بازگشت   پی سی سیتی > کامپیوتر اینترنت و شبکه Computer internet > سیستم عامل > ویندوز windows > مقالات آموزش ترفندها... Traning > آموزش طراحی (صفحات وب و انیمیشن)

آموزش طراحی (صفحات وب و انیمیشن) در اين تالار آموزش و مقالات مربوط طراحی صفحات وب CSS و ... و نیز انيميشن و طراحي موضوعات مختلف با نرم افزارهاي گوناگون قرار داده خواهد شد براي مثال آموزش فتوشاپ يا 3ds

پاسخ
 
ابزارهای موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 10-15-2008
متین آواتار ها
متین متین آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Sep 2007
نوشته ها: 405
سپاسها: : 0

12 سپاس در 9 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض


مدل رنگ RGB (Red / Blue / Green)



در اين مدل رنگ هاي اصلي قرمز و آبي و سبز را با يکديگر ترکيب کنيد تا رنگ دلخواه

را ايجاد نماييد.

مي توانيد لغزنده هاي سفيد مقابل اين رنگها را کليک نموده و جابجا نماييد يا اعداد بين

0 تا 255 را در فيلد عددي وارد نماييد
پاسخ با نقل قول
  #2  
قدیمی 10-21-2008
متین آواتار ها
متین متین آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Sep 2007
نوشته ها: 405
سپاسها: : 0

12 سپاس در 9 نوشته ایشان در یکماه اخیر
Wink آموزش 3dSmax - تنظيم نرمالها و همواري اشياء


آموزش 3dSmax

تنظيم نرمالها و همواري اشياء




نرمالها بردارهاي عمود بر سطح شي مي باشند. نرمالها (Normal) در واقع برداري است

که مشخص مي کند روي سطح يا کنج به کدام طرف و پشت آن به کدام طرف است.

طرفي که نرمال به آن اشاره مي کند نشان دهنده سطح بيروني يک سطح يا کنج

است که همان طرف شي در رندر آشکار مي شود.

مي توانيد نرمالهاي يک شي را به روش دستي تغيير دهيد تا خطا هاي زمان مدل سازي

را براي مرحله رندر تصحيح نماييد.

تنظيمات smoothing مشخص مي سازد که يک سطح آيا با لبه هاي تيز (sharp) يا با سطوح

هموار (sooth) رندر شود.

تنظيمات smoothing در واقع اعدادي هستند که به سطوح يک شي نسبت داده مي شوند.



هر سطح از يک شي هر تعداد گروههاي هموار سازي حداکثر تا 32 گروه مي تواند

اختيار نمايد. اگر دو سطح داراي لبه مشترک بوده و گروههاي هموارسازي آنها يکسان

باشد و به عنوان يک سطح هوار رندر مي شوند. اما اگر گروههاي هموارسازي آنها

متفاوت باشد آنگاه لبه مشترک آنها به شکل گوشه (corner) رندر مي شود.

مي توانيد مقادير گروههاي هموارسازي سطوح را به روش دستي تغيير داده و به همين

دليل امکان متحرک سازي اين ويژگي در بستر زمان وجود دارد.
پاسخ با نقل قول
  #3  
قدیمی 11-16-2008
متین آواتار ها
متین متین آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Sep 2007
نوشته ها: 405
سپاسها: : 0

12 سپاس در 9 نوشته ایشان در یکماه اخیر
Wink آموزش 3dSmax - مدل سازی شماره(2

مدل سازی شماره(2)

ساخت شکلهای توسعهیافته(Extended Primitive) مجموعه ای از شکلهای پیچیده و آماده است که میتوانید
بسادگی شکلهای ابتدایی داخل صحنه ها ایجاد نمایید. برای ساخت این نوعشکلها از پانل Create یا منوی Create


استفاده می کنیم.

داخل پانل Create منوی این پانل را کلیک نموده و گزینه Primitive Extended را کلیک می کنید تاانواع شکلها زیر
قسمت Object Type آشکار شوند. یا منوی Create را باز کردهو گزینه Primitive Extended را اشاره نموده تا انواع
شکلهای توسعه یافته رامشاهده نمایید.

ایجاد شی(Hedra)
به کمک این نوع شی می توانیدهرگونه اشیاء چند وجهی سه بعدی را داخل صحنه ایجاد نمایید
نمونه های گوناگونساخته شده از این شی را مشاهده می کنید



ویرایش توسط متین : 11-16-2008 در ساعت 07:47 PM
پاسخ با نقل قول
  #4  
قدیمی 11-17-2008
متین آواتار ها
متین متین آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Sep 2007
نوشته ها: 405
سپاسها: : 0

12 سپاس در 9 نوشته ایشان در یکماه اخیر
Thumbs up آموزش 3dSmax - ساخت شي Troas Knot , Chamfer Box ,Chamfercyl

آموزش 3dSmax - ساخت شي Troas Knot , Chamfer Box ,Chamfercyl

ساخت شي Troas Knot اين گزينه لوله به هم پيچيده را خلق ميکند.




ساخت شي Chamfer Box اين شي براي ساخت انواع مکعب ها و جعبه ها باگوشه هاي گرد پخ زده استفاده مي کنيم.

ساخت شي Chamfercyl از اين شي براي ساخت استوانه ها با لبه هاي پخ زده و گرد استفاده ميکنيم.
پاسخ با نقل قول
  #5  
قدیمی 11-17-2008
متین آواتار ها
متین متین آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Sep 2007
نوشته ها: 405
سپاسها: : 0

12 سپاس در 9 نوشته ایشان در یکماه اخیر
Lightbulb آموزش 3dSmax - ساخت شی Oil Tank و Capsule


آموزش 3dSmax - ساخت شی Oil Tank و Capsule

ساخت شی Oil Tank از اين شي براي ساخت استوانه ها با در پوش برآمدهاستفاده مي کنيم.

در شکل زير نمونه هايي از اين شي را مشاهده مي کنيد. اينشکل مانند تانکرهاي نفت مي باشد





ساخت شي Capsuleاز اين شي براي ساخت انواع اشياء به شکل کپسول بادرپوشهاي چند وجهي استفاده مي کنيمدر شکل زير نمونه هايي از اين شي رامشاهده مي کنيد.



پاسخ با نقل قول
  #6  
قدیمی 11-17-2008
متین آواتار ها
متین متین آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Sep 2007
نوشته ها: 405
سپاسها: : 0

12 سپاس در 9 نوشته ایشان در یکماه اخیر
Arrow آموزش 3dSmax - ساخت شی Spindle و L-EXT


آموزش 3dSmax - ساخت شی Spindle و L-EXT

ساخت شی Spindleاز این شی برای ساخت اشیا به شکل فرفره یا استوانهبا درپوش و ته پوش مخروطی استفاده می کنیم.





ساخت شی L-EXTاز این شی برای ساخت انواع اشیاء حجم یافته به شکل L استفاده می کنیم .

در شکل زیر نمونه ساخته شده را مشاهده کنید.




پاسخ با نقل قول
  #7  
قدیمی 11-17-2008
متین آواتار ها
متین متین آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Sep 2007
نوشته ها: 405
سپاسها: : 0

12 سپاس در 9 نوشته ایشان در یکماه اخیر
Exclamation آموزش 3dSmax - ساخت شی Gengcn و C-EXT

ساخت شی Gengcn


از این شی برای ساخت انواع اشیا به شکل چند ضلعی حجمیافته و منظم با لبه های هموار استفاده می کنیم.


ساخت شی C-EXT


از این شی برای ساخت انواع اشیا حجم یافته به شکل C استفاده می شود.


ویرایش توسط متین : 11-17-2008 در ساعت 02:15 AM
پاسخ با نقل قول
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد



اکنون ساعت 08:34 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices مدیریت توسط کورش نعلینی
استفاده از مطالب پی سی سیتی بدون ذکر منبع هم پیگرد قانونی ندارد!! (این دیگه به انصاف خودتونه !!)
(اگر مطلبی از شما در سایت ما بدون ذکر نامتان استفاده شده مارا خبر کنید تا آنرا اصلاح کنیم)


سایت دبیرستان وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه: کلیک کنید




  پیدا کردن مطالب قبلی سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری آنها