بازگشت   پی سی سیتی > هنر > فیلم سينما تئاتر و تلویزیون Cinema and The Movie > سینمای ایران

سینمای ایران در این بخش به سینما تلویزیون و تئاتر ایران و اخبار مربوط به آن میپردازیم

پاسخ
 
ابزارهای موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 02-19-2008
VAHID VAHID آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Aug 2007
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 261
سپاسها: : 22

7 سپاس در 4 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض سنتوری چی شد!؟

فیلم سنتوری به کارگردانی داریوش مهرجویی و بازی بهرام رادان، توانست در بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر نامزد جوایز بسیاری باشد. این فیلم به اعتقاد بسیاری از منتقدین و سینماگران بهترین فیلم داریوش مهرجویی است. با تمام این تعاریف، سنتوری هنوز نتوانسته اجازه اکران عمومی را بگیرد. این در حالی است که سی دی های قاچاق فیلم با کمترین قیمت در سطح شهر به فروش می رسد. این را می توان یک ور شکستگی بزرگ برای تهیه کننده فیلم به حساب آورد.
در همین خصوص، مرتضی شایسته رئیس اتحادیه تهیه کنندگان فیلم، گفت: بهترین زمان برای اکران هر فیلم، همان موقع مشخص خودش می باشد. اگر فیلم در زمان معمول خودش اکران عمومی شود، این مشکلات پیش نخواهد آمد. فیلم سنتوری غیر از تهیه کننده در دست افراد دیگری هم بوده که طی رفت و آمدها به سرقت رفته و توزیع شده است.
وی در ادامه افزود: اگر اجازه اکران فیلم را الان هم بدهند جلوی ضرر بیشتر گرفته می‌شود.
رئیس اتحادیه تهیه کنندگان در پاسخ به چگونگی جبران ضرر تهیه کننده فیلم گفت: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرده‌ایم که خسارات وارده به تهیه کننده فیلم محاسبه و پرداخت شود.
وزارت ارشاد باید پیش بینی لازم را در این جور موارد داشته باشد و بودجه‌ای برای آن در نظر بگیرد که از این بودجه خسارت وارده به تهیه کننده جبران و پرداخت شود.
شایسته در ادامه گفت: بهتر است به جای تمام صحبت‌ها پرسیده شود که چرا این فیلم تا امروز اکران نشده که حالا مجبور باشیم ضرر یک تهیه کننده را جبران نماییم.
وی با بیان اینکه دلیل اکران نشدن فیلم را باید از مسئولین سینما جویا شد گفت: یکی از دلایل اکران نکردن فیلم ، مناسب ندانستن زمان بود و تصمیم بر این شد که اکران فیلم به زمان مناسب ارجاع شود. زمانی هم به بهانه نداشتن مجوز برای صدای محسن چاووشی فیلم را اکران نکردند. دست اندر کاران فیلم نیز صدای این خواننده را برداشتند و در فیلم الان فقط صدای خود رادان است. تا امروز، تمام بهانه‌ها برای جلوگیری از اکران عمومی فیلم بهانه‌های واهی بیش نبوده است.
__________________
www.p30city.net
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید




  #2  
قدیمی 02-19-2008
VAHID VAHID آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Aug 2007
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 261
سپاسها: : 22

7 سپاس در 4 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض حمایت مردمی از سنتوری

بلیت سنتوری را به این حساب واریز كنید.


فاجعه قاچاق <سنتوری> آخرین ساخته داریوش مهرجویی همچنان نقل محافل است و واكنش تند سینماگران را در پی دارد. روز گذشته ایده‌ای در گروه <ادب و هنر> اعتماد ملی شكل گرفت مبنی بر اینكه هركس كه طی روزهای اخیر سی‌دی یا دیویدی <سنتوری> را به شكل غیرقانونی خریداری كرده، مبلغی به حساب تهیه‌كننده این فیلم واریز كند.
یادمان هست كه كارگردان این فیلم و موكلش اعلا‌م كرده بودند خریدن این سی‌دی شرعا حرام است. همچنین طی ماه‌های گذشته بسیاری از سینماگران، فعالا‌ن و مسوولا‌ن فرهنگی این كار را تقبیح كرده و آن را به‌مثابه نوعی <سرقت> دانسته بودند. از این رو خریداران سی‌دی <سنتوری> كه به واسطه همین سی‌دی این فیلم را دیده‌اند برای آنكه در <سرقت> و <قاچاق> سهیم نباشند می‌توانند بهای بلیت آن را به شماره حساب مشترك تهیه‌كننده و كارگردان فیلم واریز كنند.
این ایده روز گذشته ابتدا با داریوش مهرجویی (كارگردان <سنتوری>) و در ادامه با فرامرز فرازمند (تهیه‌كننده آن) در میان گذاشته شد. مهرجویی و فرازمند، هم از این ایده استقبال كردند و هم نگران بودند. استقبال آنها از این جهت بود كه معتقد بودند این حركت باعث وحدت سینماگران می‌شود، اما نگرانی‌شان از آن بابت بود كه می‌گفتند مبادا طرح این ایده به معنای <محتاج بودن> آنها تلقی شود. نهایتا هر دو ضمن موافقت با این ایده، اعلا‌م كردند كه عواید احتمالی آن صرف امور خیریه خواهد شد. مهرجویی در این باره به اعتماد ملی گفت: <من شخصا با این ایده موافقم.
ژست قشنگی است و یك نوع وحدت و همدلی را می‌رساند. ما می‌توانیم شماره حسابمان را اعلا‌م كنیم، ولی امیدوارم مردم عزیز در جریان باشند كه ما محتاج نیستیم و هرچه به حسابمان واریز شود، صرف امور خیریه می‌شود.> فرازمند هم كه قاچاق سی‌دی <سنتوری> را <ضربه به سینمای ایران> می‌دانست، گفت: <اینجا مساله پول در میان نیست. ما باید به ضربه روحی ای فكر كنیم كه به مهرجویی و بقیه عوامل فیلم وارد شده است.
بحث من این است كه می‌گویم اگر قرار بود سنتوری اكران نشود، چرا پروانه ساخت دادید؟>! او همچنین درباره ایده گروه <ادب و هنر> اعتماد ملی اضافه كرد: <من قبلا‌ هم گفته بودم كه اگر <سنتوری> فروش داشت ۵۰ درصد آن را صرف امور خیریه می‌كنم. حتی می‌توان صرف كمك به زحمتكشان و فعالا‌ن عرصه سینما كرد كه نیازمند یاری هستند. به هر حال شخصا با این ایده موافقم و اعلا‌م می‌كنم كه عواید احتمالی این طرح را صرف امور خیریه می‌كنیم.> فرازمند در ادامه به درخواست خبرنگار اعتماد ملی، حساب مشترك خود و مهرجویی را اعلا‌م كرد.
این حساب مشترك به نام <داریوش مهرجویی و فرامرز فرازمند> و از این قرار است: ۰۱۱۶۴۰۷۷۹۵ (بانك تجارت شعبه چهارراه پارك كد ۰۳۲.)همان‌طور كه كارگردان <سنتوری> گفته، این طرح می‌تواند قبل از هر چیز به همدلی و وفاق در سینما خصوصا سینمای فرهنگی و مستقل بینجامد؛ شاید مبلغ ۱۰۰۰ یا ۱۵۰۰ تومان بهای یك بلیت كه از سوی خریداران این سی‌دی یا بینندگان آن به حساب تهیه‌كننده و كارگردان آن واریز می‌شود، مبلغ چندانی نباشد و همگان، حتی آنهایی كه این سی‌دی را نخریده‌اند، مایل به همراهی با این طرح باشند، اما باید بدانیم كه عواید این حركت بیش از هر چیز به ثبات سینمای مستقل كمك كرده و ضربه‌ای كه به این سینما خورده را جبران می‌كند. تاكید می‌شود همان‌طور كه كارگردان و تهیه‌كننده <سنتوری> متذكر شده‌اند این حركت برای كمك مالی به آنها نیست؛ بلكه هدف از آن، یادآوری پدیده زشت <قاچاق> است.
__________________
www.p30city.net
پاسخ با نقل قول
  #3  
قدیمی 02-19-2008
VAHID VAHID آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Aug 2007
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 261
سپاسها: : 22

7 سپاس در 4 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض در حمایت از فیلم سنتوری؛ یك حركت شایسته

اینكه مردم برای حمایت از فیلم‌هایی مانند سنتوری كه یك‌باره با قاچاق آن دچار شكست تجاری شده‌اند، دعوت به پرداخت بلیت شوند، یك ایده و حركت شایسته از سینمای ایران است. ‌ در این شرایط بهتر است كه مردم حق بلیت خود را به حساب بانكی فرامرز فرازمند و داریوش مهرجویی پرداخت كنند.
شاید این بهترین راه برای مبارزه با قاچاق ‌CD این فیلم باشد. به هر حال مردم مشتاق دیدن این فیلم هستند و متاسفانه سودجویان از هر راه ممكنی درصدد برخواهند آمد تا نسخه‌ای از این فیلم را به چنگ آورند و خیلی سریع از طریق ‌CD و ‌DVD آن را به بازار قاچاق بسپارند.

مردم هم نمی‌توانند نسبت به این واقعه بی‌تفاوت باشند، همه می‌خواهند كه هرچه زودتر در جریان این فیلم‌های ممنوع‌شده قرار گیرند طبیعتا این فیلم‌های قاچاق، هرچند منع شرعی هم داشته باشد، توسط مردم دیده می‌شود. اینكه با كمك به فیلم سنتوری از طریق شماره حساب تهیه‌كنندگان آن ادای دینی نسبت به آنان داشته و آن را جبران كنند، این حركت تبدیل به حمایتی مثبت و سازنده برای جبران خسارت‌های مالی و معنوی می‌شود. خود من هم كه تهیه‌كننده فیلم <به رنگ ارغوان> هستم، بارها شنیده‌ام كه این فیلم به طور قاچاق توزیع شده، اما خوشبختانه خبر صحت نداشته و فیلم دیگری به مردم داده می‌شود.
تا امروز هم این فیلم از گزند چنین آسیبی دور نگه داشته‌شده است، اما بالا‌خره جایی احتمال دارد كه این فیلم هم در دسترس سودجویان قرار گیرد. بهترین راه نجات، اكران فیلم‌هاست كه باید وزارت ارشاد مساعدت بكند، بالا‌خره در دنیای امروز كه همه چیز به كمك تكنولوژی به طور سریع تكثیر می‌شود، به زحمت می‌توان از این كار پرهیز كرد.از سوی دیگر معتقدم كه باید مجلس شورای اسلا‌می یك قانون دقیق و مدون برای برخورد با خاطیان و قاچاق فرهنگی ارائه كند. در حال حاضر نیروی انتظامی و قوه قضاییه كه مجری این كار هستند، نمی‌توانند اقدام شایسته‌ای انجام دهند، برای آنكه قانونی در این باره وضع نشده است. در شرایط حاضر هم كه بعد از هفت هشت ماه كه از تجمع سینماگران و خانه سینما در باغ فردوس و موزه سینما می‌گذرد، این حركت تبدیل به برخورد قاطع نیروهای انتظامی شد. متاسفانه دوباره این قاچاق به انحای مختلف تكرار می‌شود و بهتر است كه هرچه سریع‌تر مجلس قانون محكمی برای برخورد قاطع با قاچاقچیان و سودجویان وضع كند.
تهیه‌كننده فیلم‌های چهارشنبه‌سوری (اصغر فرهادی) به رنگ ارغوان (ابراهیم حاتمی‌كیا)، دایره زنگی (پریسا بخت‌‌آور) و...
__________________
www.p30city.net
پاسخ با نقل قول
  #4  
قدیمی 02-19-2008
VAHID VAHID آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Aug 2007
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 261
سپاسها: : 22

7 سپاس در 4 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض وزارت اطلاعات تكثیر غیر مجاز «سنتوری» را پیگیری می‌كند

به گفته دبیر «ستاد مبارزه با تكثیر و توزیع غیر مجاز محصولات سینمایی»، مكاتباتی با دادستانی، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات برای پیگیری موضوع تكثیر غیر مجاز فیلم«سنتوری» انجام شده است.
«ابراهیم داروغه‌زاده»‌ گفت: در راستای فعالیت‌های بسیار خوبی كه درنیروی انتظامی، قوه قضائیه و اتحادیه تهیه كنندگان در یكسال گذشته و در تعامل با معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مبارزه با سرقت فیلم های سینمای ایران داشته‌اند، برخورد با عوامل تكثیر و توزیع غیر مجاز فیلم سینمایی «سنتوری» را در جهت احقاق حقوق مادی و معنوی تهیه‌كنندگان و كارگردان محترم فیلم مذكور از یكسو و مدیریت سینمای كشور و كلیت سینمای ایران از سوی دیگر، با شدت و حدت تمام از طرف ستاد مبارزه با تكثیر و توزیع غیر مجاز محصولات سینمایی ادامه خواهیم داد.

دبیر ستاد مبارزه با تكثیر و توزیع غیر مجاز محصولات سینمایی و سمعی و بصری ادامه داد: با فعالیت این ستاد در معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری در یك سال گذشته امنیت خاطر قابل قبولی برای اهالی خوب و صبور سینمای ایران ایجاد شده بود كه متأسفانه با توزیع غیر مجاز فیلم «سنتوری» كه از طریق یك فعالیت اینترنتی خارج از كشور انجام شده بود، این فضای امن بار دیگر از سوی دشمنان سینمای ایران تهدید شده است و وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، نیروی انتظامی و قوه قضائیه وظیفه خود می‌دانند كه با عوامل این حركت ناشایست ضدفرهنگی تا احقاق حقوق همه خسارت‌دیدگان اعم از تهیه كنندگان و عوامل فیلم و همچنین مدیریت سینمای كشور، مردم و مهم‌تر از همه، حریم فرهنگی كشور، برخورد قاطع نمایند.
وی تصریح كرد: در همین راستا مكاتباتی از طرف دبیرخانه ستاد با دادستانی و نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات انجام شده است كه موضوع از طرف این عزیزان در حال پیگیری است.
داروغه‌زاده افزود: خوشبختانه با هوشیاری و عنایت همكاران در پلیس امنیت نیروی انتظامی و اتحادیه تهیه كنندگان تاكنون توانسته‌ایم از تكثیر و توزیع گسترده این فیلم در سطح كشور تا میزان زیادی جلوگیری نمائیم.
وی در پایان به فارس گفت: امیدواریم با كمك و همیاری تمامی دست‌اندركاران و همچنین اصحاب رسانه و مطبوعات و اهالی خوب سینما، این مشكل با حداقل خسارت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به شكل قابل قبولی حل و فصل شود.
__________________
www.p30city.net
پاسخ با نقل قول
  #5  
قدیمی 02-19-2008
VAHID VAHID آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Aug 2007
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 261
سپاسها: : 22

7 سپاس در 4 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض سنتوری چطور وارد بازار قاچاق شد؟

محمود اربابی مقصر تهیه‌كننده است

عده‌ای می‌گویند جز عوامل سازنده فیلم، چه كسی توان عرضه‌اش را بعد از این همه وقت‌ دارد؟ بعضی‌ها هم معتقدند سازندگان یك اثر چطور می‌توانند هزینه‌های میلیاردی ساخت فیلم را نادیده بگیرند و در شرایطی كه هنوز امیدی برای اكران فیلم بود، فیلم را وارد چرخه اكران قاچاق كنند.
اما حق با هر كدام هم كه باشد، مدیر كل اداره نظارت و ارزشیابی سینمای حرفه‌ای وزارت ارشاد، مسوولیت عرضه این فیلم را بر گردن تهیه‌كننده می‌اندازد و می‌گوید: نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم، فیلم «سنتوری» از چه مرحله‌ای وارد عرصه‌ قاچاق شده است، اما در هر حال مسوولیت این ماجرا با شخص تهیه‌كننده فیلم است.
محمود اربابی به ایسنا توضیح می‌دهد: به هر حال فیلم‌ها برای آماده‌سازی برای نمایش در اختیار آدم‌های مختلفی قرار می‌گیرد، به همین دلیل اظهار نظر كه مشخصا از كجا این فیلم درآمده است، سخت است.
فیلم «سنتوری» قبل و بعد از نمایش در جشنواره‌ فیلم فجر در اختیار تهیه‌كننده بوده است و بارها از اداره نظارت مشخصا خود بنده مستقیما با تهیه‌كننده در ارتباط بودم ـ با توجه به ماده ۵ كه فعلا صلاح نیست فیلم اكران شود ـ مرتبا از آنها می‌خواستم مراقبت‌های لازم را از نسخه‌ فیلم انجام بدهند.
اربابی می‌گوید: «سنتوری» در برهه‌ای زمانی پروانه نمایش داخلی داشت، اما برای خروج از كشور باید پروانه می‌گرفت، همه‌ این مراحل نشان‌دهنده این است كه فیلم به شكل طبیعی مورد سرقت قرار گرفته است و تهیه‌كننده نمی‌دانم به چه دلایلی موضوع نمایش خارجی این فیلم را با ما پیگیری نكرده است؟! اربابی درباره‌ پیگیری‌های انجام شده توسط این اداره نظارت و ارزشیابی برای جلوگیری از نمایش غیرقانونی فیلم توضیح داد: روزی كه اطلاع یافته‌ایم فیلم در سایت خارجی دانلود شده است، تمام تلاش خود را انجام دادیم كه این سایت‌ از نظر قانونی ***** بشود و از طریق مراجع قانونی در سطح شهر این سی‌دی غیرمجاز جمع‌آوری شود.
● ۱۴۰۰ كپی غیر مجاز «سنتوری» كشف شد
در همین حال «فرامرز فرازمند» از كشف هزار و چهارصد سی‌دی قاچاق فیلم «سنتوری» خبر داد.
تهیه‌كننده سنتوری به فارس گفت: پیش از این نیز همیشه پخش غیر مجاز فیلم را تهدید می‌كرد. نسخه غیر مجاز فیلم زیرنویس انگلیسی دارد كه برای ما خیلی عجیب است ،ضمن اینكه نسخه كامل فیلم است. به گفته فرازمند خیلی‌ها تماس می‌گیرند و می‌گویند فیلم را دیده‌اند و ابراز خوشحالی‌ هم می‌كنند ولی چه فایده‌ای دارد وقتی یك فیلم ملی سوخته شده است. من حتی دوست ندارم این سی‌دی‌‌ها را ببنیم كه چطوری است. هیچ كاری، از دست من بر نمی‌آید، یك فیلم ملی را سوزاندند، فیلمی كه می‌توانست روی پرده اكران سینما برود و راجع به آن بحث و نقد شود.
__________________
www.p30city.net
پاسخ با نقل قول
  #6  
قدیمی 02-19-2008
VAHID VAHID آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Aug 2007
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 261
سپاسها: : 22

7 سپاس در 4 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض طرح معضل "اعتیاد" دغدغه "علی سنتوری" است


اعتیاد یک مسئله بسیار مهم است که در بین خانواده ها و جوان ها رسوخ کرده و به اعتقاد من می توانست سوژه بسیار مهم و ضروری باشد.
این جمله را داریوش مهرجویی سال ۷۵ در نشست نقد و بررسی فیلم "سنتوری " بیان کرد . آن روز ها هم در جشنواره صحبت این بود که آیا "سنتوری " به نمایش در می آید یا نه ، این شک و تردید ها تا روز و ساعت پخش "سنتوری " ادامه پیدا کرد و سرانجام در سینمای رسانه ها "فلسطین " تازه ترین فیلم داریوش مهرجویی به نمایش در آمد . داریوش مهرجویی در این نشست بخشی از اعتقادات خود درباره سینما را مطرح کرد و از چگونگی انتخاب مضامین در آثارش گفت : "‌من در همه فیلم هایم سوژه های واقعی را دنبال می کنم و دغدغه ام در فیلم ها ، سرنوشت بشر و موقعیت انسان در جامعه معاصر است و در واقع نگاهم ، نگاه اجتماعی است این فیلم از اثری دیگر تاثیر نگرفته و سعی شده ساختار شکنی در طول فیلم حفظ شود .
● فرامرز فرازمند : متاسفم
چند روزی ست نسخه ی قاچاق فیلم "سنتوری " در دسترس مردم قرار گرفته است . حال این که فیلم از کجا بیرون آمده و چگونه در دسترس مردم قرار گرفته است مساله ایست که می بایست به دقت مورد بررسی قرار گیرد . فرامرز فرازمند تهیه کننده "سنتوری " درباره تلاش های گروه در مورد فیلم می گوید : " ۲ سال زحمت و مشقت و ناراحتی برای تولید و حفظ یک اثر آموزنده و تاثیرگذار دستمزدی چنین در پی‌داشت که از مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردیم، مردم جواب‌ ما را در جشنواره ۲۵ دادند و آن را انتخاب کردند." وقتی فیلم به صورت کپی غیر مجاز وارد بازار می شود جدای از این که دست اندر کاران آن اثر را دچار دلسردی می کند پیامد دیگری هم دارد و آن ورشکست شدن این نوع نگاه به تولید اثر سینمایی و از طرفی گسترش فیلم در لایه های مختلف جامعه برعکس برنامه ریزی مدیران در کشور است . چرا که اگر اثری این گونه آسیب شناسانه به اجتماع بنگرد و دچار محدودیت در پخش و نمایش شود و سپس در شکلی گسترده تر قاچاق شود نه مدیران به خواسته خود که محدود کردن است ، می رسند و نه گروه تولید به خواسته خود ( جز کارگردان که به نوعی اثرش همه گیر می شود ) .
● مهرجویی : آقای جعفری‌جلوه هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد
مهرجویی دلگیر است . او که فیلم های تاثیر گذاری از جمله "گاو"، " هامون" ، "بانو "، "پری " و ... در سینمای ایران ساخته است اکنون در آستانه نوزهمین اثر سینمایی اش اینگونه به لحاظ اقتصادی و سینمایی بایکوت مانده است.این کارگردان در یکی از گفتگوهای اش گفته : " ما چندهفته پیش نامه‌ای به مقامات کشور نوشتیم و تمام ماجرا را توضیح دادیم. گفتند که بروید گزارش جامعی از فیلم تهیه کنید. آنها نامه‌ اعتراض‌آمیز ما را تایید کرد و حق را به ما دادند. حتی من شنیده‌ام که وزارت اطلاعات هم با این فیلم موافق است و دائم از ما می‌پرسند چرا «سنتوری» اکران نمی‌شود؛ اما آقای جعفری‌جلوه هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد .ما در جریان جلسه‌ای که قبل از سوم مرداد برگزار شد، آقای جعفری جلوه به شخصه صرفاً به خاطر سلیقه و خواست خودش تصمیم گرفت جلوی نمایش این فیلم را بگیرد."
● اربابی : فیلم دانلود شده است
مدیر کل اداره نظارت و ارزشیابی سینمای حرفه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد : روزی که اطلاع یافته‌ایم فیلم در سایت خارجی دانلود شده است، تمام تلاش خود را انجام دادیم که این سایت‌ از نظر قانونی ***** بشود و از طریق مراجع قانونی در سطح شهر این سی‌دی غیرمجاز جمع‌آوری شود.فیلم "سنتوری " در برهه‌ای زمانی پروانه نمایش داخلی داشت، اما برای خروج از کشورو شرکت در جشنواره های خارجی باید پروانه می‌گرفت، همه‌ این مراحل نشان این است که فیلم به شکل طبیعی مورد سرقت قرار گرفته است و تهیه‌کننده نمی‌دانم به چه دلایلی موضوع نمایش خارجی این فیلم را با ما پیگیری نکرده است در این صورت تهیه‌کننده خود مسئولیت آن را بر عهده داشته و هر بار که ما متوجه این کار غیرقانونی می‌شدیم به آن‌ها اطلاع می‌دادیم که این فیلم برای خروج از کشور باید پروانه نمایش خارجی از اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد بگیرد. اربابی معتقد است نمایش عمومی "سنتوری" در این شرایط ربطی به اداره نظارت و ارزشیابی ندارد و باید از طریق معاونت سینمایی این درخواست پیگیری شود.
● قاچاق توسط یک سرور ایرانی
در روسیه اما حکایت بیرون آمده فیلم "سنتوری " از زبان کارگردان این است که "یک سِرور ایرانی در روسیه که قاچاق فیلم می ‌کند سنتوری را به طور قاچاق وارد اینترنت کرده است. همین سرآغاز ورود سی‌دی قاچاق فیلم شده و جالب اینکه «سنتوری» از ایران به بیرون فرستاده شده است یعنی فیلم بدون زیرنویس بوده و رفته آنجا و بعد آنها کادرش را عوض کرده و یک زیرنویس جدید برایش گذاشته‌اند." حالا این که چطور این فیلم به آن سایت رسیده حکایت دیگری ست و چگونه می شود این سایت را مورد معاخذه قرار داد حکایت دیگری ست .
● خلاصه داستان:
علی که علاقمند به هنر موسیقی است و با مخالفت خانواده برای ادامه‌ی کار مواجه می‌شود، پس از ازدواج با هانیه، با وجود عشق و علاقه به موسیقی و شهرت خود، بر اثر مشکلات به دام اعتیاد می‌افتد. این شروع سقوط علی "سنتوری" ست .
__________________
www.p30city.net
پاسخ با نقل قول
  #7  
قدیمی 02-19-2008
VAHID VAHID آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Aug 2007
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 261
سپاسها: : 22

7 سپاس در 4 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض سنتوری را فوراً اكران كنید!

واكنش سینماگران به فاجعه قاچاق سنتوری

پس از گردهمایی‌های سینماگران علیه قاچاق فیلم و سپری شدن چند ماه بدون اینكه سی‌دی یا دی‌وی‌دی فیلم‌های اكران‌شده به بازار بیاید، فروش دی‌وی‌دی فیلم سنتوری به كارگردانی داریوش مهرجویی، موجی از نگرانی را در سینما ایجاد كرده و سینماگران برای جلوگیری از زیان‌های مالی تهیه‌كنندگان این فیلم، خواهان اكران فوری این فیلم شدند. مرتضی شایسته می‌گوید: <قاچاق فیلم سنتوری ساخته داریوش مهرجویی در هفته گذشته یكی از دردناك‌ترین، غمناك‌ترین و شوك‌آورترین اتفاق‌هایی است كه برای سینمای ایران به وقوع پیوسته است.>
او كه تهیه‌كننده سینما و مدیر پخش این فیلم است، اضافه می‌كند: فیلم سنتوری از اداره كل نظارت و ارزشیابی پروانه نمایش گرفت و برای این منظور همه پوسترها و عكس‌های تبلیغاتی آن مهر تایید گرفت و قراردادها با تمام سینماداران تهران و شهرستان‌ها منعقد شد. فقط چند روز مانده به موعد اكران فیلم، بدون آنكه هیچ دلیلی تا امروز برای جلوگیری از اكران آن به طور مكتوب ارائه شود و هیچ مقام مسوولی درباره توقف اكران آن توضیحی بدهد، فقط تاكید كرده‌اند كه الا‌ن زمان مناسب نیست. من از مسوولا‌ن می‌پرسم كه زمان مناسب كی می‌تواند باشد. آیا امروز كه با قاچاق این فیلم بر مال و زندگی فرازمند (تهیه‌كننده)، مهرجویی (كارگردان)، پخش‌كننده و سینمادارها آتش زده شده است، هنوز هم زمان مناسب فرا نرسیده است؟
وی در این‌باره می‌افزاید: امروز یك سرنوشت غمناك برای فیلم سنتوری رقم خورده و جلوی اكران فوق‌العاده آن گرفته شده است. در همان زمانی كه فیلم در جشنواره فجر اكران شد، مهرجویی به مقامات اعلا‌م كرد فیلمی كه از لا‌براتوار بیرون آمده تحت هیچ شرایطی قابل كنترل نیست و هر آن امكان دارد كه به طریقی وارد بازار قاچار بشود، حالا‌ این روز فرا رسیده است.
این پخش‌كننده معتقد است با قاچاق فیلم موفق و پرفروشی مانند سنتوری كه با فاجعه قاچاق از بین رفته است، ۴، ۵ میلیارد تومان به سینمای ایران ضربه وارد شده است. از طریق قاچاق این فیلم، سینمادارها، مردم، تهیه‌كننده، مهرجویی و پخش‌كننده ضربه خورده‌اند و در این رابطه هیچكس پاسخگو نیست.
او به فیلم‌هایی مانند مكس، نقاب، ازدواج به سبك ایرانی و غیره اشاره می‌كند كه به سرنوشتی مانند سنتوری دچار شده‌اند و این سرنوشت همچنان تكرار خواهد شد. مرتضی شایسته معتقد است كه داریوش مهرجویی یكی از بهترین و بزرگ‌ترین فیلمسازان كشورمان است كه نسبت به كشور خود تعهدش را با ساخت آثار ارزشمند ملی اثبات كرده است. با این وجود چرا باید جلوی فیلمش گرفته شود؟ و در این باره ادامه می‌دهد: مهرجویی و فرازمند در چند روز گذشته با مقامات بالا‌ دیدار داشتند و نتیجه این بود كه دستور داده شد تا وزارت ارشاد در این رابطه مساعدت كند، درست در همین موعد كه باید همه چیز به نفع سنتوری تمام می‌شد، یكباره قاچاق فیلم آغاز شد و این گونه همه مال و زندگی تهیه‌كننده، كارگردان و پخش‌كننده آتش گرفت.
جمال ساداتیان، تهیه‌كننده فیلم كه در جشنواره فجر امسال در اكران فیلم دایره زنگی به كارگردانی پریسا بخت‌آور با مشكل روبه‌رو شد، با اظهار تاسف از این واقعه می‌گوید: اگر در مجلس شورای اسلا‌می قانونی برای جلوگیری از قاچاق فیلم (و آثار هنری) صادر می‌شد، امروز مراجع قانونی راحت‌تر می‌توانستند از چنین اتفاق‌های ناگواری جلوگیری كنند. وی با اشاره به حركت و تلا‌ش نیروی انتظامی پس از خرداد ۸۶ برای جلوگیری از قاچاق فیلم می‌گوید: باید با قانونمندتر كردن این موضوع برخورد با قاچاق فیلم را به طور جدی‌تر پیگیری كرد.
مرتضی شایسته هم این حركت را در حد كوتاه‌مدت مناسب می‌داند و برای آنكه مبارزه با قاچاق فیلم در درازمدت به نتیجه برسد، می‌گوید: نیاز به یك عزم ملی است. باید قانونی برای این موضوع وضع شود و مراجع مشخصی در قوه قضاییه و نیروی انتظامی برای این كار در نظر گرفته شود و به این منظور نیاز به حضور كارشناسان و بودجه‌هنگفت است. ما فقط در تهران تا حدی جلوی این موضع را گرفته‌ایم، در حالی كه در شهرستان همچنان موضوع قاچاق فیلم كاملا‌ آشكار وجود دارد. همچنین فیلم ایرانی در خارج از ایران به دلیل رعایت نكردن قانون كپی‌رایت، زینت‌المجالس خیلی‌ها شده است. جمال ساداتیان از وزارت ارشاد می‌خواهد كه در رابطه با اكران سنتوری با توجه به آنكه از قبل پروانه نمایش آن صادر شده است، كوتاه بیایند و با اكران این فیلم و فیلم‌هایی از این دست، از قاچاق فیلم جلوگیری كنند.
او كه قبلا‌ با چنین مشكلی در رابطه با فیلم به رنگ ارغوان به ظاهر مواجه شده است، می‌گوید: روزی به من زنگ زدند كه این فیلم در بازار قاچاق توزیع شده است، اما بعداً متوجه شدیم كه سودجویان با توجه به علا‌قه‌مندی زیاد مردم به این فیلم، فیلم دیگری را به این نام در بازار توزیع كرده‌اند تا از این موقعیت سود ببرند. در عین حال باید بگویم كه نمی‌توان فیلم را كنترل كرد. برای آنكه نسخه‌هایی از آن در مراحل مختلف به بیرون راه می‌یابد و ما الا‌ن تمام این نسخه‌های مربوط به دایره زنگی را جمع‌آوری كرده‌، اما نمی‌دانیم تا چه حد با این كار از قاچاق آن جلوگیری كرده‌ایم. هرچند ما الا‌ن با وزارت ارشاد در رابطه با اكران عمومی دایره زنگی مشكلی نداریم و این فیلم اكران عمومی خواهد شد.
مرتضی شایسته هم از وزارت ارشاد می‌خواهد كه طی همین هفته با یك حركت ضرب‌الا‌جلی اجازه اكران سنتوری در سینماهای كشور را صادر كند تا اینگونه بشود در مقابل قاچاق فیلم ایستادگی كرد وگرنه با طولا‌نی‌شدن این موضوع، فیلم كاملا‌ ضربه خواهد خورد و هیچ راهی برای جبران آن نیست. وی همچنین تاكید كرد كه باید كمیته‌ای در وزارت ارشاد تشكیل شود تا طی آن خسارات وارده بر تهیه‌كننده، كارگردان، پخش‌كننده و سینمادارهایی كه در این رابطه قرارداد منعقد كرده‌اند، معلوم و جبران شود و می‌افزاید: <ما در مقام پخش‌كننده تا امروز ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان ضرر كرده‌ایم.
شایسته از مقامات عالی‌رتبه فرهنگ و هنر كشور این پرسش را دارد كه فیلمی مانند سنتوری كه در رابطه با مبارزه با اعتیاد به عنوان یك ماده خانمانسوز است و در این فیلم نشان داده می‌شود كه زندگی یك زوج به خاطر مواد مخدر از بین می‌رود، كجای این فیلم با خط قرمز روبه‌رو شده است؟ فیلمی كه در زمان اكران جشنواره روی خیلی‌ها تاثیر مثبت گذاشت و حتی برخی حاضر به ترك سیگار شدند، تا چه حد می‌تواند به خطوط قرمز نزدیك شده باشد؟
او همچنین اعتقاد دارد در این سال‌ها با فیلم‌هایی كه به احتمال قوی مردم را به سینماها می‌كشانند برخورد شده و به دلا‌یلی ناگفته و نامعلوم از اكران این فیلم‌ها جلوگیری شده است و نتیجه همین تهدیدهایی مانند قاچاق فیلم بوده كه در داخل یا خارج از كشور به انحاء مختلف به اقتصاد سینمایی كشور ضربه جبران‌ناپذیر وارد ساخته است. اگر پروانه نمایش وزارت ارشاد برای اكران فیلم‌ها بی‌ارزش است، باید این اداره تعطیل شود و به جای آن همان آقایی كه تشخیص می‌دهد چه زمانی برای اكران فیلم‌ها و ساخت آنها مناسب است، نظارت بر این كار را بر عهده بگیرد تا اینگونه لطمات اقتصادی و روحی و روانی بر پیكره سینما و هنرمندان آن وارد نشود. ‌ مرتضی شایسته در پایان گفت‌وگوی خود از وزارت ارشاد خواست تا با سوءظن و شك با داریوش مهرجویی كه بیشترین جوایز را از جشنواره‌های فیلم فجر برده است و از آن مهم‌تر تعهد خود را به مملكتش ثابت كرده است، نگاه نكند. همچنین این نگاه مثبت را به فرمان‌آرا، كیمیایی و دیگران كه جزو برترین فیلمسازان این مملكت هستند، تعمیم بدهد. چون در نبودن این نام‌ها دیگر سینمایی هم نخواهد بود. ‌
● نامه تهیه‌كننده
فرامرز فرازمند، تهیه‌كننده سنتوری با انتشار نامه‌ای از طریق ایسنا از مردم و علا‌قه‌مندان به سینمای ایران درخواست كرده كه سی‌دی‌های غیرقانونی عرضه‌شده این فیلم را در سطح شهر خریداری نكنند و فروشندگان آن را به نیروی انتظامی معرفی كنند.
__________________
www.p30city.net
پاسخ با نقل قول
  #8  
قدیمی 02-20-2008
VAHID VAHID آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Aug 2007
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 261
سپاسها: : 22

7 سپاس در 4 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض قاچاق سنتوری؛ نظرات شما


پس از گذشت حدود هفت ماه از عدم نمایش فیلم "سنتوری"، به کارگردانی داریوش مهرجویی نسخه‌ اصلاح نشده این فیلم به طور غیر قانونی در خیابانها و سایت های اینترنتی در دسترس مردم قرار گرفت.
فرامرز فرازمند، تهیه‌کننده‌ فیلم "سنتوری" از دوستداران سینمای داریوش مهرجویی خواسته سی‌دی‌های غیرقانونی عرضه شده این فیلم را در سطح شهر خریداری نکنند و فروشندگان آن را به نیروی انتظامی معرفی کنند.
دی وی دی با کیفیت مطلوب نسخه سانسور نشده فیلم سنتوری از هفته پیش در خیابان های شلوغ تهران توسط دستفروشانی که سی دی و دی وی دی های قاچاق می فروشند، به فروش می رسد و این دستفروشان می گویند که سنتوری یکی از پرفروش ترین فیلم های قاچاق است و هیچ فیلمی این قدر فروش نداشته است.
این در حالی است که داریوش مهرجویی در گفتگو با روزنامه ها و خبرگزاری های مختلف خریدن این فیلم را "دزدی" و "حرام" عنوان کرده و از مردم خواسته است که این فیلم را نخرند.
نسخه قاچاق شده سنتوری، نسخه ای کامل تر از نسخه ای است که در جشنواره بیست و پنجم فیلم فجر به نمایش در آمد. نمایش سنتوری در جشنواره فیلم فجر حواشی بسیاری داشته است.
وزارت فرهنگ و ارشاد در واکنش به این ماجرا اعلام کرده، با اینکه دقیقا معلوم نیست فیلم "سنتوری" از چه مرحله‌ای وارد عرصه‌ قاچاق شده است، مسئولیت این ماجرا با شخص تهیه‌ کننده فیلم است.
چون فیلم "سنتوری" قبل و بعد از نمایش درجشنواره‌ی فیلم فجر در اختیار تهیه‌کننده بوده و بارها از تهیه کننده خواسته شده، مراقبت‌های لازم را از نسخه‌ فیلم به عمل بیاورند.
در همین حال روزنامه اعتماد ملی، نوشته دست اندر کاران تهیه این فیلم از کسانی که این فیلم را از هر راهی تهیه کرده و دیده اند خواسته اند، بهای بلیت آن را به حساب مشترک کارگردان و تهیه کننده واریز کنند.
آقای مهرجویی گفته است که عواید احتمالی حاصل از واریز پول به این حساب را صرف امور خیریه خواهد کرد.
برخی کارشناسان امور سینمایی معتقدند موضوع قاچاق فیلم در ایران ضربات بسیار مهلکی را به بدنه سینمای این کشور وارد کرده و می کند و لازم است با تمام توان با آن مبارزه شود.
به نظر شما تاثیر عمل قاچاق فیلم های ایرانی که در سال های اخیر شدت گرفته بر سینمای حرفه ای ایران چیست؟ آیا خریداری و تماشای فیلم های فاقد مجوز را کاری غیر اخلاقی می دانید؟ آیا تا کنون از این دست سی دی یا دی وی دی های غیر مجاز خریداری و یا از اینترنت دانلود کرده اید؟ با حرکت کارگردان و تهیه کننده فیلم سنتوری در اعلام شماره حساب برای واریز بهای بلیت موافقید؟
__________________
www.p30city.net
پاسخ با نقل قول
  #9  
قدیمی 02-20-2008
VAHID VAHID آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Aug 2007
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 261
سپاسها: : 22

7 سپاس در 4 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض «حجت - ف» عامل اصلی توزیع غیر قانونی فیلم «سنتوری» دستگیر شد


دیروز پس از دستگیری «حجت - ف» عامل اصلی توزیع غیر قانونی فیلم «سنتوری» مرتضی شایسته خسارت وارده به تهیه‌كنندگان آن را ۵ میلیارد تومان ارزیابی كرد.
پس چند روز از توزیع غیر قانونی فیلم «سنتوری» ساخته داریوش مهرجویی با تلاش نیروهای انتظامی عامل اصلی توزیع غیرقانونی این فیلم در حوالی میدان انقلاب تهران دستگیر شد.
پس از این دستگیری در پلیس امنیت نشستی برگزار شد و رییس اتحادیه تهیه‌كنندگان به خبرنگاران گفت:سالانه ۶۰۰ میلیارد تومان كه حدود ۲۵ تا ۳۰ برابر گردش مالی كل سینمای ایران است توسط توسط شبكه قاچاق كه متاسفانه هنوز به كار خود ادامه می‌دهد به صنعت سینمای ایران خسارت وارد می‌شود كه در اقدام اخیر حدود ۴ تا ۵ میلیارد تومان به تهیه‌كننده و صاحب فیلم "سنتوری" خسارت مالی وارد شده است.
گفتنی است در یك سال اخیر با همكاری سینماگران كشور و نیروهای امنیتی -انتظامی فعالیت‌های خوبی برای مبارزه با قاچاقچیان فیلم و محصولات فرهنگی صورت گرفت اما توزیع گسترده سی دی قاچاق فیلم سنتوری نشان داد این مساله نیازمند توجه جدی‌تر و همكاری نزدیك سینماگران و نیروهای زحمتكش انتظامی و امنیتی كشور است.
__________________
www.p30city.net
پاسخ با نقل قول
  #10  
قدیمی 02-20-2008
VAHID VAHID آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Aug 2007
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 261
سپاسها: : 22

7 سپاس در 4 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض پرسش و پاسخ‌هایی درباره ماجرای سنتوری


از روز یكشنبه كه ایده حمایت مردمی از فیلم سنتوری در روزنامه مطرح و شماره حساب كارگردان و تهیه‌كننده در روزنامه منتشر شد و گفتیم هر شخصیكه سی‌دی یا دی‌وی‌دی سنتوری را خریده، پول بلیتش را به حساب واریز كند، تلفن‌های زیادی داشتیم. همچنین در سایت‌های مختلف نیز این موضوع واكنش‌های زیادی داشته و بحث‌های زیادی مطرح شده است. یكی از خوانندگان روزنامه تماس گرفته بود كه وقتی ما پول خرید سی‌دی یا دی‌وی‌دی را داده‌ایم، دیگر چه پولی باید بپردازیم‌؟ اول خیال كردیم سر به سرمان می‌گذارند، اما تلفن‌های دیگری با مضمونی شبیه این تكرار شد.
ما توضیح می‌دادیم كه شما مال دزدی خریده‌اید و از دزدی بودن آن هم خبر داشته‌اید، چون اگر خبر نداشتید كه سراغ سنتوری نمی‌رفتید. كارگردان و تهیه‌كننده هم اعلا‌م كرده‌اند كه مال دزدی است. به هر حال این حداقل كاری است كه می‌شود كرد.
اما برخی از تماس‌گیرندگان از موضع دیگری منتقد این ایده بودند و نگران بودند كه مبادا این كار قبح دزدی را بریزد و نه‌تنها كمكی به كارگردان و تهیه‌كننده نكند كه وجدان‌های ما را نیز آسوده كند. ما هم وقتی این موضوع مطرح شد، این نگرانی را داشتیم، اما واقعیت تلخ این بود و هست كه به هر حال عده زیادی این فیلم را خریده‌اند و میزان تماس‌ها و واكنش‌ها نیز خبر از این واقعیت دارد. در فراخوان هم تاكید كردیم كه این ایده به این معنی نیست كه پس حالا‌ از این به بعد می‌توانیم برویم با خیال راحت فیلم را تهیه كنیم و پولش را به حساب بریزیم و خیالمان هم راحت باشد. ما فكر می‌كردیم كه تعداد زیادی این فیلم را تهیه كرده‌اند و دیده‌اند. این ایده در واقع برای جبران شركتمان در این ماجراست، نه مجوز حضور بعدی.
موضوع دیگر این بود كه مگر چند نفر به این حساب پول خواهند ریخت‌؟ به نظر كسانی كه این بحث را مطرح می‌كنند، تعداد خیلی كم خواهد بود. نه ما و نه تهیه‌كننده و كارگردان انتظار نداریم كه از این راه بتوانیم خسارت‌های وارد‌شده را جبران كنیم، اما این راهی است برای نشان دادن همدلی و همدردی با آنان و اگر تعدادمان خیلی كم باشد (‌البته با توجه به تعداد كسانی كه از این راه می‌توانند از موضوع مطلع شوند)، آن وقت آینه‌ای است روبه‌روی ما تا خود و جامعه خود را بهتر بشناسیم.
یك كنجكاوی هم در تلفن‌ها مطرح می‌شود كه تا به حال چقدر پول واریز شده است‌؟ اگر تهیه‌كننده و كارگردان صلا‌ح دانستند و اعلا‌م كردند، ما هم اطلا‌ع می‌دهیم. دوستانی معتقدند باید به جای این كار ما به وزارت ارشاد انتقاد كنیم كه چرا باید چنین فیلمی با سانسور روبه‌رو شود‌؟ یا برخی معتقدند كه باید به مساله اصلی‌تر یعنی عدم رعایت كپی‌رایت در ایران پرداخت. اما سوال ما این است كه مگر اینها با هم منافات دارد‌؟ مگر نمی‌شود همه اینها را در كنار هم مطرح كرد؟ نقد ما به وزارت ارشاد سرجای خودش، درباره بحث كپی‌رایت هم سر جای خودش. ما زورمان به وزارت ارشاد نمی‌رسد. آنها استدلا‌ل‌های امثال ما را قبول ندارند، همان‌طور كه استدلا‌ل‌های سینماگران را قبول ندارند. یادمان نرفته كه هنگام توقیف سنتوری كلی از نهادهای غیردولتی بیانیه دادند و از ارشاد انتقاد كردند، اما تاثیری نداشت. خوب در این شرایط ما خودمان باید به فكر خودمان باشیم.
یكی از بحث‌ها این است كه چرا درباره فیلم‌های خارجی چیزی نمی‌گوییم و چرا فقط سنتوری؟ در اینكه پدیده قاچاق فیلم فقط محدود به سنتوری نمی شود و فیلم‌های خارجی را نیز در برمی‌گیرد، تردید نداریم و در اینكه حق معنوی صاحبان اثر چه خارجی و چه ایرانی باید محترم شمرده شود هم شكی نیست، اما مگر این اقدام به معنی تایید قاچاق فیلم‌های دیگر است؟
برای ما فیلم <سنتوری> یك نماد است. این فیلم پس از اینكه مجوز نمایش گرفت، به دستور وزارت ارشاد توقیف شد و پیش از اینكه اكران شود، قاچاق شده است. ما فیلم دیگری را با این مشخصات سراغ نداریم.
ضمن اینكه قاچاق فیلم در ایران تنها یك معضل اقتصادی نیست و تاثیرات فرهنگی نیز دارد و می‌تواند به نابودی سینمای مستقل و فرهنگی بینجامد.
اما بیشترین تماس‌ها به‌خصوص از روز دوم درباره شماره حساب است. خیلی‌ها زنگ می‌زنند و شماره حساب را می‌پرسند و می‌پرسند باید چقدر بریزیم و گاه به كنایه می‌گویند <شنبه‌ها بریزیم نصف قیمته دیگه.> مبلغش را چه بگوییم، نمی‌دانیم، شاید همت عالی بهتر باشد، اما شماره حساب را یك بار دیگر می‌نویسیم و از خوانندگان محترم می‌خواهیم كه به دیگران هم اعلا‌م كنند.
شماره حساب‌: ۰۱۱۶۴۰۷۷۹۵ (بانك تجارت شعبه چهارراه پارك كد ۰۳۲ ) به نام فرامرز فرازمند و داریوش مهرجویی
__________________
www.p30city.net
پاسخ با نقل قول
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد



اکنون ساعت 02:29 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices مدیریت توسط کورش نعلینی
استفاده از مطالب پی سی سیتی بدون ذکر منبع هم پیگرد قانونی ندارد!! (این دیگه به انصاف خودتونه !!)
(اگر مطلبی از شما در سایت ما بدون ذکر نامتان استفاده شده مارا خبر کنید تا آنرا اصلاح کنیم)


سایت دبیرستان وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه: کلیک کنید




  پیدا کردن مطالب قبلی سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری آنها