Prev پست قبلی   پست بعدی Next
  #1  
قدیمی 09-28-2009
deltang deltang آنلاین نیست.
کاربر عالی
 
تاریخ عضویت: Mar 2009
محل سکونت: TehrAn
نوشته ها: 6,896
سپاسها: : 0

200 سپاس در 186 نوشته ایشان در یکماه اخیر
deltang به Yahoo ارسال پیام
جدید شرح مختصري بر تكنولوژي adsl

شرح مختصري بر تكنولوژي adsl


قبل از آمدن تكنولوژي DSL بسياري از کاربران براي ارتباط با اينترنت از سرويس كند و ناكارآمد Dial up استفاده ميكردند و دسترسي به اينترنت از طريق سرويس Broadband براي آنان ميسر نبود. اما امروزه با وجود تكنولوژي DSL دسترسي سريع و ارتباط دائمي بدون نياز به شماره گيري براي اتصال به مراكز ISP با قيمت بسيار مناسب بدون نياز به كابل كشي جديد بهره گيري از همان سرويس تلفني قديم ميسر شده است. همچنين با توجه به امكان ارائه سرويسهایی نظير VOIP، ويدئو كنفرانس و ساير سرويسهايي كه نياز به پهناي باند زيادي دارند توسط تكنولوژي xDSL، اين تكنولوژي به عنوان يكي از سرويسهاي بسيار مناسب و كار آمد مطرح گرديده است.

در روش قدیمی (Dial up) شرکت مخابرات تلفن منزل يا شركت شما را با سيم هاي مسي به مركز تلفن متصل ميكند. در اين سرويس اطلاعات صوتي پس از تبديل به سيگنال الكتريكي به صورت آنالوگ منتقل مي شود. به همين دليل چون روش ارسال آنالوگ است كامپيوتر شما براي انتقال اطلاعات از طريق خط تلفن نياز به مودم دارد تا اطلاعات ديجيتال را به آنالوگ تبديل كند و بالعكس. اما ارسال آنالوگ تنها بخش كوچكي از پهناي باندي كه سيم مسي در اختيار ما ميگذارد را استفاده ميكند به عبارت ديگر انتقال آنالوگ يك گلوگاه براي پهناي باند است. با فناوري DSL نيازي نيست كه اطلاعات ديجيتال به آنالوگ تبديل شود و بر عكس اطلاعات ديجيتال به شكل ديجيتال منتقل ميشود. DSL متدهاي پيچيده و مدولاسيون را براي قرار دادن ديتا در سيمهاي تلفن موجود به كار ميگيرد و نيازي نيست كه شما يك خط تلفن ديگر نصب كنيد، چون خط موجود شما جدا سازي ميشود طوري كه سرويس تلفن و سرويس مودم DSL را با هم حمل كند. لازم به ذكر است كه اين تكنولوژي فقط براي اتصالات مركز سوئيچينگ تلفن به يك خانه يا شركت به كار ميرود نه بين ايستگاههاي سوئيچينگ. در واقع اين تكنولوژي بدليل استفاده از خطوط تلفني موجود و افزايش بازدهي آنها و حذف محدوديتهاي سيستم آنالوگ مورد توجه خاصي قرار گرفته است.

کمبود اطلاعات کاربران
متاسفانه کاربران زیادی از شیوه اتصال تلفن ثابت خود به مرکز مخابراتی اطلاعاتی نداشته و اقدام به تهیه سرویس ADSL می کنند. در صورتی که شرکت سرویس دهنده متعهد به مشتری و اساسنامه کاری خود باشد به مشترک اطلاع داده و نسبت به رفع مشکل اقدام می کند. ولی در حال حاضر کمتر شرکتی اقدام به این کار می کند و بدون نگرانی از بین رفتن منابع کاربر اقدام به وصل سرویس می کنند. در حالی که خود کاربر با داشتن اطلاعات کافی می تواند از حق خود دفاع کرده و از یک سرویس خوب و مناسب برخوردار شود.


نکته فنی مهم درباره سرویس ADSL
در مناطقی که مشترک تلفن ثابت کم باشد به طور معمول شرکت مخابرات برای برقراری خط تلفن ثابت مشترک، یک جفت سیم برنجی از پست به درب منزل مشترک نصب می کند که به طور معمول از هر پست 10 خط ثابت سرویس داده می شود. ولی در مناطقی که درخواست زیاد باشید، شرکت مخابرات برای صرفه جویی اقدام به نصب PCM در کنار هر پست می کند.
پاسخ با نقل قول
 


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد



اکنون ساعت 09:04 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices مدیریت توسط کورش نعلینی
استفاده از مطالب پی سی سیتی بدون ذکر منبع هم پیگرد قانونی ندارد!! (این دیگه به انصاف خودتونه !!)
(اگر مطلبی از شما در سایت ما بدون ذکر نامتان استفاده شده مارا خبر کنید تا آنرا اصلاح کنیم)


سایت دبیرستان وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه: کلیک کنید




  پیدا کردن مطالب قبلی سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری آنها