بازگشت   پی سی سیتی > تالار علمی - آموزشی و دانشکده سایت > پزشکی بهداشتی و درمان

پزشکی بهداشتی و درمان در این تالار مطالب پزشکی و آموزشی در مورد بهداشت و سلامتی قرار خواهند گرفت

 
 
ابزارهای موضوع نحوه نمایش
Prev پست قبلی   پست بعدی Next
  #11  
قدیمی 01-31-2010
deltang deltang آنلاین نیست.
کاربر عالی
 
تاریخ عضویت: Mar 2009
محل سکونت: TehrAn
نوشته ها: 6,896
سپاسها: : 0

200 سپاس در 186 نوشته ایشان در یکماه اخیر
deltang به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

يك زن انگليسي با دو رحم، در يك زايمان سه قلو يعني يك دختر و دو پسر به دنيا آورد. اين زن كه دو رحم دارد، اولين زن در دنيا است كه سه قلو به دنيا آورده است. هانا كرسري 23 ساله اهل نورتهام در دوون است كه كودكانش را به نام‌هاي رابي و تيلي كه درون يك رحم رشد كرده‌اند و گريس كه در رحم ديگري پرورش يافته است، نامگذاري كرده است. گريس دختر اين زن به مدت 9 هفته در بيمارستان بستري شد چون سه هفته زودتر و با عمل سزارين به دنيا آمد اما هم اكنون اين نوزاد هم به خانه و نزد خانواده‌اش برده شده است. احتمال داشتن سه قلو از دو رحم، يك مورد از هر 25 ميليون مادر است و شانس اينكه يك زن دو رحم داشته باشد و يا دو قلو به دنيا بياورد، يك در هر پنج ميليون نفر است. تنها 70 زن در سراسر جهان با دو رحم كه باردار هم شده‌اند، شناخته شده‌اند. اين حالت به نام رحم دو شاخ خوانده مي‌شود و از هر هزار زن يك نفر در انگلستان داراي رحم دو شاخ است. در مورد خانم كرسي، نوزادان از دو تخمك بارور شده متولد شدند يعني هر تخمك بارورشده در يكي از رحم ها قرار گرفتند كه در همان زمان با دو اسپرم مختلف بارور شدند. يكي از اين تخم‌ها به دو قسمت تقسيم شده و دو قلويي اتفاق افتاده است در حالي كه ديگري كه در رحم ديگر جايگزين شده، تقسيم نشده است. هانا و همسرش مك فالكر مي‌گويند آنها از اينكه اين نوزادان سالم و سرحالند بسيار خوشحالند. هانا مي‌گويد: آنها سه نوزاد دوست‌داشتني دارند و اين باورنكردني است. هر سه اين نوازدان داراي شخصيت‌هاي مختلفي هستند. گريسي خيلي شيطان است شايد به اين خاطر است كه در يك رحم رشد كرده و مانند سردسته شورشي‌ها همه جا حكم‌فرمايي مي‌كند. رابي بسيار آرام است و از اينكه جلوي تلويزيون بنشيند و اطرافش را نگاه كند خيلي خوشحال مي‌شود. تيلي بسيار سركش است شايد براي زنده ماندن در بدن من تلاش زيادي كرده است.
اختلالات رحمي هنگام رشد و تكامل رحم ايجاد مي‌شود و زماني كه خيلي شديد باشد ممكن است موجب تقسيم مجراي تناسلي(واژن) به دو نيم شود كه در اين صورت مي‌تواند سبب مشكلات باروري بشود. دكتر سيمون گرانت مشاور بيمارستان سوت‌ميد مي‌گويد: اين گونه موارد بسيار نادر است اما ممكن است اتفاق بيفتد. به گفته ساير پزشكان متخصص زنان و زايمان اين مورد بسيار عجيب است و ما زن هايي با دو رحم كه در هر رحم يك جنين رشد كرده بود، داشتيم اما تا كنون دو قلويي در يك رحم و قلي در رحم ديگر نديده بوديم. زايمان طبيعي و خود به خود براي يك دو قلو و زايمان سزارين براي به دنيا آمدن قل ديگر بسيار نادر بوده است. آنها بسيار خوشبخت بوده اند كه هر سه زنده مانده اند. دكتر وارنر از كالج سلطنتي زنان و زايمان لندن مي‌گويد اين وضعيت مي‌تواند ارثي باشد و ساير زنان در خانواده ممكن است به اين حالت مبتلا باشند. جالب است بدانيم كه مادر و خواهر هانا هم داراي دو رحم هستند.
پاسخ با نقل قول
 


کاربران در حال دیدن موضوع: 9 نفر (0 عضو و 9 مهمان)
 
ابزارهای موضوع
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد



اکنون ساعت 08:30 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices مدیریت توسط کورش نعلینی
استفاده از مطالب پی سی سیتی بدون ذکر منبع هم پیگرد قانونی ندارد!! (این دیگه به انصاف خودتونه !!)
(اگر مطلبی از شما در سایت ما بدون ذکر نامتان استفاده شده مارا خبر کنید تا آنرا اصلاح کنیم)


سایت دبیرستان وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه: کلیک کنید




  پیدا کردن مطالب قبلی سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری آنها