#1  
قدیمی 10-23-2009
رزیتا آواتار ها
رزیتا رزیتا آنلاین نیست.
مسئول و ناظر ارشد-مدیر بخش خانه داری



 
تاریخ عضویت: Aug 2009
نوشته ها: 16,247
سپاسها: : 9,677

9,666 سپاس در 4,139 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض اتحاد حقیقی امام حسین با پیامبر و امام علی علیهم السلام

اتحاد حقیقی امام حسین با پیامبر و امام علی علیهم السلام

در بسیاری از روایات آمده است که پیامبر اکرم فرمود:« حسین منی و انا من حسین»؛ (حسین از من است و من از حسینم.)
و در برخی از روایات نیز چنین آمده است:« حسن منی و حسین من علی» (حسن از من است و حسین از علی است)
این روایات هیچگونه منافاتی با روایات دسته اول ندارد چرا که علی علیه السلام نفس پیامبر است.
توضیح: معنای «حسین از پیامبر است» روشن است، یعنی از نسل پیامبر و فرزند اوست؛ و «پیامبر از حسین است» معانی و تفاسیر مختلفی دارد از جمله اینکه حیات دین پیامبر و بقای آن، به دست حسین علیه السلام است.

مراجعه شود به:
رابطه علی علیه السلام با پیامبر

منابع:
بحار الانوار، ج 43، ص 271، حدیث 35- کامل الزیاره.
بحار الانوار، ج 43، ص 285، حدیث 50- مناقب ابن شهر آشوب.


__________________
زمستان نیز رفت اما بهارانی نمی بینم
بر این تکرارِ در تکرار پایانی نمی بینم

به دنبال خودم چون گردبادی خسته می گردم
ولی از خویش جز گَردی به دامانی نمی بینم

چه بر ما رفته است ای عمر؟ ای یاقوت بی قیمت!
که غیر از مرگ، گردن بند ارزانی نمی بینم

زمین از دلبران خالی است یا من چشم ودل سیرم؟
که می گردم ولی زلف پریشانی نمی بینم

خدایا عشق درمانی به غیر از مرگ می خواهد
که من می میرم از این درد و درمانی نمی بینم

استاد فاضل نظری
پاسخ با نقل قول
  #2  
قدیمی 10-23-2009
رزیتا آواتار ها
رزیتا رزیتا آنلاین نیست.
مسئول و ناظر ارشد-مدیر بخش خانه داری



 
تاریخ عضویت: Aug 2009
نوشته ها: 16,247
سپاسها: : 9,677

9,666 سپاس در 4,139 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض اتحاد روحی امام علی با پیامبر اکرم

اتحاد روحی امام علی با پیامبر اکرم

امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: به حضور پیامبر خدا رسیدم در حالی که در مسجد قبا با جمعی از اصحابش نشسته بود. چشم پیامبر که به من افتاد چهره اش از شادمانی درخشید و تبسمی کرد و من سفیدی دندانهای او را دیدم که می درخشید. آنگاه به من فرمود: ای علی، به سوی من بیا! ای علی، به سوی من بیا! پیوسته مرا به خودش نزدیک می کرد تا این که مرا در کنار خود جا داد .

آنگاه رو به اصحابش کرد و فرمود: « با آمدن برادرم به سوی شما، رحمت به شما رو می آورد.
ای یاران من، همانا علی از من و من از علی هستم؛ روح علی از روح من و سرشت و طینت او از سرشت من است و او برادر من و وصی من و جانشین من است بر امتم. در زمان حیات من و پس از مرگم، هر کس او را اطاعت کند مرا اطاعت کرده است و هر کس با او موافقت کند با من موافقت کرده است و هر کس با او مخالفت کند با من مخالفت کرده است. »


منابع:
  • بحارالانوار، ج 40، ص 4، حدیث 6 -------- امالی صدوق

__________________
زمستان نیز رفت اما بهارانی نمی بینم
بر این تکرارِ در تکرار پایانی نمی بینم

به دنبال خودم چون گردبادی خسته می گردم
ولی از خویش جز گَردی به دامانی نمی بینم

چه بر ما رفته است ای عمر؟ ای یاقوت بی قیمت!
که غیر از مرگ، گردن بند ارزانی نمی بینم

زمین از دلبران خالی است یا من چشم ودل سیرم؟
که می گردم ولی زلف پریشانی نمی بینم

خدایا عشق درمانی به غیر از مرگ می خواهد
که من می میرم از این درد و درمانی نمی بینم

استاد فاضل نظری
پاسخ با نقل قول
  #3  
قدیمی 10-23-2009
رزیتا آواتار ها
رزیتا رزیتا آنلاین نیست.
مسئول و ناظر ارشد-مدیر بخش خانه داری



 
تاریخ عضویت: Aug 2009
نوشته ها: 16,247
سپاسها: : 9,677

9,666 سپاس در 4,139 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض آثار پذیرش ولایت حضرت علی علیه السلام

آثار پذیرش ولایت حضرت علی علیه السلام


1- ورود به بهشت:
امام باقر علیه السلام فرمود:« هرکس بر ولایت علی علیه السلام استقامت و پایداری کند، به بهشت وارد می شود و هر کس با ولایت علی علیه السلام مخالفت ورزد، به جهنم افکنده می‌شود.»

2- صراط مستقیم:
امام باقر علیه السلام فرمود:« صراط مستقیم ولایت علی علیه السلام است.»

3- سبیل الله ( راه خدا ):
جابربن عبدالله انصاری می گوید:
امام باقر علیه السلام به من فرمود:« ای جابر، آیا می دانی « سبیل الله » در آیه « و لئن قتلتم فی سبیل الله او متم...» _سوره آل عمران، آیه 157_ (اگر در راه خدا کشته شوید یا بمیرید...) چیست؟»
گفتم:« نمی دانم، مگر این که از شما بشنوم.»
فرمود:« راه خدا (سبیل الله) علی و ذریه (فرزندان و امامان از نسل او) اوست. پس هر کس در راه ولایت علی کشته شود، در راه خدا کشته شده و هر کس در راه ولایت او بمیرد، در راه خدا مرده است.»

منابع:
  • بحارالانوار، ج 35، ص 370، 366
__________________
زمستان نیز رفت اما بهارانی نمی بینم
بر این تکرارِ در تکرار پایانی نمی بینم

به دنبال خودم چون گردبادی خسته می گردم
ولی از خویش جز گَردی به دامانی نمی بینم

چه بر ما رفته است ای عمر؟ ای یاقوت بی قیمت!
که غیر از مرگ، گردن بند ارزانی نمی بینم

زمین از دلبران خالی است یا من چشم ودل سیرم؟
که می گردم ولی زلف پریشانی نمی بینم

خدایا عشق درمانی به غیر از مرگ می خواهد
که من می میرم از این درد و درمانی نمی بینم

استاد فاضل نظری
پاسخ با نقل قول
  #4  
قدیمی 10-23-2009
رزیتا آواتار ها
رزیتا رزیتا آنلاین نیست.
مسئول و ناظر ارشد-مدیر بخش خانه داری



 
تاریخ عضویت: Aug 2009
نوشته ها: 16,247
سپاسها: : 9,677

9,666 سپاس در 4,139 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض فضایل امام علی علیه السلام از زبان پیامبر

فضایل امام علی علیه السلام از زبان پیامبر

سعد بن ابی وقاص می گوید:
روز جمعه ای با رسول خدا صلی الله علیه و آله نماز صبح را به جماعت خواندیم. آن گاه پیامبر رو به ما کرد و بر خداوند متعال درود فرستاد و فرمود:
« روز قیامت من می آیم در حالی که علی بن ابیطالب علیه السلام پیش روی من است و به دستش لوای حمد دارد. لوای حمد دو تکه است، تکه ای از سُندس (حریر و دیبا) و تکه‌ای از استبرق (حریر زربفت).»



در این هنگام مردی بادیه نشین با شتاب به طرف رسول خدا رفت و گفت:« در باره علی بن ابی طالب چه می گویی، زیرا درباره او اختلاف فراوانی وجود دارد.»
رسول خدا لبخندی زد و فرمود:« ای اعرابی، چرا درباره علی اختلاف فراوانی وجود دارد؟ علی رابطه اش با من مانند سرم برای بدنم است و مانند دکمه برای لباسم. » (رسول خدا می‌خواهد بگوید همان گونه که بدن بدون سر حیاتی ندارد و لباس بدون دکمه کاربردی ندارد، پیامبر منهای علی برای هیچ کس فایده ندارد؛ باید در کنار رسول خدا، علی را پذیرفت و به او مؤمن بود.)
آن عرب بادیه نشین با خشم به پیامبر گفت:« ای محمد، من نیرو و قدرتم از علی بیشتر است. آیا علی می تواند لوای حمد را حمل کند؟!»

پیامبر فرمود:« آرام بگیر، اعرابی! همانا خداوند روز قیامت به علی ویژگی های گوناگونی عنایت می کند: به او زیبایی یوسف می دهد و زهد یحیی و صبر ایوب و بخشش آدم و نیروی جبرئیل. لوای حمد به دست اوست، همه مردم در زیر این لواء هستند و گرداگرد او را امامان و تلاوت کنندگان قرآن و اذان گویان گرفته اند. و آنها کسانی هستند که در قبرها به بدنهایشان کرم نمی‌افتد.»

منابع:
  • بحارالانوار، ج 39، ص 216، حدیث 8 ----------- تفسیر فرات کوفی
__________________
زمستان نیز رفت اما بهارانی نمی بینم
بر این تکرارِ در تکرار پایانی نمی بینم

به دنبال خودم چون گردبادی خسته می گردم
ولی از خویش جز گَردی به دامانی نمی بینم

چه بر ما رفته است ای عمر؟ ای یاقوت بی قیمت!
که غیر از مرگ، گردن بند ارزانی نمی بینم

زمین از دلبران خالی است یا من چشم ودل سیرم؟
که می گردم ولی زلف پریشانی نمی بینم

خدایا عشق درمانی به غیر از مرگ می خواهد
که من می میرم از این درد و درمانی نمی بینم

استاد فاضل نظری
پاسخ با نقل قول
  #5  
قدیمی 10-23-2009
رزیتا آواتار ها
رزیتا رزیتا آنلاین نیست.
مسئول و ناظر ارشد-مدیر بخش خانه داری



 
تاریخ عضویت: Aug 2009
نوشته ها: 16,247
سپاسها: : 9,677

9,666 سپاس در 4,139 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض آثار ولایت امام علی علیه السلام ـ همراهی با پیامبر در بهشت

آثار ولایت امام علی علیه السلام ـ همراهی با پیامبر در بهشت


جابر بن عبدالله انصاری می‌گوید:
رسول خدا صلی الله علیه و آله به علی علیه السلام فرمود:« هر کس تو را دوست بدارد و ولایت تو را بپذیرد، خداوند او را همراه ما در بهشت ساکن می‌کند.»
آن‌گاه این آیه را تلاوت کرد:« اِنَّ المُتَّقینَ فی جَنَّاتٍ و نَهَرٍ * فی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِنْدَ مَلیک مُقْتَدرٍ » _سوره قمر آیه 54 و 55_ (همانا اهل تقوی در باغ‌ها و در کنار نهرهای بهشت منزل می‌گزینند. در منزلگاه صدق و حقیقت، نزد خداوندِ عزت و سلطنت، به صورتی جاودان متنعم‌اند.)

منابع:
  • بحارالانوار، ج 36، ص 121 ------ کشف الغمه
__________________
زمستان نیز رفت اما بهارانی نمی بینم
بر این تکرارِ در تکرار پایانی نمی بینم

به دنبال خودم چون گردبادی خسته می گردم
ولی از خویش جز گَردی به دامانی نمی بینم

چه بر ما رفته است ای عمر؟ ای یاقوت بی قیمت!
که غیر از مرگ، گردن بند ارزانی نمی بینم

زمین از دلبران خالی است یا من چشم ودل سیرم؟
که می گردم ولی زلف پریشانی نمی بینم

خدایا عشق درمانی به غیر از مرگ می خواهد
که من می میرم از این درد و درمانی نمی بینم

استاد فاضل نظری
پاسخ با نقل قول
  #6  
قدیمی 10-23-2009
رزیتا آواتار ها
رزیتا رزیتا آنلاین نیست.
مسئول و ناظر ارشد-مدیر بخش خانه داری



 
تاریخ عضویت: Aug 2009
نوشته ها: 16,247
سپاسها: : 9,677

9,666 سپاس در 4,139 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض حضرت علی کنار رسول خدا در قیامت

حضرت علی کنار رسول خدا در قیامت



رسول خدا صلی الله علیه و آله به حضرت علی علیه السلام فرمود:

ای علی، من و تو روز قیامت از قبر خود بر می خیزیم در حالی که همانند دو انگشت اشاره و وسط در کنار هم هستیم. تو در طرف راست منی، فاطمه در پشت سر من، و حسن و حسین در پیش رویم. ما می رویم تا به جایگاهی می‌رسیم و می ایستیم.
در این هنگام، منادی از سوی خداوند متعال ندا می دهد که:« همانا علی و شیعیانش روز قیامت در امان هستند.»



منابع:
  • بحارالانوار، ج 37، ص 75 ------ المستدرک

__________________
زمستان نیز رفت اما بهارانی نمی بینم
بر این تکرارِ در تکرار پایانی نمی بینم

به دنبال خودم چون گردبادی خسته می گردم
ولی از خویش جز گَردی به دامانی نمی بینم

چه بر ما رفته است ای عمر؟ ای یاقوت بی قیمت!
که غیر از مرگ، گردن بند ارزانی نمی بینم

زمین از دلبران خالی است یا من چشم ودل سیرم؟
که می گردم ولی زلف پریشانی نمی بینم

خدایا عشق درمانی به غیر از مرگ می خواهد
که من می میرم از این درد و درمانی نمی بینم

استاد فاضل نظری
پاسخ با نقل قول
  #7  
قدیمی 10-23-2009
رزیتا آواتار ها
رزیتا رزیتا آنلاین نیست.
مسئول و ناظر ارشد-مدیر بخش خانه داری



 
تاریخ عضویت: Aug 2009
نوشته ها: 16,247
سپاسها: : 9,677

9,666 سپاس در 4,139 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض احترام امام علی علیه السلام به مهمانان

احترام امام علی علیه السلام به مهمانان

امام حسن عسگری علیه السلام می فرمود: والاترین و ارزشمندترین شخص نزد خداوند کسی است که بیشتر از دیگران به حقوق برادران دینی اش آشنا و بیشتر از همه مراقب رعایت حال آنها باشد. هر کس در دنیا در برابر برادرانش فروتن باشد، در پیشگاه خداوند از صدیقین و از شیعیان حقیقی علی بن ابی طالب است.

روزی دو برادر ایمانی ( پدر و پسری ) به خانه حضرت علی علیه السلام وارد شدند، امام به آنها احترام گذاشت و در بالای مجلس جایشان داد و آن گاه پیش روی آنان نشست و دستور فرمود: غذا را بیاورند. قنبر (خدمتگزار حضرت علی علیه السلام) طشت و اِبریق (وسیله ای برای ریختن آب بروی دست است) و حوله ای آورد .

همین که خواست آب روی دست پدر بریزد؛ امام برخاست و ابریق را گرفت، آن مرد خود را به خاک افکند و گفت: « ای امیرمؤمنان، خداوند من را در این حال نبیند که آب بر روی دستم می ریزی! »
حضرت فرمود: « بنشین و دستت را بشوی. زیرا برادر دینی تو هیچ امتیازی بر تو ندارد و می خواهد به تو خدمت کند و با این خدمت، ده برابر پاداش در بهشت می طلبد. تو را به خدا قسم، همان گونه که اگر قنبر آب بروی دستت می ریخت، آسوده خاطر بودی اکنون نیز آرام و آسوده باش تا روی دستت آب بریزم. »

امام پس از شستن دست آن مرد، ابریق را به فرزندش محمد بن حنفیه داد و فرمود: « پسرم اگر پسر این مرد به تنهایی به منزل من آمده بود، خود بر دستش آب می ریختم، اما خداوند متعال نمی خواهد که وقتی پدر و پسر در مکانی حاضرند، میان آن دو یکسان برخورد شود.
من که پدر تو بودم بر دست پدر او آب ریختم، تو نیز که پسرم هستی بر دست پسر او آب بریز! » در این هنگام محمد بن حنفیه برخواست و بر دست پسر آب ریخت.
امام حسن عسگری علیه السلام پس از نقل داستان فرمود: هر کس پیرو علی باشد حتی در اینگونه موارد نیز از او پیروی می کند.


__________________
زمستان نیز رفت اما بهارانی نمی بینم
بر این تکرارِ در تکرار پایانی نمی بینم

به دنبال خودم چون گردبادی خسته می گردم
ولی از خویش جز گَردی به دامانی نمی بینم

چه بر ما رفته است ای عمر؟ ای یاقوت بی قیمت!
که غیر از مرگ، گردن بند ارزانی نمی بینم

زمین از دلبران خالی است یا من چشم ودل سیرم؟
که می گردم ولی زلف پریشانی نمی بینم

خدایا عشق درمانی به غیر از مرگ می خواهد
که من می میرم از این درد و درمانی نمی بینم

استاد فاضل نظری
پاسخ با نقل قول
  #8  
قدیمی 10-23-2009
رزیتا آواتار ها
رزیتا رزیتا آنلاین نیست.
مسئول و ناظر ارشد-مدیر بخش خانه داری



 
تاریخ عضویت: Aug 2009
نوشته ها: 16,247
سپاسها: : 9,677

9,666 سپاس در 4,139 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض فضایل سلمان و مقداد

فضایل سلمان و مقداد

رسول خدا صلی الله علیه و آله به سلمان فارسی فرمود:
جبرئیل از سوی خداوند متعال می گوید:« ای محمد، سلمان و مقداد دو برادرند که در راه دوستی تو و برادر و وصی ات، علی، خالص هستند. آن دو در میان اصحاب تو مانند جبرئیل و میکائیل* در میان فرشتگان هستند.
سلمان و مقداد با هر کس که دشمن محمد یا علی باشد دشمنند و با هر کس که دوست محمد و علی باشد، دوستند. اگر زمینیان سلمان یا مقداد را دوست می داشتند، آن گونه که ملائکه‌ی آسمان‌ها و حجاب‌ها و کرسی و عرش، آن دو را به خاطر دوستی با محمد و علی، و با دوستان آن دو، و دشمنی آنها با دشمنانشان دوست می دارند، خداوند هرگز هیچ یک از زمینیان را عذاب نمی‌کرد.»
  • میکائیل: یکی از چهار فرشته مقرب خدا که مأمور روزی رساندن به مخلوقات است.


منابع:
  • بحارالانوار، ج 39، ص 106 ------ تفسیر امام
__________________
زمستان نیز رفت اما بهارانی نمی بینم
بر این تکرارِ در تکرار پایانی نمی بینم

به دنبال خودم چون گردبادی خسته می گردم
ولی از خویش جز گَردی به دامانی نمی بینم

چه بر ما رفته است ای عمر؟ ای یاقوت بی قیمت!
که غیر از مرگ، گردن بند ارزانی نمی بینم

زمین از دلبران خالی است یا من چشم ودل سیرم؟
که می گردم ولی زلف پریشانی نمی بینم

خدایا عشق درمانی به غیر از مرگ می خواهد
که من می میرم از این درد و درمانی نمی بینم

استاد فاضل نظری
پاسخ با نقل قول
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد



اکنون ساعت 11:16 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices مدیریت توسط کورش نعلینی
استفاده از مطالب پی سی سیتی بدون ذکر منبع هم پیگرد قانونی ندارد!! (این دیگه به انصاف خودتونه !!)
(اگر مطلبی از شما در سایت ما بدون ذکر نامتان استفاده شده مارا خبر کنید تا آنرا اصلاح کنیم)


سایت دبیرستان وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه: کلیک کنید




  پیدا کردن مطالب قبلی سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری آنها