بازگشت   پی سی سیتی > تالار علمی - آموزشی و دانشکده سایت > دانشگاه ها > رشته های هنر

رشته های هنر در این زیر تالار به بحث و گفتگو در مورد مطالب مربوط به هنر پرداخته میشود

 
 
ابزارهای موضوع نحوه نمایش
Prev پست قبلی   پست بعدی Next
  #2  
قدیمی 12-02-2007
Hamed آواتار ها
Hamed Hamed آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Oct 2007
محل سکونت: داخل
نوشته ها: 659
سپاسها: : 314

299 سپاس در 77 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض


اگر قبلا با يک دوربين فيلمي 35 میلیمتری کار کرده‌ايد ، احتمالا با اندازه‌ هاي فاصلهکانوني لنزهاي معمولي آشنايي داريد . مثلا يک لنز 50 میلیمتری تقريبا معادل ميدان ديد چشمانسان است . يک لنز بلندتر 100 ميليمتري براي مثال ، تله فتو‌تر است و يک لنز کوتاهتر 28 میلیمتری داراي زاويه بسيار بازي است .

دوربين‌هاي ديجيتال بخاطر صفحه تصوير کوچکشان (CCD) ، معمولا فاصله کانوني‌هاي بسيار کمتري بين 8 تا 20 میلیمتر دارند . خوشبختانه بيشترتوليد کنندگان دوربين‌هاي ديجيتال ميزان معادل 25 میلیمتر فاصله کانوني دوربين‌هايشان رابيان مي‌کنند . بنابر اين ، فاصله کانوني يک دوربين معمولي ، بايد چيزي در حدود 8-20 میلیمتر (معادل 120-35) باشد که به اين معني است که لنز زوم اين دوربين همانند يک لنز 35-120 میلیمتر روي يک دوربين 35 میلیمتر است . يعني کمي بازتر از يک لنز نرمال 50 میلیمتر و دارای يکتله فتو نسبتا خوب است ( حدود 3X ) .

اين مقدار زوم براي يک دوربين ديجيتال اتوماتيک مقدار متعادل و مناسبي است . اگرشما بخواهيد دوربيني با قدرت تله فتوي بالاتر از نيازتان بخريد بايد دوربيني بزرگترو تا حد زيادي گرانتر بخريد .


مشخصات دوربين
از آنجا که معيار نهايي شما براي انتخاب يک دوربين ديجيتال کيفيت آن است ، شمابايد مطمئن شويد که استفاده از دوربيني که مي‌خريد راحت است و داراي مشخصات موردنياز براي گرفتن عکسهاي مورد نظر شماست .

چون اين دوربين‌ها نيازي به محل نصب فيلم و مکانيزم حرکت فيلم ندارند ، نسبت بهمدلهاي فيلمي داراي تنوع بيشتري از لحاظ شکل مي‌باشند . بعضي از دوربين هاي ديجيتالطراحي‌اشان را از دوربين‌هاي فيلمي گرفته‌اند ، در حالي که بعضي ديگر با بدنه‌هايدوتکه و منظره ياب متحرک داراي تفاوت زيادي با اين دوربين ها مي‌باشند .

البته تفاوتطراحي يکي از مزاياي دوربين‌هاي ديجيتال است و بهترين راه براي انتخاب شکل دوربينرجوع به سليقه واحساس راحتي با دوربين هنگام در دست گرفتن آن است . در اينجا چندمورد را ذکر مي‌کنم که هنگام انتخاب طراحي دوربين آنها را مد نظر قرار دهيد:
منظره ياب اپتيکي : (Optical Viewfinder)
بيشتر دوربين‌هاي ديجيتالي هماننددوربين‌هاي فيلمي منظره ياب اپتيکي دارند . ولي در بيشتر دوربين‌هاي ديجيتال منظرهياب اپتيکي کمتر مورد استفاده قرار مي‌گيرد . چون بيشتر اطلاعات مربوط به نور وتنظيم‌ها و 80 تا 90 درصد از تصوير واقعي روي مانيتور دوربين نشان داده مي‌شود شمابيشتر به آن اتکا مي‌کنيد . ولي با اين وجود براي شرايطي که نور محيط شديد است ومانيتورLCD دوربين ديده نمي‌شود و يا باتري دوربين ضعيف شده و مجبوريد مانيتور راخاموش نماييد داشتن منظره ياب اپتيکي لازم است .

مانيتور منظره‌ياب (LCD) :
کوچکترين دوربين‌هاي ديجيتال امروزي نيز داراي يکمانيتور LCD هستند که هم به عنوان منظره ياب و هم براي مرور عکسها مورد استفادهقرار مي‌گيرد . در بعضي از دوربين‌هاي ديجيتال صفحه LCD تنها منظره ياب تعبيه شدهروي دوربين است . هنگامي که دنبال يک دوربين ديجیتال مي‌گرديد مطمئن شويد که LCD آندر شرايط نوري مختلف قابل مشاهده باشد و مثلا در نور روز يا زير نور درخشنده يکلامپ ، رنگ و روي آن نپرد . مشخصه ديگري که وجود آن براي مانيتور دوربين مفيد استمتحرک بودن و قابل چرخش بودن آن است . اين مشخصه براي گرفتن عکسهاي ماکرو ، عکاسي ازخود يا نگه داشتن دوربين در بالاي سر براي عکاسي در ميان جمعيت بسيار مهم است.



کنترل‌ هاي جبران نوري (Exposure Compensation) :
بيشتر دوربين‌ هاي امروزي دارايکنترلهاي ساده جبران نوري هستند که براي تنظيم نور در شرايط عکاسي دشوار ضروري است .حتي اگر خودتان را به عنوان يک عکاس قبول نداريد ، کسب اطلاع و آشنايي با کنترل‌هايجبران نوري ارزش وقت گذاردن را دارد .

ISO قابل تنظيم:
همانند فيلمها که با حساسيت‌هاي مختلف نوري عرضه مي‌شوند ، دربسياري از دوربين‌هاي ديجيتال هم شما مي‌توانيد ISO مجازي آنها را براي افزايشحساسيت دوربين جهت عکاسي در نور کم تنظيم نماييد . ISO قابل تنظيم براي شرايطي کهفلاش مناسب يا کارآمد نيست ضروري است .

تراز سفيدي قابل تنظيم (White Balance) :
بطور ايده‌آل بايد دوربين شما اجازهتنظيم دستي تراز سفيدي را به شما بدهد . هنگام انتخاب دوربين مطمئن شويد که دوربينحتما تنظيم تراز سفيدي براي نورخورشيد ، لامپ فلورسانت ، تنگستن و فلاش را داشتهباشد .

کنترلهاي دستي:
بر اساس دانش عکاسي شما ، ممکن است نياز به کنترلهاي دستي بيشتريا کمتري داشته باشيد . تمام دوربين‌هاي ديجيتال داراي مد برنامه‌ريزي شده اتوماتيکهستند و بيشتر آنها مد دستي نيز دارند . اگر فکر مي‌کنيد که نياز به کنترل نور دستيداريد بايد دوربيني بگيريد که حداقل داراي مدهاي اولويت شاتر(Shutter Priority) واولويت ديافراگم (Aperture Priority) باشد . اگر در مورد کنترل‌هاي دستي کاملا جديهستيد ، بايد دوربيني با مد کنترل دستي فوکوس بگيريد . به خاطر داشته باشيد که مدهاياولويت شاتر و ديافراگم و جبران نوري معمولا کنترلهاي لازم حتي براي يک عکاسحرفه‌اي را فراهم مي‌آورند .

فلاش همزمان (Flash Sync):
عکاس حرفه‌اي نياز به کنترل سيستم فلاشهاي خارجي ازطريق يک کابل يا محل نصب فلاش روي دوربين دارد . اگر شما نيز چنين احساس نيازيداريد ، هنگام خريد يک دوربين دقت نماييد که چنين مشخصه‌اي را داشته باشد .

تاخير شاتر: هر چند در بيشتر دوربين‌ها چنين مشکلي وجود ندارد ، ولي در بعضي ازدوربين‌هاي ديجيتال تاخير شاتر اندکي مشکل آفرين است . هنگام آزمايش يک دوربين ،مطمئن شويد که بين فشردن دکمه شاتر و زمان واقعي گرفتن عکس توسط دوربين فاصله‌ايوجود نداشته باشد . حتي يک تاخير اندک ممکن است به قيمت از دست دادن يک لحظه مهمتمام شود .
__________________


میانِ غربتِ خاموشِ رهگذر
و تنهای مانده از سفر
یک پنجره

فاصله است...
پاسخ با نقل قول
 


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد



اکنون ساعت 06:07 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices مدیریت توسط کورش نعلینی
استفاده از مطالب پی سی سیتی بدون ذکر منبع هم پیگرد قانونی ندارد!! (این دیگه به انصاف خودتونه !!)
(اگر مطلبی از شما در سایت ما بدون ذکر نامتان استفاده شده مارا خبر کنید تا آنرا اصلاح کنیم)


سایت دبیرستان وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه: کلیک کنید




  پیدا کردن مطالب قبلی سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری آنها