بازگشت   پی سی سیتی > تالار علمی - آموزشی و دانشکده سایت > دانشگاه ها > فنی و مهندسی > مهندسی مکانیک

مهندسی مکانیک در این تالار مباحث مربوط به مهندسی مکانیک مطرح میشود

پاسخ
 
ابزارهای موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 06-05-2014
bigbang آواتار ها
bigbang bigbang آنلاین نیست.
مدیر بخش مکانیک - ویندوز و رفع اشکال

 
تاریخ عضویت: Sep 2009
نوشته ها: 2,586
سپاسها: : 5,427

6,159 سپاس در 1,794 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض كمك فنر مغناطیسی



این نوع لرزه گیر بر پایه تغییر ویسکوزیته مورد استفاده در ان برای تغییر پارامترهای لرزه گیر عمل می كند .سیال به كار رفته در این لرزه گیر دارای وی‍ژگی لزجت وابسته به میدان مغناطیسی است .با پیچیدن سیم فلزی دور میله پیستون لرزه گیر و عبور جریان الكتریكی از این سیم پیچ می توان میدان مغناطیسی در محفظه بوجود اورد و با تغییر جریان الكتریسیته , میدان مغناطیسی و در نتیجه لزجت سیال را تغییر داد . مقدار جریان الكتریسیته سیم پیچ بوسیله واحد كنترل الكتریكی بر مبنای پارامترهای اندازه گیری شده بوسیله سنسورها محاسبه می گردد


در این نوع از لرزه گیرها دیگر از دریچه های استفاده نمی شود و ارزه گیر تنها یك سیلندر و پیستون ساده است . طیف تنظیمات این نوع لرزه گیر خیلی بیشتر از انواع دیگر بوده و همچنین به سبب عدم جریان سیال در انها بسیار كم صدا می باشد

اصلی ترین سازنده سیستم های تعلیق بر پایه این نوع لرزه گیر شركت دلفی می باشد و سیستم تعلیق ساخته شده توسط این شركت تحت نام مگناراید عرضه می شود این سیستم نخستین سیستم تعلیق نیمه كنا می باشد كه در ان هیچ نوع دریچه الكترومكانیكی و همچنین سوپاپ متحرك بكار نرفته است . همانطور كه بیان شد این سیستم بر پایه كاربرد سیال مگناراید در لرزه گیر طراحی و تولید شده است .






مواد مگناراید شامل ذرات میكروسكوپی از جنس مواد نرم مغناطیسی مانند اهن معلق در یك مایع از جنس هیدروكربن های مصنوعی می باشد . هنگامی كه مایع مگناراید در حالت خاموش قرار داشته باشد و به عبارت دیگر تحت تاثیر میدان مغناطیسی نباشد ذرات از یك الگوی اتفاقی پیروی می كنند . اما در حالت روشن بودن و یا مغناطیسی شدن از ذرات رشته ای تشكیل میدهد كه منجر به تبدیل وضعیت مایع به حالتی نزدیك به پلاستیك می گردد .

با كنترل جریان عبوری از سیم پیچ الكترومغناطیسی درون لرزه گیر مقاومت برشی مایع مگناراید تغییر می یابد كه این امر سبب تغییر ویسگوزیته مایع می گردد . با كنترل دقیق میدان مغناطیسی میتوان ویسگوزیته مایع مگناراید را میان كمینه مقدار ان تا حالتی نزدیك به صلبیت به دلخواه تغییر داد كه نتیجه ان دست یابی به لرزه گیر با تغییرات پیوسته در زمان واقعی خواهد بود


زیر بخش های سیستم مگناراید طراحی شده توسط دلفی به قرار زیر است

1 – واحد كنترل الكتریكی

2- حسگرها (حسگر زاویه فرمان – حسگر اندازه گیری شتاب كناری– حسگر نرخ تغییرات چرخ زنی – حسگر اندازه گیری موقعیت نسبی)

3- راه اندازها شامل چهار لرزه گیر مگناراید برای هر چرخ

4- منبع جریان الكتریكی كه همان باتری است

سیستم اعلام نقص كه در صورت بروز مشكل با روشن شدن چراغی راننده را از وجود اشكال در سیستم تعلیق مطلع می سازد



__________________

احد،صمد، قاهر، صادق ...
عاشقشم

لا تقنطوا من رحمة الله

هیچ چیز تجربه نمیشه اینو یادت باشه !!
ترفند هایی براي ويندوز 7


عیب یابی سخت افزاری سیستم در کسری از دقیقه

پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید




پاسخ

برچسب ها
کمک فنر مغناطیسی چیست, کمک فنر ها, کمک فنر های ماشین, کمک فنر های مغناطیسی, تحقیق در مورد کمک فنر های مغتاطیسی


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد



اکنون ساعت 09:44 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices مدیریت توسط کورش نعلینی
استفاده از مطالب پی سی سیتی بدون ذکر منبع هم پیگرد قانونی ندارد!! (این دیگه به انصاف خودتونه !!)
(اگر مطلبی از شما در سایت ما بدون ذکر نامتان استفاده شده مارا خبر کنید تا آنرا اصلاح کنیم)


سایت دبیرستان وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه: کلیک کنید




  پیدا کردن مطالب قبلی سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری آنها