیب شناسی ها، گمانه زنی ها و مناظراتی که در این ده سال انجام شد خوشبختانه مسئولان را متقاعد کرد که وجود موسیقی پاپ امری ضروری است؛به نظرمن به رسمیت شناختن این گونه موسیقایی از سوی مسئولان باعث می شود تا گروه ها متوجه باشند که با افکار و سلایق مختلفی مواجه هستند و طبعا در جهت ارتقاء سطح کیفی این نوع موسیقی تلاش بیشتری می کردند در نتیجه روند حرکت غیر حرفه ای ها به سوی حرفه ای شدن زودتر صورت می گرفت.
استقلال بانوان در جشنواره موسیقی مثبت بود

آذرهاشمی معتقد است از نکات مثبت بیست و سومین جشنواره موسیقی فجر برگزاری بخش بانوان به شکل مجزا بود و این اتفاق مبین استقلال کار حرفه ای گروههای موسیقی بانوان است .
آذر هاشمی نوازنده سنتوربا بیان این مطلب گفت : جشنواره موسیقی فجر با وجود همه ضعف هایی که در این دوره از جشنواره داشت دو نکته مثبت (موسیقی پاپ و بخش بانوان)را در کارنامه کاری خود به جا گذاشت؛ اول اینکه موسیقی پاپ را به روی صحنه آورد و همین اقدام باعث شد تا قشرعظیمی را که در سال یک بارهم به کنسرت نمی روند ، به سالن ها بکشاند و این مسئله باعث رونق جشنواره شد که از این جهت باید به دبیر جشنواره تبریک گفت.
وی در ادامه خاطر نشان کرد : در سال های گذشته موسیقی بانوان همواره در بخش های جنبی و حاشیه ای جشنواره موسیقی فجر حضور داشت که این مسئله بانوان هنرمند درعرصه موسیقی را آزرده خاطر می کرد ولی خوشبختانه این نگاه در این دوره از جشنواره بر کنسرت های بانوان وجود ندارد و آنها هم مانند سایر گروه ها هم در بخش رقابتی و هم در بخش جنبی جشنواره حضور پیدا کردند.
تبلیغات جشنواره موسیقی کم بود
میرمحمد اصل جلیل سرپرست گروه موسیقی "جوانان استاد سلیمی" که نامزد دریافت جایزه بخش موسیقی سنتی و تلفیقی بود تبلیغات جشنواره موسیقی فجر را کم دانست و کفت : تبلیغات مناسبی در جهت معرفی بیست و سومین جشنواره موسیقی فجر از سوی مسئولان صورت نگرفته است و به همین علت کار بیشتر گروه های موسیقی در بخش های مختلف به خوبی دیده نشد
وی درباره سالن اجرای گروههای موسیقی گفت : سالن رودکی به لحاظ تجهیزات فنی و امکانات اجرای صحنه نسبت به سالن فرهنگسرای بهمن بهتر و منظم تر بود ولی در نهایت از حضور در این دوره از جشنواره موسیقی فجر به لحاظ وجود کمی مخاطب راضی نبودم و این مسئله گروه جوانان استاد سلیمی را به خصوص در اجرای دوم دلسرد کرد.
سطح کیفی گروه ها در جشنواره موسیقی پایین است
محمد سلیمانیان سرپسرت گروه موسیقی "مشرق" گفت سطح کیفی برخی گروه های موسیقی در بخش رقابتی و جنبی بیست و سومین جشنواره موسیقی فجر پایین بو گروه های موسیقی برای حضور در بیست و سومین جشنواره موسیقی فجر با دقت لازم انتخاب نشده بودند و متاسفانه اغلب قطعات گروه های موسیقی به ویژه در بخش جنبی تکراری و یا بازسازی آثار قدما بود و این درحالی است که یکی ازاهداف جشنواره موسیقی نوگرایی و عدم اجرای آثار تکراری توسط گروهها بوده است .
مسئولان نگاه از بالا به پایین به گروههای شهرستانی داشتند
از سوی دیگر برخی گروه های شهرستانی شرکت کننده در بخش رقابتی جشنواره ار نحوه برخورد مسئولان در قبال پرداخت دستمزدها گله کردند بهزاد مرادی سرپرست گروه موسیقی "تنبورنوازان بیستون" در این خصوص گفت : اغلب گروه های شهرستانی را در بخش رقابتی جشنواره جا داده شده بودند و اعلام کردند به دلیل قرار داشتن در بخش رقابتی هیچ پول و دستمزدی برای اجرا به اعضا تعلق نمی گیرد و گروههای موسیقی شهرستانی دستمزد خود را باید از وزارت ارشاد استان خود دریافت کنند ، این درحالی است که اغلب این گروهها به دعوت جشنواره موسیقی به تهران آمده بودند در نتیجه ارشاد استان هم زیربار این دستمزدها نخواهد رفت و ازسوی دیگر می بینیم که بابت اجرای کنسرت گروههای شهرستانی بلیت فروخته شده بود به نظرمن دور از انصاف است که گروههای شهرستانی دست خالی و بدون دستمزد جشنواره تهران را ترک کنند.
وی در پایان متذکر شد : تجربه حضور در این دوره از جشنواره ثابت کرد که متاسفانه نگاه از بالا به پایین و تفکر شهرستانی بودن همچنان از سوی مسئولان به گروه های شهرستانی وجود دارد.
موسیقی نواحی در جشنواره سال به سال کمرنگ تر می شود
ایرج نعیمایی با انتقاد به پر رنگ نبودن بخش موسیقی نواحی در این دوره از جشنواره گفت : متاسفانه در چند سال اخیر شاهد کمرنگ شدن موسیقی نواحی در جشنواره موسیقی فجر بوده ایم و این در حالی است که جشنواره موسیقی فجر به برکت پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته است و از آنجا که همه مردم ایران در این پیروزی سهیم بودند همه هنرمندان موسیقی نواحی هم حق حضور در این جشنواره را داشتند که متاسفانه چنین نشد.
عضو فرهنگستان هنر در ادامه خاطر نشان کرد : بیش از دو دهه از عمر جشنواره موسیقی فجر می گذرد و در طی این دو دهه توقع مردم از این رویداد مهم فرهنگی بالا رفته است و انتظار می رود که دست اندرکاران امور اجرایی این جشنواره به منظور ارتقاء سطح فرهنگ موسیقایی مناطق مختلف توجه ویژه ای به این حوزه موسیقی داشته باشند از همین رو درنظر گرفتن جایگاه مستقل برای موسیقی نواحی از ضروریات بیست و سومین جشنواره موسیقی فجر است؛موسیقی نواحی نقش بسزایی در معرفی و شناساندن هویت فرهنگی ، آداب و سنن و اعتقاد مردم در مناطق مختلف ایران دارد از همین رو در جشنواره موسیقی فجر باید از جایگاه ویژه ای برخوردار می بود.
به دقیقه نود عادت کرده ایم
مجید کیانی در انتقاد به نحوه برنامه ریزی جشنواره بیست و سوم موسیقی فجر گفت : انجام امور جشنواره بین المللی موسیقی فجر در دقیقه نود به سنتی ناپسند در شیوه برنامه ریزی مدیران این جشنواره تبدیل شده است که هر سال هر مدیر و یا دبیر قول مساعدت برای بهبود این شرایط می دهد اما عملا اتفاق مثبتی در این جهت نمی افتد.
مجید کیانی نوازنده سنتور با انتقاد از شیوه برگزاری جشنواره موسیقی فجر گفت : هر سال پس از پایان جشنواره قول مساعدت مبنی بر بهبود جشنواره در سال های آینده را می دهند اما متاسفانه این وعده وعیدها در حد حرف و حدیث باقی می ماند و این در حالی است که شیوه معمول در برگزاری جشنواره موسیقی در سطح بین المللی این است که از یک سال و نیم و یا دو سال قبل از برگزاری تاریخ دقیق ،تعداد گروههای پذیرفته شده و یا حتی روز و ساعت دقیق اجرا مشخص است.
بخش بین الملل جشنواره موسیقی هر سال بی مخاطب است
چگونگی انتخاب گروههای موسیقی در بخش بین الملل بیست و سومین جشنواره موسیقی فجراز بحث برانگیز ترین انتقادهای صورت گرفته از سوی اهالی موسیقی بود کیوان ساکت نوازنده تار در این خصوص گفت : اغلب اجراها در بخش بین الملل جشنواره که در بهترین سالن های موجود برگزار می شود خالی و بدون مخاطب است و این اتفاقی است که متاسفانه هر سال تکرار می شود.
وی در ادامه گفت : اگر تمام بودجه ای را که صرف آمد و رفت گروههای خارجی در جشنواره صرف می کنند به گروه های موسیقی در بخش داخل و در جهت تربیت و تشویق نیروهای مستعد و جوان موسیقی ایرانی اختصاص دهند نتایج بهتری حاصل می شود.
ساکت با اشاره به حذف بخش بین الملل گفت : به نظرمن بخش بین الملل جشنواره باید حذف شود و به جای لحاظ کردن عنوان مستقل به گروههای موسیقی خارجی ترکیبی از بهترین نوازندهای ایرانی و خارجی را به عنوان بخش بین الملل در جشنواره موسیقی ایجاد کنند تا در کنار هم به موسیقی با ترکیبی متفاوت تر برسند به عقیده من چنین چیدمانی از نوازنده های ایرانی و گروههای موسیقی خارجی هم جذاب تر و هم کارآمدتر است.
کیفیت اجراهای بخش بین‌الملل جشنواره موسیقی پائین بود
فرید عمران سرپرست گروه موسیقی کر "آکادمیا" معنقد است که کیفیت اجرای گروههای موسیقی بخش بین‌الملل بیست و سومین جشنواره موسیقی فجر پائین بود و می‌توان گفت سطح کیفی گروههای دانشجویی دانشگاههای تهران به مراتب بالاتر از آثار حاضر در این بخش است.
وی درباره کیفیت برگزاری بیست و سومین جشنواره موسیقی فجر گفت: جوانگرایی از ویژگی‌های مثبت جشنواره موسیقی فجر امسال به خصوص در بخش رقابتی بود. اجرای گروههای جوان موسیقی نشان از وجود استعداهای درخشان در حوزه‌های مختلف است. بنابراین بحث حمایت از این گروههای جوان باید جدیتر از گذشته مطرح شود.
این کارشناس موسیقی همچنین افزود: یکی از نقاط ضعف جشنواره موسیقی فجر این بود که تمام ارزیابی‌ها در اجراها و شیوه نوازندگی نوازنده‌ها در گروه خلاصه می‌شد. در حالی که شعار دبیر جشنواره از آغاز مبنی بر تکرار نشدن قطعات و آثار بود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد. وقتی یک جشنواره در سطح بین‌الملل مطرح می‌شود، باید جنبه‌های مختلف آن بررسی شود. مثلا می‌شد بخشی ویژه برای داوری رهبران ارکستر در نظر گرفت و کیفیت رهبری را هم ارزیابی کرد.
مشکلات بخش بین الملل جشنواره موسیقی قابل حل است
محمد سریر درپاسخ به انتقادهای موجود در بخش بین الملل جشنواره گفت : در صورتی که به بخش بین الملل جشنواره موسیقی فجرنگاه موضوعی شده و آثار از میان گونه های مختلف موسیقی کشورها گزیده و انتخاب شود مشکلات این بخش حل خواهد شد.
محمد سریر در خصوص مسائل کمی و کیفی بخش بین الملل جشنواره موسیقی فجر گفت : به دلیل گستردگی انواع موسیقی ، گستره وسیع جغرافیایی و همچنین مسائلی که در حوزه موسیقی جهان وجود دارد انتخاب گروه های موسیقی با توجه به معیارهای مورد توجه باید در جهت معرفی موسیقی ملل طراحی شود اما تجربه برگزاری بخش بین الملل در جشنواره های سال های گذشته به این شکل نبوده وصرفا برای هر کشوری که اعلام آمادگی کرده دعوت نامه ارسال شده است که در نهایت هم هیچ نتیجه درستی دربر نداشته است.
داور بیست و سومین جشنواره موسیقی فجر در ادامه افزود : ناشناخته بودن انواع موسیقی در کشورهای مختلف با درنظرگرفتن محدوده جغرافیایی هریک از آنها می تواند ملاک خوبی برای انتخاب گروه ها در بخش بین الملل باشد و مجریان برگزاری جشنواره می توانند براساس خواست و نیاز مخاطب موسیقی منطقه خاص را مورد بررسی قرار دهند به عنوان مثال یک سال معرفی موسیقی کشورهای آفریقایی را در دستور کار خود قرار دهند و به شکل گزیده تر انواع موسیقی بومی و غیر بومی کشورهای مختلف این قاره را اجرا کنند.
با تشکر فریبا
__________________
من هنوز ایمان دارم مادرم را خواهم دید
وقتی تمام دیوار بیمارستان تیتر زده اند : آی ... سی .... یو
این فشار ها که به خونت می آیند ،
تمام رگ هایم از بهشت متنفر می شوند
که زیر پایت را خالی می کنند ...
" هومن شریفی "

پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید




  #2  
قدیمی 01-14-2008
VAHID VAHID آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Aug 2007
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 261
سپاسها: : 22

7 سپاس در 4 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض بخشی از سخنان استاد ناظری در جشنواره

من با موسیقی پاپ مخالف نیستم

شهرام ناطری گفت:من رشته و علاقه ام پاپ نیست اما به موسیقی هایی که از ایک مبدا هنری برخوردار هستندعلاقمندم و مخالفت با هیچ نوع موسیقی نمی توانم داشته باشم چرا که ذهن من بسته نیست .
شهرام ناظری در حاشیه اختتامیه بیست و سومین جشنواره موسیقی فجر گفت : توجه مسولان به موسیقی نقطه امید است موسیقی باید زیر نظر کارشناسان تقویت و خطی مشی داده شود که به سمت درستی برود .
وی در خصوص حضور موسیقی پاپ در جشنواره گفت: باید انواع موسیقی در جشنواره حضور داشته باشند و اگر قرار است موسیقی پاپ حضور داشته باشد باید یک خط مشی در این موسیقی همراه باشد و بتوانند سطحش را هر چه ممکن است بالا ببرد.
وی در ادامه گفت:رشته ام پاپ نیست و به موسیقی کلاسیک و سنتی علاقه مندم و اصولا به موسیقی هایی که از ایک مبدا هنری برخوردار هستند و مخالفت با هیچ نوع موسیقی نمی توانم داشته باشم چرا که ذهن من بسته نیست .
جامعه باید در سطحی باشد که خودش انتخاب کند که چه موقع و چه نوع موسیقی را باید گوش دهد گاهی مردم برای تفریح موسیقی گوش می دهند ، همیشه که نباید موسیقی کلاسیک با شعر های معنی دار گوش داد ،گاهی وقت ها می توان شعر های عامیانه که در مواقع تفریح گوش داد پس انواع موسیقی باید وجود داشته باشد از هر نوعی اما این هر نوعی بایدتوسط صاحب نظران کنترل و تقویت شود.
ناظری با اشاره به اینکه موسیقی در همه جای دنیا توسط مراکز هنری دولتی تقویت می شود تاکید کرد :در همه جای دنیا برای اینکه سطح شنوندگان بالا برود از موسیقی حمایت می شود در کشورما هم باید این اتفاق بیفتد . در اینجا اگر می خواهند سالنی را در اختیار موسیقی روز بگذارند همانست که برای موسیقی کلاسیک هنری می گذارند در صورتیکه باید تفاوتی بین پاپ و کلاسیک گذاشته شود .
ناظری افزود:کارکردن روی این مسائل باید توسط کارشناسان واقعی و شوراهایی با حضور صاحب نظران برگزار شود .
وی در خصوص حضورش در جشنواره سال بعد افزود:من هم سال آینده در جشنواره شرکت خواهم کرد، اگر کاری از دستم بر بیاید حتما انجام می دهم .
__________________
www.p30city.net
پاسخ با نقل قول
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد



اکنون ساعت 02:09 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices مدیریت توسط کورش نعلینی
استفاده از مطالب پی سی سیتی بدون ذکر منبع هم پیگرد قانونی ندارد!! (این دیگه به انصاف خودتونه !!)
(اگر مطلبی از شما در سایت ما بدون ذکر نامتان استفاده شده مارا خبر کنید تا آنرا اصلاح کنیم)


سایت دبیرستان وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه: کلیک کنید




  پیدا کردن مطالب قبلی سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری آنها