#1  
قدیمی 01-05-2009
Knazari آواتار ها
Knazari Knazari آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Dec 2007
محل سکونت: پایتخت پارس!
نوشته ها: 232
سپاسها: : 0

2 سپاس در 2 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض تاثير بحران مالي دنيا بر قيمت تندر- 90

در حالي كه وزارت صنايع و معادن معتقد است با توجه به كاهش جهاني قيمت مواد اوليه، توجيهي براي گران شدن نرخ تمام شده تندر – 90 وجود ندارد، برخي كارشناسان اعتقاد دارند با توجه به شرايط فعلي توليد، بحران مالي دنيا حداقل تا آينده‌اي نه چندان نزديك تاثيري روي قيمت اين محصول نخواهد گذاشت.
خودروسازان داخلي مدت‌ها است، به طور رسمي و غيررسمي به دنبال افزايش نرخ كارخانه‌اي تندر بوده و معتقدند توليد اين محصول با شرايط فعلي، صرفه اقتصادي نداشته و حتي زيان ده نيز به حساب مي‌آيد. اين در حالي است كه وزارت صنايع با اين استدلال كه، هم‌اكنون با توجه به بحران اقتصادي، نرخ مواد اوليه در سطح دنيا كاهش يافته، بنابراين دليلي براي افزايش قيمت تندر كه داراي ارزبري بسيار بالايي است وجود ندارد. در واقع شايد وزارت بر پايه همين استدلال است، كه سرانجام با گران شدن تندر، مخالفت كرد. اين استدلال وزارت در شرايطي است كه برخي كارشناسان معتقدند براي ثبات يا كاهش قيمت تمام شده خودروهاي داخلي، علاوه بر پايين آمدن نرخ مواد اوليه؛ فاكتورهاي ديگري نيز مانند هزينه‌هاي سربار و دستمزدها وجود دارد، دو فاكتوري كه همواره رو به صعود‌ند.
به گفته اين دسته از كارشناسان وقتي بحران اقتصادي، دنيا را فرامي‌گيرد، به دليل كاهش قدرت خريد مشتريان، خودروسازان تيراژ توليد خود را پايين آورده و حتي، كارخانه‌هايشان را تعطيل مي‌كنند. اين امر سبب مي‌شود تا شركت‌‌هاي تامين‌كننده مواد اوليه و قطعات نيز همراه با خودروسازها تيراژ توليد خود را كم كرده، يا حداقل از افزايش آن خودداري كنند و در نتيجه تاثير چنداني روي قيمت تمام شده خودرو به وجود نمي‌آورد. چرا كه همزمان با كاهش توليد خودرو، توليد قطعه و مواد اوليه هم سير نزولي پيدا مي‌كند. بنابراين تنها زماني مي‌توان به تاثير چشمگير بحران اقتصادي دنيا روي قيمت تمام شده خودروهاي داخلي اميدوار بود كه تيراژ توليد خودروسازها بالا رود. اين نكته بيش از هر خودرو ديگري در ايران در مورد تندر -90 صدق مي‌كند. چرا كه اين محصول ارزبري زيادي داشته و هم‌اكنون از شرايط توليد مناسبي بهره نمي‌برد، در حالي كه اگر با فرض ثبات بحران مالي دنيا، تيراژ توليد آن به نحو قابل توجهي افزايش پيدا كند و قيمت ارز نيز صعود چنداني نداشته باشد، چون هزينه‌هاي سربار توليد كاهش مي‌يابد مي‌توان به تاثير بحران مالي دنيا روي قيمت تمام شده تندر اميدوار بود. در‌حال‌حاضر خودروسازان داخلي در زمينه توليد تندر مقام چهارم را در دنيا دارا هستند و اين مقام نه به خاطر افزايش توليد ايران‌خودرو و پارس‌خودرو، كه به دليل كاهش توليد كشورهاي توليدكننده تندر مانند روماني و الجزاير است. موضوعي كه به گفته كارشناسان، توليد شركت‌هاي قطعه‌ساز تندر در سطح دنيا را كاهش داده و موجبات عدم ارزان شدن تندر را در شرايط فعلي بحران مالي حاكم بر دنيا، فراهم آورده است.
__________________
!!Come to me and see troubles
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید




پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد



اکنون ساعت 06:43 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices مدیریت توسط کورش نعلینی
استفاده از مطالب پی سی سیتی بدون ذکر منبع هم پیگرد قانونی ندارد!! (این دیگه به انصاف خودتونه !!)
(اگر مطلبی از شما در سایت ما بدون ذکر نامتان استفاده شده مارا خبر کنید تا آنرا اصلاح کنیم)


سایت دبیرستان وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه: کلیک کنید




  پیدا کردن مطالب قبلی سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری آنها